parttime zzp-er en in loondienst: hoe zit het met ziekmelden?

parttime zzp-er en in loondienst: hoe zit het met ziekmelden? 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Als jij 'ongeveer' hetzelfde werk doet in je eigen bedrijf en in loondienst dan kun je niet alleen stoppen met de werkzaamheden in de voor jou minst aantrekkelijke situatie. Daar vindt de Wet Verbetering Poortwachter van alles van; iets met verantwoordelijk voor jouw reintegratie.. Dus zal geen enkele arbodienst accepteren dat je arbeidsongeschikt bent in het ene geval, en doorwerkt in het andere geval - TENZIJ je aannemelijk kunt maken dat het blijven doorwerken bijdraagt aan je herstel.

    Vanuit mijn HRM-professie EN als freelancer zou ik je adviseren jouw situatie eens voor te leggen aan de bedrijfsarts - je bent op zoek naar iets preventiefs om langdurige uitval te voorkomen en daar willen ze best over meedenken - dat is nl ook in het belang van jouw werkgever.
    Wat je ook zou kunnen doen is een periode onbetaald verlof opnemen bij je werkgever - heb je EN je rust EN je ethische waarde blijft in tact.. EN je kunt zonder enig gedoe doorwerken in je eigen bedrijf..

    Had jij een paar maanden geleden niet ook al een draadje over de combi van loondienst een freelance-bestaan?
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik snap t zo goed - ik zou het liefst ook even 2 maanden niks doen - maar dat gaat gewoon niet. Dus dan maar wat minder werken, en vroeger naar bed en zo proberen mezelf weer op de rails te krijgen.


    Wat zou er gebeuren als je die baan op zou zeggen?? (dat heb je toen ook wel verteld maar ben ik kwijt) Is dat werkelijk nog steeds een heel valide argument voor je om t niet toch te doen?
Terug naar de lijst