Douche schoonmaken en houden

Douche schoonmaken en houden 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Aangezien het er naar uit ziet dat mijn huishoudelijke hulp stopt per september (of in elk geval veel minder vaak komt), zal ik zelf de douche moeten onderhouden. Ik heb natuurlijk niet voor niets hh-hulp, daarom zoek ik tips hoe ik de douche met zo min mogelijk inspanning schoon krijg en houd. Hoe doe ik dat het beste? Ik heb geen cabine, maar een douche hoek in de badkamer, zonder douchebak.


    Ventilatie is erg belangrijk. Als na het douchen het vocht zo snel mogelijk weg kan, duurt het veel langer voordat hij een grote beurt nodig heeft.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    We hebben een ventilatiesysteem die op de hoogste stand gaat tijdens en na het douchen.


    Oke. Ik ook maar dat is bij mij niet afdoende. Ik heb een inpandige badkamer dus geen raampje.
    Als ik 's avonds een douche neem en de deur na het douchen dicht laat, zijn de muren in de vroege ochtend nog steeds nat. (en nee, ik ga na het douchen echt niet de wanden afnemen)
    Mijn badkamerdeur staat dus standaard open en alleen tijdens het douchen gaat hij even dicht of bijna dicht. Daarna direct weer open.
    Scheelt enorm.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Troost je, ik doe het ook echt niet dagelijks ;-)


    Ik doe het geeneens elke week, lekker belangrijk.
    Als het nog ongeveer schoon is, is het nog schoon.
    Ik ga niet iets schoonmaken dat schoon is.
    Alleen regelmatig doekje over de wastafel en het plankje bij de spiegel want die worden dan wel weer snel vies Smile
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Laatst deed ik de deur te snel na het douchen open. Ging mn brandalarm af. Dat systeem is gekoppeld, dus in elke ruimte begon ie te loeien.... Smile


    Oke, eventjes wachten dan Smile of een stukje open?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Ik droog altijd even de kraan en douchekop af na gebruik en verder heb ik een geweldige spuitbus van Hg.


    Hier in Zeewolde verdampt het water uit zichzelf....Smile
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dingetje


    Scheelt echt enorm veel kalkaanslag aan de kraan; jullie hebben veel minder kalk in het water.


    Oke, ja dat zou best eens kunnen. Hier nauwelijks vlekken als je het gewoon zelf laat drogen maar zou het wel vlekken, dan vond ik het nog best hoor.
    Wil alleen geen schimmel en op het oog moet het gewoon ongeveer schoon zijn.
    Mijn vloer is trouwens al wel helemaal verpest door de kalk, daar valt geen eer aan te behalen.
    Na het schrobben droogt het precies zo lelijk weer op.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat heb ik lang geleden eens gehad, fles koffieapparaatontkalker leeggespoten, de boel begon enorm te bruisen en afspoelen maar.


    Zo makkelijk?
Terug naar de lijst