ondernemersvermogen en huurtoeslag

ondernemersvermogen en huurtoeslag 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Als het bedrag eerst op je prive rekening wordt gezet en jij sluist het door naar jouw bedrijfsrekening zal de Bd dat kunnen traceren en alsnog (terecht) de huurtoeslag kunnen terug vorderen. Ook kinderrekeningen die voor een periode zijn vastgezet tellen mee voor jou vermogen. Zo staat hier de spaarreking van zoon op naam van mijn ex, grootouders sparen goed voor hem, zodat ik niet in de problemen kom met evt toeslagen. Ok het is een risico, als ex overlijdt gaat alles naar zijn partner, en ex betaalt er vermogensbelasting over.
  2. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zou wel even na gaan of je bij koopgarant ook je waardevermeerderende investeringeren, bijv uitbouw of dakkapel in huis moet delen met wbv bij verkoop.
    Wat de huurtoeslag betreft het is zuur maar zo zijn de regels. Ik had door erfenis te veel eigen vermogen voor kgb dit jaar, gelukkig eindigde mijn. Rente vaste periode voor hypotheek dit jaat, dus een behoorlijk bedrag afgelost zodat ik vlgnd jaar er weer recht op hebw
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Als je de kans krijgt je huurwoning te kopen zou ik het doen. Hypotheekrente is zeer laag, ik spaar iedere maand voor onderhoud maar ondehoudskosten vind ik mee vallen. Ik schilder wel de hele buitenboel zelf.
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Kunststof kozijnen dat scheelt een hoop werk. Super dat je cv ketel ook recent is.
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Jammer dat jouw huis niet in aanmerking komt voor verkoop. Geen idee hoeveel je over het max spaarbedrag zit maar als het niet te veel is kun je bijv je zorgverzekering in dec voor een heel jaar betalen ipv per maand, zo ook met je energie rekening. Contant opnemen en het stallen in een kluisje bij de bank ( als ze die nog verhuren)
Terug naar de lijst