Reizen zonder toestemming

Reizen zonder toestemming 

Onderwerp van Sillymom

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Onze grensbewakers zijn niet de grootste lichten. Ze kunnen er naar vragen maar zelfs in hun personeelsblad staat dat je als aleenstaande ouder geen schriftelijke toestemming verplicht ben als je het land verlaat. Sommige landen, thailand en Zuid-afrika estellen een verklaring van ontbrekende ouderverplicht. Zonder deze verklaring wordt je niet ingecheckt door de luchtvaartmaatschappij.
  2. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    >>LINK<<

    In bovenstaande link staat het duidelijk. Het is niet verplicht maar het wordt wel geadviseerd. Het zou makkelijker zijn om in het paspoort van een kind zoon/dochter van ... ( namen van beide ouders) te zetten
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik hebooit bij een ander draadje hier over een link uit het personeelsblad van de koninklijke mareschaussee gezet. Ook daarin staat dat de papier winkel een advies is en geen verplichting. Zelf reis ik binnenkort met zoon naar Thailand en de autoriteiten daar eisen een schriftelijke toestemming van ontbrekende ouder.
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Tja, ik neem de link naar hun eigen personeelsblad mee op mijn ipad. Het levert mij idd geen stress op. Voot Thailand is het verplicht dan neem ik het netjes mee want anders kom ik het land niet in.
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    En die overijverige medewerker heeft geen poot om op te staan. Er staat nergens dat je schriftelijke toestemming van je x moet hebben, dat weten zij ook.
  6. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    De regels omtrent Thailand zijn sinds 2014.
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    @ Suzanne, het is helemaal geen gok ! Een medewerkster van een luchtvaartmaatschappij mag helemaal geen vragen stellen omtrent toestemming. Het enig wat zij/hij dient te controleren zijn de reisdocumenten. Je hoeft daar dan ook geen antwoord op te geven. Behalve als het land waar je naar toe gaat die documenten vereist. Zo is Zuid-Afrika per 1 juni heel streng geworden en zonder de extra documenten kan je niet vertrekken

    Ik had dit maal wel papieren mee, omdat het voor Thailand verplicht is (vanuit de Thaise autoriteiten) in Frankfurt vroeg de marechaussee er wel naar maar toen ik zei dat vader werken was en dat papieren niet verplicht zijn om de Eu uit te komen zei de betreffende beambte dat ik gelijk had, In Thailand heeft de marechaussee er niet naar gevraagd.
    Ik had de papieren met gegevens ex ook mee genomen in het geval mij iets ergs zou gebeuren (zwaar gewond of erger) zodat als mijn zoon opgevangen moet worden er altijd gegevens zijn en er contact met vader kan worden opgenomen.
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    ?Op reizen naar of vanuit Thailand moeten kinderen onder de 16 jaar die alleen of met ??n ouder reizen, tijdens hun reis beschikken over een kopie van hun geboorteakte en een brief waarin de niet-reizende ouder(s) toestemming geeft/geven voor de reis.

    Bovenstaande tekst komt vd KLM website (mijn werkgever) Ik ben met een concurrent gevlogen via Frankfurt en mij is nergens na gevraagd. Ook een collega's die wel met klm vloog ,op personeelsvoorwaarden is nergens naar gevraagd. Zij reisde alleen met haar twee zoontjes.
    Als je met klm vliegt zou ik het wel regelen want het staat duidelijk op hun website, het zijn eisen die vanuit Thailand gesteld worden, en als je niet over de juiste documenten beschikt kan een luchtvaartmaatschappij je weigeren. Zij nemen het risico niet dat je problemen krijgt bij de Thaise Marrechaussee en je Thailand niet in mag. De luchtvaartmaatschappij draait dan voor de kosten op.
Terug naar de lijst