Overnachten Rotterdam, Delfshaven (update)

Overnachten Rotterdam, Delfshaven (update) 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Zoon wil komende zomer (2 week augustus) graag met mij 1 of 2 nachten doorbrengen in Rotterdam. Rondvaart door de haven gaat in ieder geval gebeuren en de rest gaan we nog invullen. Nu ben ik op zoek naar een leuke plek om te overnachten. De SS Rotterdam spreekt me niet zo aan, te groot. Ik heb al gekeken bij diverse B&B's, maar sommigen zijn behoorlijk prijzig.

    Er zijn nogal wat OA'ers uit (de omgeving van) Rotterdam: wie heeft er een leuke tip? Smile
    Het liefst in het centrum van Rotterdam, zodat we niet eerst met het ov hoeven.
    Voor 1 nacht ligt de maximum prijs op zo'n 90 euro voor 2 pers., voor 2 nachten in totaal zo'n 150 euro.
    10 jun '15 - 15:30:50 / 28 jul '15 - 11:56:24
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor de reacties en lieve voorstellen! Smile

    Hotel Bazar was ik tegen gekomen, maar las niet al te lovende recensies Smile

    Malero, we hebben je graag als gids en gastvrouw Smile Smile

    Cool_Lizz, misschien maken we gebruik van jouw aanbod maar ik kijk eerst even in Rotterdam zelf.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Leuk al die tips! Ik ga me er komend weekend nog wat meer in verdiepen.

    Die splashbus, is dat dat amfibiegeval? Die bus die het water in rijdt? Dat wil zoon heel graag. Ik wil eigenlijk in zo'n snelle, maar hij niet.....Smile
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Met Bloem, Kaatje en twee pubers? Smile..... Moet ik nog ff over denken.


    Tssss.....
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Wat een leuke tips weer! Bedankt!
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    ja die dus. Lijkt me zo gaaf.


    Maken we er een uitje van Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb een B&B gevonden in de wijk Delfshaven. Krijgt goede recensies. Het betreft een kamer in een appartement met 2 aparte bedden, uitgebreid ontbijt en 2 fietsen. Maar ja, Delfshaven (Voorhaven), is dat wat?

    Ik vind het erg fijn dat er fietsen bij zitten, zodat we niet zo afhankelijk zijn van het ov.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Delfshaven is hartstikke leuk, prachtige straatjes en alles Smile En vlakbij Schiedam waar ik woon Smile
    Fietsen erbij is handig, al is het OV echt top geregeld hiero. Ik zeg: doen!


    Smile Klinkt goed! Wij zouden dan in de buurt van de Schans zitten.

    Andere optie is overnachten op een woonboot vlakbij de Erasmusbrug. Dat heeft ook wel wat eigenlijk. Geen fietsen, maar ik zag net dat je ook 2-daagse RET-tickets kunt aanschaffen en dan onbeperkt met metro en tram kunt reizen. Dat heeft ook wel wat....

    Keuzes....
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik zou voor Delfshaven gaan, die brug heb je na twee keer wel gezien en in Delfshaven raak je niet uitgekeken!


    Hahaha, ik inderdaad misschien niet, maar Luca wel Smile Hij wil naar de Euromast, Miniworld Rotterdam, met de Splash, rondvaart haven. En ik wil in ieder geval naar de Markthal Smile

    Die boot is wel wat authentieker dan de B&B in Delfshaven (dat zit aan de Voorhaven en is gewoon een kamer), maar die fietsen zijn, zeker bij droog weer, toch wel een voordeel. Nu alleen nog uitzoeken hoe we van CS naar de B&B komen. Volgens mij met lijn 4, maar ik ben zo'n nitwit wat ov betreft....Smile
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik woon in Delfshaven. Beste wijk van de stad :)

    Je zit dan vlak bij de Nieuwe Binnenweg, wel aan de wat mindere kant van de weg, als je die weg af fietst heb je na ruim een kilometer links op de hoek Het Westerpaviljoen. De beste bitterballen van de stad hebben ze daar, en ook andere overheerlijke borrelhapjes en eten. Leuk terras ook. Eigenlijk zit je vlak bij alles wat jullie willen doen, vergeet die OV chipkaart maar, gewoon alles fietsen, ik denk dat je max 2 tot 2,5e km hoeft te fietsen voor alles wat op je lijstje staat.


    Thnx!

    Nou ja, dan hebben we wellicht uitzicht op de betere kant van de weg Smile

    We hebben er zin in! Mocht het pokkeweer zijn, dan kunnen we altijd nog kiezen voor de OV chip.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    De globale richtingen (heb je een navigator op je mobiel?):

    Euromast, richting Nieuwe Binnenweg, over de brug meteen naar rechts en doorfietsen, voorbij eerste grote brug (daar nog rechtdoor) de weg/bocht naar rechts volgen langs het water, dan fiets je zo op de Euromast af.
    Splash, volgens mij stukje rechtdoor voorbij de Euromast, op de Westzeedijk blijven fietsen (trambaan volgen), je fietst dan ook langs Erasmusziekenhuis.
    Markthal: helemaal rechtdoor fietsen. Dus over binnenwegbrug naar rechts, dan steeds rechtdoor (dus niet met echte bochten mee)... eerst heet het Aelbrechtskade, dan Rochussenstraat, dan wordt het Blaak, dan wordt het Westblaak en tov het station Blaak (ga niet onder de kubuswoningen door, vanaf fietspad gezien is de Markthal achter het station). Max 3km fietsen.
    Rondvaart: Bij Euromast rechtdoor, bij Erasmusbrug afstappen, daar is het opstappunt


    Wow! Dank je!

    Ik ga kijken voor een navigator op mijn mobiel Smile
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Chantal71
    Leuke tips hier, zocht iets voor begin volgende week... Rotterdam gaat het worden! Splashtour heb ik zelf al gedaan is idd erg leuk.

    Handig hoor OA!


    Leuk! Veel plezier! Wij gaan van 12 tot 14 augustus.
Terug naar de lijst