Zwartboek

Zwartboek 

Onderwerp van Miquel69


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 mei 2015 om 08:54:17

Terug naar de lijst
  1. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    Hoi,

    Ik heb een voorstel wat betreft het Zwartboek.
    Op dit moment kan je iemand in je zwartboek zetten, het enige wat je daarmee bereikt is dat je de berichten van iemand niet kan lezen.
    Maar anderen wel. En wanneer deze dan weer gequote worden lees je alsnog de opmerkingen van iemand waar je geen zin in hebt.
    Is het een idee en is het webtechnisch mogelijk, dat wanneer je iemand in je zwartboek zet deze niet meer kan reageren in de door jou gestarte draadjes?
    Je geen berichten meer kan sturen en je dus eigenlijk iemand kan blokken van jou gedeelte van OA.
  2. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Ik zou graag de mogelijkheid hebben iemand helemaal uit mijn draadjes te weren. Ongeacht welk hoofdstuk.
    Lijkt mij ook een goed signaal naar sommige mensen. Anders komen ze wanneer je niet in eigen klep schrijft wel ergens anders rot opmerkingen maken.....
  3. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Zou mooi zijn. Sommige mensen vinden het nl erg leuk om te quoten om zodoende het vuurtje nog even op te stoken. Gelukkig heb ik niets te verbergen en heb ik geleerd dat negeren het beste werkt.

    (Welkom terug trouwens)


    Dat is inderdaad wat er dan gebeurd, en ik ben helaas niet altijd in staat op opmerkingen te negeren. Dan zou het onmogelijk maken van die opmerkingen (in jou draadje door iemand in je zwartboek te zetten) wel helpen.
    (ja, ik kan toch niet zonder OA Smile)
  4. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Daar is de misbruikknop voor.
    Ben bang als je mensen gaat weren uit je draadjes, je alleen reacties van de ja-knikkers krijgt. Lijkt me niet gezond.


    Misbruikknop werk dus alleen wanneer de beheerder vindt dat het wel of niet kan, misschien denk ik daar wel heel anders over. En sommige mensen wil ik gewoon niet lezen in mijn draadjes. Is niet een kwestie van alleen maar ja-knikkers overhouden. En dan nog, als ik dat wil binnen OA, dan is dat mijn keuze toch? Dan zullen mensen waarschijnlijk niet meer reageren.... en heb ik er dus alsnog niets aan.
    Ik denk dat er een krachtiger signaal naar mensen uit kan gaan wanneer ze geweerd worden door sommige in draadjes, ipv dat ik alleen hun opmerkingen niet kan lezen.
    Maar goed, het is maar een idee.
  5. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Daarbij is het vaak zo dat wanneer je de misbruik knop gebruik, er pas de volgende dag actie door de beheerder wordt ondernomen. En soms gaan draadjes erg snel en is het kwaad al geschiedt...
    Het zou mooi zijn wanneer je iemand per 'eigen' draadje, wanneer je wil en per direct kan blokken.
  6. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Ik ga eens kijken of ik kan/mag reageren:

    - het is een forum idd, Facebook ook en die heeft de mogelijkheid w?l, ik vind dat prettig. Ondanks dat ik op FB niemand heb geblokkeerd, zo heb ik hier (nog) steeds geen mensen in mijn zwartboek staan, mede omdat het weinig zin heeft om iemand in je zwartboek te zetten.

    - Ik 'negeer' al redelijk veel, soms tijdelijk omdat ik er op dat moment niets mee kan, soms compleet omdat ik het onzin vind. Lukt helaas niet altijd.

    - Wat anderen als een 'normale reactie'' beschouwen kan voor mij wel heel anders voelen, zo ook andersom. Ik kan vrij grof zijn in mijn taalgebruik en daar heb ik geen moeite mee ook niet wanneer anderen dat naar mij toe zouden doen, ik vind juist steken onder water, denigrerende opmerkingen of nare aannames veel kwetsender. Dus daarin verschillen mensen soms. Ik vind dat mensen rekening moeten houden met elkaar. Wanneer iemand mij zou zeggen dat hij/zij mijn grove taalgebruik niet 'leuk' vind houd ik daar rekening mee, ik zou dat andersom ook op prijs stellen.

    - een beheerder kijkt met andere ogen dan ik, dus zal hij/zij nooit hetzelfde gevoel hebben als ik, en zal dus ook niet hetzelfde reageren wanneer de 'misbruikknop' gebruikt is. Of hij/zij zou wanneer ik de knop gebruik altijd de betreffende reactie moeten verwijderen. Helaas is dat (nog) niet het geval.

    - Ik merk dat ik minder snel iets schrijf op OA, om de simpele reden dat er mensen zijn die niets toevoegen of die in een draadje alleen maar hun eigen frustraties kunnen uiten waardoor een draadje 'zinloos' wordt.

    - Het komt er dus een beetje op neer dat ik niet alles kan zeggen of schrijven, maar mensen dat in een reactie dat w?l mogen doen omdat het per definitie goed bedoeld zou zijn? Daarmee wil ik niet zeggen dat ik vind dat ik w?l alles maar kan zeggen en roepen want dat vind ik niet en doe ik ook niet. Vaak houd ik mijn mond als ik niet iets zinnig te melden heb.

