thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama

thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Men vindt dat je de ramen moet uitbesteden aan een daarvoor geschikt bedrijf, mantelzorgers, kinderen of buren. Idem geldt voor de wasverzorging. Blijft over: alles wat jij echt niet kunt doen. Kun je wel een wc poetsen, dan doe jij die. Maar is de vloer dweilen een probleem, dan doet de tz dat. Er wordt van je dochter verwacht dat zij mee helpt. Als jij niet kunt stofzuigen, zal zij dat moeten doen. Ik ga hetzelfde krijgen, maar dan in sept. Ooit begonnen met 20 uur zorg per week, nu zit ik op 5.75 uur en dat wordt straks ws max 3.5 uur. Mijn kinderen worden verplicht mee te helpen. Ramen buiten gaat een glazenwasser eens per kwartaal doen. Ramen binnen moet ik even bekijken. Op dit moment doet de thuiszorg dat. Dweilen is voor ons alle 3 te zwaar. Dat gaat de thuiszorg dus eens per week doen, zelfde geldt voor de natte ruimtes.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet

    Ook wil ik dat mijn schoenen die toch ?2800,00 voor de verzekering kosten regelmatig gepoetst worden.

    Dit meen je toch niet h?? Smile
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Ja dat zijn maatwerk schoenen die voor mij mijn eigen bijdrage ?135,-- + eigen risicokosten De zorgverzekering rekend ?2800,-- af met de orthopedisch schoenmaker

    Ja dat financi?le stuk ken ik hoor, hier ook mee te maken gehad. Gaat me meer hier om....

    quote:
    Dit schreef robinet

    Ook wil ik dat mijn schoenen[knip] regelmatig gepoetst worden

    Smile
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Fijn dat je meedenkt Hetty.
    Vanaf 2001 heb ik al recht op thuiszorg. na mijn revalidatie ben ik begonnen met (schrik niet) 20 uur per week. Inmiddels ben ik verhuisd en is mijn dochter van 4 naar 18 jaar gegroeid en ook uit huis.
    Ik ben dus van 20 (waar ik ook niet vrolijk van werd) naar 3.5 uur per week gegaan. De rek is er gewoon uit.

    Dit is dan wel weer herkenbaar. 2002 gestart met premature baby, mama met een hart operatie achter de rug en een verlamde arm + geen stem ?n een peuter. Indicatie: 30uur. Nooit gekregen, hield bij 20 op, met als gevolg dat mijn peutertje zelf naar de peuterschool moest lopen o.a. In rap tempo werd het afgebouwd. Jaren nog 10 uur gehad en via 6, 4 de laatste periode wordt het nu 3 uur. Leveren? Nee. De nieuwe thuiszorg organisatie heeft zoveel aanmeldingen gekregen dat er voorlopig nog geen zicht op zorg is.... Inmiddels al 4 wk geen hulp meer gekregen.

    Dus doe ik veel zelf. De kinderen (inmiddels 16 en 13) helpen mee. Was het eerst mijn conditie die tegenwerkte, nu is het met name de artrose in de vingers wat me parten speelt.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In je eerste bericht werd nog wel gesproken over 3.5 uur thuiszorg per week, krijg je die nog wel of is dat hangende het onderzoek/bezwaar/enz opgeschort?

    Hier sinds 2 wk weer thuiszorg. Ik weet t niet of ik met deze dame door wil gaan... Ik vind dat ze dr werk niet goed doet. Bij binnenkomst 2e keer vroeg ze of ik opmerkingen had nav de eerste keer. Ik had haar toen verzocht van beneden naar boven te gaan met dweilen en als laatste de kattenkamer ivm ongelukjes van de katten, vieze kattenbak poten enz. Ze deed het precies andersom met als gevolg hele huis meurde naar kattenpis wat weer reacties bij de katten opriep. Daarnaast vond ik dat ze niet goed gedweild had, kon gewoon zien dat t niet schoon was. Dus daar had ik een opmerking over. Zou ze aanpassen. Deed ze ook, omgekeerd, maar nu de douche als laatste, dus weer meur in de douche.... Ach ik ben de beroerdste niet, doekje gepakt, sopje gemaakt zelf aan de boen. Als er net gedweild is (douche nog nat dus!) vind ik het best bizar dat ik zwart water krijg na het dweilen.... Verder gezucht en gesteun en dat 3 uur te weinig is (maar wel 20min voor einde stoppen) en dat een lits jumeaux dekbed wel erg lastig is met opmaken.

    Denk er echt over zelf gewoon te doen.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Ja ik krijg nog steeds 3.5 uur per week. Effectief is dat 3 uur schat ik. Koffie drinken doen we nog altijd een minuut of 10. Ik ben geen slavendrijver komop zeg. Spullen pakken en weer opruimen gaat ook van de tijd af. En ja hier en daar gaat er wel eens wat hoe dat ik anders zou willen. Daar word dan over gesproken. Ik wil haar niet kwijt. Ik heb slechtere gehad.

    Dat is dan wel weer fijn dat je toch nog wel thuiszorg hebt. Ben benieuwd hoe het bezwaar gaat af lopen.

