Smart tv en smart kaartje

Smart tv en smart kaartje 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ok? ik zal proberen iets uit te leggen over Ziggo en CI-modules (is mn dagelijkse werk).

    Woon je in former Ziggo gebied kun je zelf een CI-module of mediabox kopen en een smartcard aanschaffen. Woon je in former UPC gebied dan kan dit niet en moet je apparatuur huren.

    Bij Ziggo bestaat de mogelijkheid om een basis digitaal TV pakket af te nemen (Play Start) icm een hoog internet pakket (Connect Max) bijv. Of andersom. Weet wel dat als je Play Compleet of Play Max neemt je bij Ziggo nu 'vast' zit aan de Horizon. Dit is een grote box wat tevens als modem gebruikt kan worden. Dit hoeft niet (en is in sommige gevallen zelfs niet mogelijk omdat het eerste aansluitpunt in de meterkast zit bijv.) en kan ook met los modem gebruikt worden. Met de Horizon kun je 4 programma's tegelijk opnemen en wil je een extra kastje in de slaapkamer dan kun je met de Horizon Satellite deze opnames in je andere kamer ook bekijken (eerste 3 mnd gratis, daarna 5 euro pmnd).

    Connect en Play Start (basis digitale tv met ci of HD ontvanger en 40/4 mb internet) is er voor 45.95 en de eerste 6mnd 39.95). Onbeperkt bellen naar vast en mobiel in NL kost 10.95 pmnd en is elke maand aan/uit te zetten.

    Wil je meer weten dan roep je maar.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat wil je precies zien, naar welke zenders?

    Ik heb zelf telfort met analoog signaal en ik heb een smart tv. Signaal wordt digitaal omgezet via dvbc tuner. Via wifi maak ik verbinding met Internet en kijk daar gratis uitzending gemist via de apps van de tv. Ik kijk vnl Nederlandse zenders.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat is het merk van je tv?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Zit er geen ingebouwde dvb-c in je tv? Dan heb je voor een basispakket geen kastje of kaartje nodig
    Coax erin en aansluiten.

    Dan krijg je echter alleen het 'analoge' zender pakket. Kijk daarvoor even op ziggo.nl bij analoog als je naar zender overzicht gaat.

    Vrijwel alle smart tv's hebben dvbc tuner.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carlita
    eeh..
    ik zit bij ziggo en ik overweeg niet om overstappen...omdat ik dat gedoe niet wil...

    qua tv...


    Ik heb begrepen dat ik een en CI module moet hebben en.. daar moet een smart card in...

    verdorie ik ben een beetje boos op mezelf dat ik dit weer heb laten versloffen...pfff...als ik nou even had doorgepakt....
    maar ok...geen geklaag...

    de tv...

    Carlita wie heeft het over overstappen? Ik vertel alleen Hoe het bij mij zit met mijn smart tv.

    Jouw tv is een smart tv. 99% van deze tv's hebben en ingebouwde digitale tuner. Een tv zonder zo'n tuner heeft en ci module of een kastje nodig. Jouw tv heeft dat niet nodig. TENZIJ jij een betaald tv pakket wil kijken zoals Royaal ziggo sport totaal, hbo, film 1.

    Technische uitleg:
    Ziggo (mijn werk h?) stuurt alle denkbare zenders de kabel op. Meer dan 400 zenders. Veel zenders zijn abonnement afhankelijk en worden gecodeerd verzonden. Jouw tv kan dat niet ontcijferen want daar heb je een smart card voor nodig. Behalve het standaard zender pakket (analoog in de volksmond genoemd).

    Wil jij dus betaalde pakketten kunnen kijken dan heb je ci module nodig. Wil jij alleen standaard zenders kijken dan niet.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik heb pas Ziggo bij mijn ouders ge?nstalleerd, geen idee hoeveel zenders, iig een hoop. En digitaal, heb ik zelf aangeklikt.

    Klopt. 30 standaard zenders ongeveer, daarnaast regionale zenders en radio zenders.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Hier vind je vind je de installatie handleiding. Ook voor tv zonder module maar met dvbc >>LINK<<
    18 feb '16 - 21:38:07 / 18 feb '16 - 23:13:34
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Voor 24 kitchen heb je een abonnement digitale tv nodig. Een ci module kost 2 euro pmnd.

    Je hebt bij de tv in de woonkamer nu een ontvanger. De tv in de slaapkamer kan dan voor 2 euro meer per mnd een ci module krijgen.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Dank je wel Dayenne, ok...dus ik kan m voor E 2 per maand huren van ziggo...?

