500 euro boete

500 euro boete 

Onderwerp van roely

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Hed


    Okay, dus zij hebben aan hun verplichtingen voldaan. Dat wil toch niet direct zeggen dat er een rechter aan te pas komt?

    Als jouw kind kan aantonen dat ze het wel bij de stage gemeld heeft en heeft verzuimd het door te geven aan school, zal het mijns inziens met een sisser/waarschuwing aflopen. Dat is het gedoe met procedures moeten volgen. Jij als ouder schrikt je het laplazerus en uiteindelijk valt het allemaal mee. De begeleider en de ambtenaar moeten melding maken.

    Want ze heeft toch nog geen uitnodiging voor een rechtzetting zo te lezen?


    Ik weet niet of het om een uitnodiging gaat, maar volgens onderstaande quote moet ze naar de kinderrechter. Ik vind het trouwens ook belachelijk dat er meteen zo gereageerd wordt en dat er niet eerst even op een normale manier bij haar en/of het stage-adres navraag gedaan wordt hoe het precies zit met die 5 dagen. Ik hoop dat jullie e.e.a. z.s.m. recht kunnen zetten en dat het inderdaad met een sisser af zal lopen, zoals Hed ook al schreef.


    quote:
    Dit schreef roely
    Kreeg net bericht dat leerplichtambtenaar is ingeschakeld ze naar de kinderrechter moet en 500 euro boete krijgt.
  2. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef roely
    Heb zelf contact gehad met de leerplicht ambtenaar zij maakt een proces verbaal op.
    Er zit totaal geen rek in als de school het door geeft dan is zij verplicht een proces-verbaal te maken.
    De vraag is als er geen situatie van spijbelen is geweest had ze dan niet eerst moeten bemiddelen ?
    Wat is dan haar taak ?

    Maar ik begrijp ook niet waarom school meteen de leerplichtambtenaar inlicht, zonder blijkbaar zelf even navraag gedaan te hebben hoe het precies zit met die 5 dagen. Ik neem aan dat er vanuit school toch ook een stage-begeleider zal zijn. Of is die er alleen maar voor de inhoudelijke zaken en niet voor de praktische?

    Wat ik dus vreemd vind, is dat er blijkbaar niemand even gewoon de vraag kan stellen hoe het zit met die 5 dagen. School niet en de leerplichtambtenaar blijkbaar ook niet. I.p.v. gewoon even simpel een vraag te stellen, wordt er meteen gemeld en gerapporteerd, een boete uitgeschreven van 500 euro en gedreigd met de kinderrechter... tsjonge jonge jonge, wat een (verschrikkelijk) systeem, zeg...
  3. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Wat belachelijk zeg, ik vind het werkelijk nergens op slaan. Als ik het goed begrijp, had ze dus gewoon recht op die 5 dagen, heeft ze het netjes geregeld met het stage-adres maar is ze alleen vergeten om school hierover in te lichten? En ze heeft ook geen spijbelverleden of niets en dan 500 euro boete? Ik begrijp daar werkelijk helemaal niets van... waar gaat dit in vredesnaam nog over?

    Wat een rare uitvoering van regels, zeg... Gewoon een waarschuwing of zoiets dergelijks lijkt mij meer op zijn plaats. Zelfs de "dikke straf" die jij noemt, zoals een extra week stage of zoiets, vind ik eerlijk gezegd nog te zwaar, want ze had er gewoon recht op. En als er dan toch pers? gestraft moet worden dan lijkt mij ??n dagje terug komen of een extra taakje of zoiets dergelijks meer dan genoeg. Maar ik vind een waarschuwing meer op zijn plaats.
  4. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef roely
    Ik weet het allemaal ook even niet.

    Er is gelijk melding gedaan bij leerplicht dat weet ik wel.
    Na een week pas op school een gesprek met loopbaan begeleider (met de uitleg met een paar weken lach je erom).
    Mail naar de mentor gestuurd met excuus over dochter die niet de juiste stappen heeft gezet.

    Van mentor niets gehoord.

    We wachten af.


    Ik had geloof ik al lang op school gestaan...SmileSmile

    Ik snap dat nu het al bij de leerplichtambtenaar ligt, bepaalde zaken vanuit school kennelijk niet meer terug te draaien zijn, maar zoals school er nu mee omgegaan is, klopt dus gewoon niet. Zeker als het gegaan is zoals jij bescheven hebt, want dat is dus niet volgens de procedure die Marjo beschrijft.

    En een mentor die niets meer van zich laat horen, daar zou ik achteraan gaan. En een loopbaanbegeleider, die met zo'n opmerking komt, ook. En als ik daar niet voldoende gehoor zou krijgen, dan zou ik contact opnemen met de directeur. Ofwel, ik zou school ermee confronteren dat zij kennelijk niet gehandeld hebben, zoals zij hadden moeten doen. Daar zou ik z.s.m. een gesprek over willen hebben en dan zou ik in dat gesprek van school willen vernemen wat school hier nu zelf in recht zal gaan zetten. Want ook al kunnen zij de melding misschien niet meer terug draaien, zij kunnen toch wel aan de leerplichtambtenaar doorgeven dat zij verzuimd hebben om eerst contact met jullie op te nemen en dat zij hier dus ook steken hebben laten vallen?

    School verwijt jouw dochter dat zij verzuimd heeft om iets te doen, zij heeft verzuimd om contact op te nemen met school over die 5 dagen. Op haar beurt heeft school verzolgens ook verzuimd om iets te doen, zij heeft op haar beurt verzuimd om contact met jullie op te nemen over die 5 dagen. En nu is het dus elders komen te liggen, daar waar het kennelijk niet had hoeven belanden. En daar zou ik school op aan spreken en ik zou van school willen horen, wat zij hier nu aan denken te gaan doen (los van hetgeen er nu allemaal al via die leerplichtambtenaar loopt). Ofwel, ik zou dus niet gaan zitten afwachten maar er zelf actief achteraan gaan.
  5. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Oh, dat is goed nieuws, Roely.
    Toevallig moest ik er pas nog aan denken en vroeg ik mij af hoe het afgelopen zou zijn.
    En nu, ??n of twee dagen later, lees ik het goede nieuws. Fijn voor jullie!

    Maar inderdaad, al die eerdere stress was niet nodig geweest, als ze er van het begin af aan anders mee omgesprongen waren.
Terug naar de lijst