    Heb zelf een hele goede gehad, zij heeft nu weer een baan in haar eigenlijke beroep.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    In je eerste bericht werd nog wel gesproken over 3.5 uur thuiszorg per week, krijg je die nog wel of is dat hangende het onderzoek/bezwaar/enz opgeschort?

    Hier sinds 2 wk weer thuiszorg. Ik weet t niet of ik met deze dame door wil gaan... Ik vind dat ze dr werk niet goed doet. Bij binnenkomst 2e keer vroeg ze of ik opmerkingen had nav de eerste keer. Ik had haar toen verzocht van beneden naar boven te gaan met dweilen en als laatste de kattenkamer ivm ongelukjes van de katten, vieze kattenbak poten enz. Ze deed het precies andersom met als gevolg hele huis meurde naar kattenpis wat weer reacties bij de katten opriep. Daarnaast vond ik dat ze niet goed gedweild had, kon gewoon zien dat t niet schoon was. Dus daar had ik een opmerking over. Zou ze aanpassen. Deed ze ook, omgekeerd, maar nu de douche als laatste, dus weer meur in de douche.... Ach ik ben de beroerdste niet, doekje gepakt, sopje gemaakt zelf aan de boen. Als er net gedweild is (douche nog nat dus!) vind ik het best bizar dat ik zwart water krijg na het dweilen.... Verder gezucht en gesteun en dat 3 uur te weinig is (maar wel 20min voor einde stoppen) en dat een lits jumeaux dekbed wel erg lastig is met opmaken.

    Denk er echt over zelf gewoon te doen.

    En probleem opgelost. Medewerker is niet meer beschikbaar, want vaste cli?nt is terug. Nu dus weer geen thuiszorg.... dat is dan wel weer een 'probleem'. Kunnen goed oefenen in zelf doen nu. Gelukkig mijn nieuwe mop inmiddels aangeschaft. Met wring mechanisme zodat mijn handen niet al te zeer doen.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Vraag mij dan altijd af wie er rijk wordt van dit geld wat niet besteed wordt. Jij heb recht op zorg, daar is een x bedrag voor uit getrokken. Maar jij krijgt geen zorg dus middelen blijven over. Wie wordt hier financi?el beter van??

    Met de nieuwe regelgeving wordt er denk ik niemand rijker van. Blijft in de pot zitten van de wmo en in onze gemeente wordt het overschot daarvan over de doelgroep verdeeld.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ok, dit gelezen hebbend zal ik toch maar ff bellen met de wmo bij ons om door te geven dat de zorgaanbieder verzuimd zorg te leveren.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    En konden ze leveren??Wat was hun reactie??

    De thuiszorg organisatie belde vrij snel al dat ze een medewerker beschikbaar hebben. Helaas op een tijd dat ik niet kan. Tja, deze dame werkt, is ff schakelen in thuiszorgland. Of ik dan wel die 1? uur dat ik er wel was iemand wilde. Nou nee, want wil niet iedere keer iemand anders over de vloer. Been there done that en dat was ?cht niet fijn. Er wordt nu gekeken of er een medewerker is die wel op de dagen kan dat ik kan. Maar nog altijd niks dus.

    WMO nog niet gebeld.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Gebeld. Ik val in de categorie 'schoonmaakondersteuning'. Hierbij is er geen sprake van indicatie. De thuiszorgorganisatie moet zorgen voor een schoon huis en overlegt met de klant om hoeveel uur dat dat gaat. De eerste 3 uren is het tarief 10 euro p/u, de uren daarboven zijn (in mijn geval) ?22.50. Voor de 10 euro is het mogelijk om gebruik te maken van de minimaregelingen in onze gemeente. Ik moet me daar, blijkbaar, voor aanmelden, dus dat ga ik straks dan maar even doen.

    Als er geen zorg geleverd wordt, wordt er niks in rekening gebracht en is er geen vergoeding vanuit de gemeente (verschil 22.50 en 10 euro). Ik moet daar zelf op letten. Als de organisatie geen zorg kan bieden is dat niet het probleem van de gemeente, maar van mijzelf.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik had een HH1 indicatie, daarom is dit omgezet naar 'schoonmaakondersteuning'. Grof gezegd bedoeld om de zware klussen voor mij uit handen te nemen. Ik kan prima de regie over mijn huishouden voeren. Hierdoor is er geen maatwerk gesprek meer nodig zoals bij jou en beslis ik zelf of ik deze ondersteuning nodig heb. Komt er eigenlijk op neer dat ik het zelf maar moet regelen en zoeken. Wil ik vergoeding, dan moet ik aan een aantal eisen voldoen: een aanbieder die contract heeft met de gemeente en een inkomen op minimum niveau.

    Ben zelf gisteren aan het poetsen geweest. Deed hetzelfde als de medewerker 2 wk geleden gedaan heeft, met daarbij een behoorlijk lange adempauze. Ik was binnen de uren klaar die de medewerker heeft staan hiervoor. Nee, het is niet goed voor mij om dit te doen, maar met de nodige aanpassingen en rust tussendoor (h? het h?eft niet in 3 uur af!) zou ik dit ook prima zelf kunnen doen, denk ik. Dus ik dub nog even. Als we samenwerken, de kinderen en ik, is de belasting nog lager.
Terug naar de lijst