hoorzitting uitstellen

hoorzitting uitstellen 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Vandaag valt er een heel pakket op de mat. Ivm vermindering thuiszorg heb ik bezwaar aangetekend. Nu krijg ik een uitnodiging voor de hoorzitting op 24 juni as. Dat is toch wel erg kort dag!!??Via mijn rechtsbijstandverzekering heb ik een advocaat ingeschakeld. Hij zal het samen met mij wel voorbereiden en regelen. Ik heb nog niet alles doorgenomen. Ik lees echter wel :
    Nadere stukken:
    Tot 10 dagen voor de hoorzitting kunt u zonodig nadere stukken indienen en aan de commissie schriftelijk nader mededeling doen van al hetgeen u voor de behandeling van het bezwaar schrift nog van belang acht.
    Een simpele rekensom zegt dan 24-10 is tot 14 juni en dat is zondag. Gaat dus niet meer lukken. Nu weet ik ook niet of bovenstaande aan de orde is.
    Morgen eerst advocaat contacten. Weet iemand voor mijn gemoedsrust of je een hoorzitting uit kunt stellen??. Ik kan het zo snel niet vinden.
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef piera
    Hoorzitting voor commissie bezwaar van de gemeente of van de rechtbank?


    van de gemeente
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Contact gehad met advocaat. Hij had niet eens de stukken van de gemeente gekregen, terwijl het wel via de advocaat is gelopen. Advocaat neemt begn volgende week met mij contact op.
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dion
    Maar heb je alle relevante stukken dan al niet ingediend/verzameld bij het indienen van het bezwaarschrift?


    Van mijn zijde wel. Volgende week gesprek met advocaat. Ik krijg het idee dat de gemeente mij geen tijd en ruimte geeft om er maar vanaf te zijn. Slordig toch dat advocaat van niets weet terwijl hij bezwaar heeft ingediend.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Bedankt voor jullie input tot zover. Volgrende week ga ik er weer mee aan de slag.
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Zojuist advocaat aan de lijn gehad. Hij gaat de hoorzetting twee dagen van te voren voorbereiden. Hij geeft antwoord op de juridische vragen.Ik mag antwoord geven op de feitelijke vragen. het zal mij benieuwen. Ik zie er een zwaar hofd in. Mede door wat Dion al schreef: Overigens hoeft de gemeente geen hoorzitting te houden, namelijk als ze volledig aan je bezwaar tegemoet komen.
    Een hoorzitting is dus een indicatie dat ze dat niet van plan zijn, tenzij je met goede argumenten tijdens de hoorzitting komt.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Ik ben net terug van de hoorzitting. Advocaat had zich goed voorbereid. Hij wist precies te verwoorden wat ik bedoelde. Kortom gemeente is heel onzorgvuldig te werk gegaan. Overgangsrecht is nauwelijks sprake van geweest. Vinkenlijstje
    is uit den boze en van zorgvuldig onderzoek is ook geen sprake geweest. Advocaat is positief gestemd. Ook ik heb er een goed gevoel bij. Maar dat heb ik wel meer gehad wat de gemeente betrof. afwachten maar.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Dank jullie.Over 6 weken de uitslag.Tijd genoeg om te vervuilen. De onafhankelijke WMO dame die ook aanwezig was gaf aan dat de gemeente dit moet controleren. waarop ik zei:"Stuur dan a.u.b. niet de dame van het wijkteam, want die stofzuigt zelf ook niet iedere week.want dat is in haar ogen helemaal niet nodig. De hoorcommissie tekende dit aan als een onjuiste bejegening.
Terug naar de lijst