Oud nachtkastje schilderen

Oud nachtkastje schilderen 

Onderwerp van Siep

Terug naar de lijst
  1. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Ha, wat fijn dit draadje! Ik heb een eiken theekastje dat ik wil schilderen. Had de naam van Annie Sloan ook al horen vallen, maar het klinkt mij eigenlijk te mooi om waar te zijn. Hoe vond jij het om mee te werken, Marlies? En is het goed slijtvast? Ik krijg opeens ook het idee om de verschrikkelijk lelijke deurtjes van m'n keukenkastjes ook aan te pakken. Die hebben natuurlijk wel wat te lijden. Zou dat goed houden?

    En hoe zit het me die speciale kwasten en zo die je zou moeten gebruiken? Zijn die anders dan de gewone kwasten. Ik haal normaal altijd kwasten bij de Action, voor een prikkie.
  2. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef Siep
    Twee lagen er op zitten. Potje is nu ook leeg Smile
    Of het mooi wordt, weet ik nog niet. De kleur is wel mooi, maar ik moet wennen aan de verfstreken in de verf en het hele matte van de verf.
    En ik heb het idee dat de bruine ondergrond nog steeds doorschemert.
    Morgen kan ie in de was


    Zit-ie inmiddels in de was? En hoe vind je 'm nu?

    Fotootje?Smile
    10 apr '15 - 10:03:41 / 10 apr '15 - 10:28:39
  3. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Leuk!

    Overigens wou ik je niet opjagen hoor. En zelf ben ik nog niet eens begonnen aan mijn 'project'. Heb zelfs nog geen verf.
  4. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef Siep
    Foto's van het nachtkastje.
    Ik vond het pas mooi worden toen de was er op ging. Door deze er gewoon wat op te smeren en niet uit te wrijven, ontstond er een wat vlekkerig effect. Dat maakt het wat meer vintage, vind ik.
    Ik ben tevreden met het eindresultaat en het staat nu te pronken naast mijn bed.

    Mooi! Ook die knoppen trouwens.

    Maar stel nou dat je het over een tijdje niet mooi meer vindt en het wat meer strak wilt in plaats van vlekkerig, dan kan je er natuurlijk niet weer met gewone verf overheen. Of schuur je dit er weer makkelijk af?
  5. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Mooi geworden, Ditty! Superleuk kastje ook. Waar heb je die op de kop getikt?
  6. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Ooooooooo super!
Terug naar de lijst