Schadevrije jaren kwijt bij andere auto? 

Onderwerp van Bea

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Na bijna 20 jaar gezamenlijk een auto te hebben gehad met mijn ex is het moment daar dat ik zelf een auto voor mijn bedrijf aanschaf. De nieuwe auto is uitgezocht. Nu nog de verzekering. Ex en ik staan samen op de verzekeringspolis van de gezamenlijke auto, en we hebben meer dan 30 schadevrije jaren. De laatste jaten reed ik veel meer dan hij, maar dat maakt voor onderstaand niet zoveel uit.
    Wat wil nu het geval? Ik moet gewoon weer op 0 schadevrije jaren beginnen met de nieuwe auto. De oude auto gaat nl niet weg, die houden we voor de zoons. En je kunt niet op 2 auto's de schadevrije jaren hebben. Wat wel kan is dat een van ons 'eruit' stapt. Die kan dan de schadevrije jaren meenemen, of deze jaren blijven bij de achterblijver.
    Als ik ze mee zou nemen vervallen alle schadevrije jaren voor ex, maar hij krijgt dan wel 50% korting ipv 80%.

    Deze info heb ik van de huidige verzekeraar, waar onze auto's altijd verzekerd zijn geweest en die vroeger een collectiviteit had voor de werknemers van het bedrijf waar ex werkt.

    Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad? Klopt dit? Is hier niet tegenin te gaan? Ik vind het gewoon diefstal.
  2. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea

    Dank jullie wel allemaal. Ik begrijp dat ik door wat rond te kijken en bellen best betere voorwaarden kan bereiken en dat de regels van de oude verzekeraar niet overal hoeven gelden. Ik houd jullie op de hoogte.
  3. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea

    Ik ga ze gewoon maandag allemaal bellen. Met maar 1 vraag.....kunnen we hier allebei onze jaren houden? Zo niet, doei doei.
    Vandaag kreeg ik een andere offerte, maar ook daar geen mogelijkheid om beiden de jaren (of ieder de helft, zou ook mooi genoeg zijn) te houden.
    Van de maatschappij waar we nu zitten vind ik het echt belachelijk. We zijn daar al 35 jaar verzekerd, ze kunnen onze hele historie nagaan. Ze hebben heel goed aan ons verdiend, en nu ons op deze manier afschepen, ik vind het te gek voor woorden.
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Daar kan ik mee verder! Smile
  4. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea

    Intussen heb ik een aanbod van de dealer gekregen. Mijn oude auto kan meeverzekerd worden met dezelfde premiekorting, maar zonder schadevrije jaren. De verzekering moet dan wel op alleen mijn naam komen te staan. Mijn ex vindt het OK, hij rijdt de laatste tijd toch erg weinig, vindt autorijden helemaal niet leuk namelijk. Dus daar waren we snel uit. Plus dat er al jaren geen kenteken op zijn naam staat, dan schijn je sowieso alles al kwijt te zijn als je niet op hetzelfde adres woont.
    Kleine spaak in het wiel....piepend geluid bij gasgeven. Garage denkt dat het de onderste motorsteun is, rubber is door, en dat door de beweging iets anders begint te piepen. Ik krijg een prijsopgaaf, maar ben nog niet overtuigd dat dit de oorzaak is.....
    Wordt vervolgd Smile
Terug naar de lijst