Kiezen uit 2 kwaden

Kiezen uit 2 kwaden 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef meeuw
    eerst verder onderhandelen over uitbetaling in 2016.
    Desnoods uitrekenen wat gunstiger is: langer in dienst (1-2-16 bijv) zonder ontslagvergoeding met behoud van toeslagen en vrijstelling of jouw scenario's. Uit wat ik lees ga je hoe dan ook weinig aan je vergoeding hebben....

    Je zult, als dat niet lukt, je toeslagen 2015 moeten terugbetalen. Dat is dan zeker, dus stop je de toeslagen, hoef je minder terug te betalen. Als je ze niet stopt, lijkt het dat je meer geld hebt, maar is eigenlijk dan een soort lening die je terug moet betalen.
    De armoedeval komt dan iets later, maar hij komt wel helaas.

    Dan 1 sep of 1 jan:
    Voordeel sept: je hebt geld in eigen hand en kan zo zuinig aan doen als je maar wilt. Als je via baas dingen hebt als ziektekostenverzekering, vervalt dat ook en moet je zelf betalen.

    Ik zou elke optie uitrekenen waarbij je ervan uitgaat dat je hele toeslagbedrag terug moet betalen.

    En dus de ook de optie waarin je ontslagvergoeding opgeeft om toeslagen te behouden.



    Sterkte, het is hoe dan ook balen.



    Wat lastig Kaatje, al die keuzes die je moet maken, goed dat je het even voorlegt, kunnen we met je meedenken.

    Ik sluit me helemaal aan bij de mening van Meeuw, wat vooral belangrijk is dat je moet weten wat de financiele consequenties zijn, en evt.worst scenarios door rekenen. Houd er rekening mee dat die ontslagvergoeding veel zwaarder wordt belast dan salaris...Ik heb het ooit ook meegemaakt, maar er ging wel bijna 45 % belasting van af...dus wat je dan daadwerkelijk over houdt...

    Als je toeslagen al stopzet, kun je al wennen aan het nieuwe 'inkomen', dat vergt aanpassing, maar dat lukt je echt...het is zomer, alle fruit en groenten, zijn goedkoop, bij ons verkoopt de kringloop ook groenten die over is van de voedselbank...nouja, daar zijn weer andere draadjes voor....

    Dan zit je nog met het punt, hoe ga je het volhouden al die tijd...? Ik lees je ook als iemand die er doorheen zit...en even 'niets' doen lijkt heerlijk, maar dan zit je in de winter 'thuis', wellicht kun je beter iets van cursussen of scholing doen in die periode.( uit het scholingsbudget dat je nog hebt)..houdtcontact met degene die bij jullie als bedrijfsarts fungeert (is extern begrepen). Probeer wat te herstellen...misschien zelfs wat minder uren....iom 'bedrijfsarts'. Sowieso is solliciteren vanuit een werkende situatie beter...

    En ik denk zodra het financiele stuk voor jou helder is dan valt er al weer zorg van je schouders (los van de WW- tijd die er aan zit komen). Maar dan kun je vanuit je werkende situatie proberen je zelf beterder te voelen, en je richten op wat nu...want dat gaat gewoon heel slecht als die last op je schouders ligt...je hoofd is niet leeg, en draait overuren...

    Sterkte meisje..!!!Smile

    ps....Ik ben altijd zo jaloers op mensen die het allemaal zo kort en krachtig neer kunnen zetten...Smile
Terug naar de lijst