tour caravan vezekering

tour caravan vezekering 

Onderwerp van La-Loba

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Er worden hier idd wat dingen door elkaar gehaald.

    Kenteken verplichting:
    Als caravan leeggewicht + laadvermogen lager is dan 750kilo (let op: dus ook laadvermogen moet meegerekend worden!) dan is een witte kentekenplaat van het trekkend voertuig voldoende
    Als caravan leeggewicht + laadvermogen hoger is dan 750 kilo, dan heeft deze een eigen kenteken nodig.
    Als bestuurder van trekauto alleen rijbewijs B heeft, mag hij een aanhanger trekken die of lichter is dan 750 kilo, of de massa van auto en aanhanger samen (inclusief max laadvermogen, niet wat er daadwerkelijk geladen is) niet hoger is dan 3500kilo

    Als bestuurder rijbewijs BE heeft, is het afhankelijk wanneer hij deze gehaald heeft. Is dat op of na 19jan 2013 dan mag hij een aanhanger trekken die niet zwaarder mag zijn dan 3500kilo (let op: alleen de aanhanger dus, trekvoertuig wordt niet meegenomen in deze berekening).
    Heeft de bestuurder zijn BE voor 19jan 2013 gehaald, geldt er geen max. gewicht van de aanhanger, mits de trekvoertuig maar niet boven de 3500kilo uitkomt (inclusief laadvermogen).

    Verzekering is tijdens vervoer niet nodig. Wel bij opslag en kan handig zijn op een vaste staanplaats (volgens mij, heb mij niet echt verdiept in verzekeringen van caravans).

    Eerlijk gezegd zou ik niet snel mijn caravan uitlenen. Helemaal als hij alleen maar op 1 plaats staat. Zijn de banden nog goed (max ong 5jaar), de gasleidingen/koppelingen/aansluitingen enz. Ook de losbreekreminrichting (die losse kabel die achter de trekhaak vastgemaakt wordt) moet ook goed werken.

    Succes met uitzoeken.
Terug naar de lijst