    - Ik geloof zeker dat de overgrote meerderheid zijn of haar reactie goed bedoeld, ook al komt dat niet altijd zo binnen (op dat moment), toch ervaar ik dat gelukkig wel zo.

    - Ik geloof ook dat er een aantal mensen zijn die er gewoon lol in hebben om olie op het vuur te gooien dan wel de knuppel in het hoenderhok. Deze mensen zou ik graag uit MIJN draadje willen kunnen weren, wat ze elders op OA doen moeten ze natuurlijk zelf weten, misschien worden ze daar juist wel vreselijk gewaardeerd?

    - Ik vind dat er soms (voornamelijk door oud gedienden) te weinig rekening wordt gehouden met het feit dat sommige mensen hier (nog) erg kwetsbaar zijn, zoals bv het 'prinsessen' draadje, daarmee jaag je mensen weg.

    - Ik heb erg veel aan OA vandaar dat ik weer terug gekomen ben. Hoewel ik zeker overwogen heb hier weg te gaan.
  7. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Dat is wel erg veel keer "ik" Miquel....

    je zou zelf een forum op kunnen zetten.... Dan ben jij de beheerder en bepaal jij...


    Is het niet zo dat wanneer je een 'mening' uit, het per definitie om 'ik vind' of 'ik denk dat' gaat?

    En Schanulleke, waar maak jij uit op dat ik (sorry) overal alleen het negatieve uit haal? Volgens mij schrijf ik ook dat ik erg veel aan OA heb en daarom terug gekomen ben. Haal jij niet juist nu alleen het negatieve uit mijn verhaal?
  8. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Yvonne
    Als ik beheerder was geweest had ik dit draadje verplaatst naar Priv? of de Eigen Klep. ;)
    Dit is de rubriek vragen aan Bart.
    Verder gaan in een ander draadje Miquel?
    Want ik neem aan dat dit een serieus voorstel van je is waar je graag een serieus antwoord op wil? Van Bart? ;)
    De kans dat hij nu nog op je kernvraag reageert wordt steeds kleiner zo denk ik.


    Doe dan maar 'eigen klep'... dat heeft meer mogelijkheden begreep ik. Smile
    Het was inderdaad bedoeld als een voorstel aan Bart. Nee, nog niets van Bart gehoord.
  9. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Ik ben blij voor je dat je ook veel positieve dingen van oa haalt. Ik haal niet alleen de negatieve dingen uit je verhaal, echter het is wel hoe ik je lees soms.


    Terwijl ik het altijd goed bedoel! Smile
  10. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Hightower
    Waarom dingen regelen die al geregeld zijn. Eigen baas in draadje dan eigen klep.

    Als je in openbare draadjes reageert dan kies je ervoor om daar ook te worden afgeschoten.

    En als je iets van bart wil heb je de rubriek support en evt bij gevoelige dingen privesupport.

    Dan heb je doorgaans zo antwoord


    Daar zit wat in.

    Dit 'draadje' h?b ik in support gezet Smile verwachtte ook eerlijk gezegd alleen een reactie van Bart, die er tot nu toe helaas nog niet is.
  11. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Mark68



    Anderen niet dan?

    En dat blijkt niet uit (verwijderde reacties) van gesloten draadjes van jou, Miquel. Je verwijt anderen dat ze olie op het vuur gooien in draadjes maar zelf ben je ook niet roomser dan de Paus.

    Misschien zou jezelf zo nu en dan in een zwartboek moeten zettenSmile


    De smiley achter mijn opmerking had wat moeten zeggen over de aard van mijn opmerking, ik ben zeker niet roomser dan de paus, ik ben niet eens Rooms.
  12. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Cathy,

    ik ben het helemaal met je eens. Ik heb mijn voorstel ook aan Bart geschreven en niet bedoeld als draadje. In het voorstel staat maar 1x het woordje 'ik'.
    Dat het blijkbaar toch een discussie kan worden had ik niet in de gaten. Vervolgens geef ik wel mijn mening, tja en dan geef 'ik' mijn mening en dan kan ik niet om het woordje 'ik' heen natuurlijk, zoals bedoeld in de quote die je plaatste.
    Inmiddels heb ik Bart gevraagd dit 'draadje' te verplaatsen, en om een reactie op mijn voorstel.

    Daarnaast had ik niet door dat je in eigenklep wel iemand kon uitsluiten van jou draadje, ik zag alleen dat dat (in alle andere hoofdstukken) niet kon, vandaar mijn voorstel.

    Dat mijn voorstel ook negatieve gevolgen zou kunnen hebben zie ik wel in, voor mij persoonlijk zouden die alleen opwegen tegen de voordelen ervan.

    Maar mede doordat er, zoals jij ook al aangeeft, er w?l andere mogelijkheden zijn, is mijn voorstel misschien wel overbodig.
Terug naar de lijst