    En dat 'trucje' dat Erwin beschreef om een zakelijk abo te nemen...zodat je een CI module er bij krijgt 'is dat iets' dat jij herkent ?

    En mag ik je dan nog een vraag stellen ...

    Ik ben per maand best veel kwijt nu E 63,70, en ik zie veel bij de site goedkopere pakketten maar dan staat er Snel en betrouwbaar 40 Mbit/s Internet

    Ik zie nu dat ik alles in 1 Plus pakket heb met 120 / 12 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis. Maar kan die snelheid hier echt wel behaald worden. We zitten hier wel met 3 apparaten, een aantal telefoons op wifi...dus...ik weet niet of dat uitmaakt...we zijn nl. wel tevreden over de snelheid...

    O en Dayenne nog 1 vraag...als ik zo n ci module zou kopen, welke moet ik dan hebben, of is er maar 1 soort, ik heb voorkeur om zo n ding per internet te bestellen...

    goh...met deze antwoorden moet ik direct doorpakken...en niet meer uitstellen...weer iets weg van de lijst dat zou fijn zijn.Smile

    Ok?, vraag voor vraag, antwoord voor antwoord. Maar eerst een vraag aan jou. Wat heb je nu in huis staan. Een modem? Een mediabox en zo ja welke?

    Als je je abo wil wijzigen kan dat als je geen jaar contract meer hebt. Je kunt kiezen voor bijv. play start met ci module (hoofdaansluiting wordt dan ci module, tv op slaapkamer gewoon 'analoog') en connect complete (120mb via bekabelde aansluiting, wifi red je dat nooit). Je betaald dan 55.95 pmnd incl bellen, zonder onbeperkt bellen (10.95). Wil je zowel in de woonkamer digitaal tv kijken als in de slaapkamer, dan kun je voor beide tv's een ci module kiezen, maar je kunt ook in de woonkamer een hd ontvanger nemen en in de slaapkamer een ci module. Je betaald voor de extra ci module 2 euro pmnd.

    Je kunt ook kiezen voor connect en play start, 45.95 en hebt dan 40mb internet. Extra module kost ook dan weer 2 euro.

    Als je in een gebied woont waar altijd Ziggo is geweest kun je ook een ci module kopen. Hoe dat verder in zn werk gaat weet ik niet. Volgens mij willen ze dit zoveel mogelijk terug dringen.

    Van zakelijke accounts heb ik geen verstand. Er zijn zzp contracten, maar volgens mij altijd met een looptijd van 3jr, ik zou mezelf niet zo lang willen vast zetten.

    Laatste tip: als je al over je jaarcontract heen bent, geef dan aan dat je wil opzeggen. Dan krijg je je abo 6 mnd voor 34.95 + opties (extra ci module en onb bellen). Smile Wel aangeven dat je bij de concurrent leuke aanbiedingen hebt gezien.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mocht je nog contractueel gebonden zijn, kun je wel een ci module erbij nemen. Die kun je nl elke mnd aangaan en opzeggen.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Vroeger hadden wij in de woonkamer een tv staan waar een Humax kastje bij moest om goed beeld te krijgen. (digitaal?)
    Omdat ik dat in deze woning niet meer wilde heb ik nu een Smart TV waar een kaartje achter in zit van mijn kabelmaatschappij. Als ik een ander abonnement neem kan ik meer zenders krijgen.

    Niks geen extra kastjes enzo dus.
    Maar jullie hebben het steeds over een CI module ofzo? Wat is dat dan? (Nog digibeter dan CarlitaSmile)

    Dat kaartje van je kabel maatschappij is de ci module ;)
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carlita



    Maar ok...er komt hier dus via de kabel het signaal binnen aan de voorzijde van mijn huis...vanaf dat kastje loopt er een kabel naar m'n tv (is dat die coaxkabel?)
    (het vervelende hierbij is...dat die kabel dmv een koppelstukje (mannetje/ vrouwtje) contact maakt...zodra je daar per ongeluk tegenaan beweegt, dan gaat dat koppelstukje 'er' weer uit..dus moet de bank weer opzij ,,,koppelstukje er weer in... )

    Ik heb dus een modem wat daar ook mee verbonden is.


    Zorg eerst er voor dat je dat gedoe met koppelstukken weg haalt. 1 kabel gebruiken met zo min mogelijk onderbrekingen. Is alleen maar storing gevoelig.
Terug naar de lijst