Koffiebonenmachines genoeg maar welke?

Koffiebonenmachines genoeg maar welke? 

Onderwerp van elly69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door elly69 zelf op 26 juli 2015 om 19:53:28

Terug naar de lijst
  1. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    Ik heb een saeco. M'n tweede inmiddels. Het is niet het duurste merk, maar ik vind de koffie prima.
    Toen m'n eerste het op had gegeven, heb ik heel rap een nieuwe gekocht. Zo fijn zo'n apparaat.

    Edit, het is m'n derde..... Eerste ruim 12 jaar geleden
  2. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    Buurman heeft een Jura. Prachtig apparaat, maar bij mijn weten moet apparaat jaarlijks op voor onderhoud. Ben je je machine een tijdje kwijt en er hangt een aardig prijskaartje aan (hij had vorig jaar wat aan apparaat, was ruim 3 weken zijn apparaat kwijt, bij mijn apparaat had het schermpje kuren. Viel onder garantie, apparaat was 5 dagen weg)
  3. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef dileila
    Ik heb een Philips. Ben er heel blij mee. Was ook niet zo duur.
    Het enige nadeel is dat het water aan de achterkant moet worden ingegooid en bij regelmatig morsen gaat de aan/uit knop die ook achterop zit verkalken waardoor die niet meer werkt. Gebruik nu een gieter voor het secure gieten.

    Is wel handig om daar op te letten als je zo'n apparaat gaat uitkiezen.


    Ja, let daarop. Bij mij kan ik aan de voorkant van het apparaat het waterreservoir eruit halen, evenals het prutreservoir.
    Wat ik ook belangrijk vond was dat er minimaal 250 gram bonen in kon. Dan kon ik bij een nieuwe zak de helft in het apparaat doen, en de helft in het koffieblik (alleen koop ik nu zakken van de lidl, 1 kg, dus die vlieger gaat niet meer op).
    Let ook op de inhoud van het waterreservoir, hoe kleiner, hoe vaker bijvullen.

    Wat betreft de koffiebonen, ik haalde eerst altijd bonen bij de makro, maar inmiddels overgestapt op de lidl. De bonen zijn regelmatig beste koop bij de Consumentenbond geweest (voor wat dat waard is). De bonen van DE heb ik ook geprobeerd, maar zoals al eerder opgemerkt zijn deze erg vettig. Mijn machine had er problemen mee.
Terug naar de lijst