update naar windows 10

update naar windows 10 

Onderwerp van Gerdy1

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    let op!

    deze actie is bedoeld om te voorkomen dat microsoft (zoals nu met XP) blijft zitten met een heleboel gebruikers die niet overstappen en vervolgens microsoft producten in een kwaad daglicht stellen (zoals Internet Explorer). Intussen heeft microsoft het product Internet Explorer aan de kant gezet.

    De 'upgrade' van windows 7/8 is gratis; echter...... na een jaar (termijn moet nog definitief worden vastgesteld) moet je gaan betalen (eenmalig of per jaar abonnement, tarief moet nog worden vastgesteld).

    Naar goed microsoft gebruik is er wel een 'upgrade', maar geen 'downgrade'...... je kan dus niet meer terug. Er is dus een kans dat je dan aan een abonnement vast zit waar je mogelijk niet op zit te wachten.

    weet waar je aan begint. Niks is gratis....... zeker niet bij een miljarden-bedrijf als microsoft.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Heb je een link?

    ......................


    >>LINK<<

    - 1e jaar gratis upgrade, daarna moet je betalen voor een upgrade

    - daarna wordt windows 10 waarschijnlijk als abonnement aangeboden

    je kan dus de "gratis" upgrade zien als een abonnement waarbij je het eerste jaar niet hoeft te betalen (is de bekende truc voor kranten, tijdschriften en mobiele telefoon abo's).

    deze aanbieding heeft een looptijd van 12 maanden (daarna zal er vast wel een volgende marketing-campanje komen)
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Et voil? het antwoord staat in de door jou gegeven link:
    This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device ? at no cost." Zie hier: >>LINK<<

    Maw: in dit eerste jaar kan iedereen met w7 en w8 gratis upgraden naar w10. Doe je dit niet het komende jaar, dan zul je daarna voor een upgrade moeten betalen. Dit is een marketing ding om mensen snel en masse te laten overstappen op een besturingssysteem om toestanden zoals met xp te voorkomen. Mensen die NU dus upgraden betalen niks, noppes nada, ook niet na een jaar.


    klopt
    - de updates zijn (en blijven) gratis.... als je een geldige licentie hebt (jaarabo)
    - deze aanbieding loopt 12 maanden daarna loopt deze af (en komt er vast we een andere aanbieding, het nu dreigen met "dan moet je betalen" werkt zoals je merkt, het voelt het als een buitenkansje)

    windows 7 is ondersteund tot 2020....... daarna zie ik wel
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    [B]


    Dat staat dus in de quote dat het gratis blijft, ook zonder abo: "we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device ? at no cost". Ik lees niet dat je dan een abo nodig hebt.
    ......



    als rechtmatige gebruiker van windows software heb je nog nooit hoeven te betalen "per update". Dat was altijd zo, en dat gaan ze niet wijzigen.

    zolang je rechtmatige gebruiker blijft, verandert er niks; Vervolgens maakt men van windows 10 een abonnementsvorm. Je betaalt per jaar voor het gebruik van windows 10 (met gratis updates).


    rara wat gebeurt er als je je abonnement niet verlengt...... daar heb ik geen glazen bol voor nodig.......
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    De kortste weg is om Microsoft zelf te bellen wat ik dus net heb gedaan. Ik heb gewoon gelijk Smile

    In het eerste jaar na lancering kunnen gebruikers van w7, w8 en w8.1 gratis upgraden naar w10. Doe je dit niet (dus pas na 30-06-2016) dan moet je voor de upgrade betalen. Doe je het wel, dan kun je gewoon gebruik blijven maken van w10 zonder aanvullende voorwaarden oid.

    Het is zoals ik zei: zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk om laten gaan naar het nieuwe systeem.



    het besluit met welke licentie vorm windows 10 wordt aangeboden is nog niet bekend gemaakt. ze hebben dus jouw vraag naar waarheid (van vandaag) beantwoord.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik heb op 1 computer een update naar windows 10 gedaan. Nu brand het ledje op m'n webcam permanent, vroeger alleen als deze aanstond. Zou Microsoft m'n webcam permanent aan hebben gezet?
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik heb windows 10 eraf gegooid en ubuntu geinstalleerd. nog even de mailclient installeren en ik ben weer bovenjan.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Hiervoor welke Windows versie?


    vanaf windows 10.... ik werd gek van dat hele grote startmenu wat 25% van je scherm vult met mega-grote knoppen waar ik niks mee doe

    ubuntu 14 geinstalleerd en vandaan m'n scanner driver geladen. even googelen en je weet wat je moet doen.

    ik kan printen, ik kan scannen, websites openen & telebankieren, m'n mail lezen en versturen, een documentje schrijven, dropbox openen, mp3's afspelen...... wat zou ik nog meer willen?
    30 aug '15 - 17:18:11 / 30 aug '15 - 23:25:39
  9. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef bmw
    En om wat voor reden dan.Mensen die niet kunnen omgaan met windows zouden m.i al helemaal niet naar ubuntu/linux moeten gaan.Moet je wel iets kennis van comp hebben vooral als daar iets niet werkt of doet.



    ik heb laatst een oude laptop (1gb geheugen) ingericht om een beetje te kunnen OA-en. werkt prima, beetje traag, maar onder windows 7 en 10 zou deze laptop niet meer bruikbaar zijn en had je deze weg gedaan.

    gewoon een live-cd erin in installeren zonder enige bijzonderheden....
    30 aug '15 - 17:20:53 / 30 aug '15 - 17:44:51
Terug naar de lijst