vinyl over een andere vloer heen leggen

vinyl over een andere vloer heen leggen 

Onderwerp van xMonique

Terug naar de lijst
  1. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique
    Wie heeft er wel eens vinyl (wel woonkamerdikte) over laminaat, vinyl of een andere vloer gelegd.


    Kan dat heeft het voor en of nadelen.
  2. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    er ligt nu laminaat, bij dat klik systeem liggen de naden zijn zo nauw en er is een heeeel superklein reli?f maar over de gehele vloer. de vinyl vloer is niet egaal van kleur.

    maar.... nu zeggen ze alles eruit en hard board eronder als ondervloer, dan heb je toch ook naden?


    Het gekke is dat ik op forums lees, harde onderplaten maar met de ruwe kant boven ???
  3. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef margreet
    ik heb het vinyl over het laminaat heen gelegd 2 maanden geleden, helemaal prima!! alleen eff checken of de deuren nog wel dicht kunnen, ben nu laminaat aan het leggen op zolder over de vloerbedekking, maar er moest een halve centimeter van de deur af! gelukkig een heeeele aardige buurman...Smile



    Ik wacht nog 3 maanden, kijken of je de oude vloer erdoorheen gaat zien. Smile
  4. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Hightower
    ruwe kant naar boven voorkomt glijden van vinyl als laminaat goed is kan het er overheen inderdaad board leggen ze vaak met ducktape aan elkaar vast ter voorkoming van oneffenheden



    Ik snap dit stukje zo niet. De ruwe kant heeft ook kleine ribbeltjes en de naden van board zijn er toch, zou dat minder zijn dan van klicklaminaat?

    Ik ben wel bang omdat ik tegel vorm heb. Het ligt echt glad maar... pfff.

    Ik lees anders op het beton leggen, (als die glad is) maar vind dat zo koud, zoveel vocht van onder het huis.

    GrrrrrrSmile
  5. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    dank je Erwin.Smile

    Overleg gehad met de meneer die kwam meten en die gaat leggen.
    Besloten om het toch over het laminaat te leggen, dat legt eigenlijk zo glad en goed aangesloten. De hele oppervlakte ook nog onderplaten leggen kost echt teveel en op beton vind ik te koud.

    Hij legt het wel los, behalve bij de naden.

    We gaan het zien en beleven. Ik ga maar op zijn advies af. Hij doet dit dagelijks.
Terug naar de lijst