Inductie koken.

Inductie koken. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Ik heb stadsverwarming, dus ik moet wel, we hebben helemaal geen gas in de wijk.

    Ben dr helemaal niet blij mee. Je pan verwarmd alleen van onderen, en ook alleen op de plek waar hij de inductie raakt en slechts zo heet als je inductie wordt.. geen geleidelijke oplopende warmte rondom dus. Dus als je pan iets groter is, dan het plaatje waar je pan op moet, dan heb je koude buitenrand van je pan, en daar bakt dan dus ook niks op, gewoon niet. de warmte van de binnenkant van de an verpreid zich ook niet naar de buitenkant,. Ook met wokken wordt je pan alleen op zn bodem warm. Bij gas wordt je pan ook rondom warm en dat wokt veel en veel beter..

    Als je vuurtje, wat dus geen vuurtje is, zachter of hoger moet, reageert ie wel direct.. geen overkokende melk dus.. Bij elektrisch gaat dat geleidelijk, dus daar moet je reageren voordat je iets wil (hoger lager).. Inductie wordt suuuupersnel heet.. Even je pan vast opzetten om op te warmen, en dan de boter/olie pakken kan niet. Dan ben je te laat en is je pan naar zn grootje.. Als je hem zacht opzet, wordt je pan niet heter dan je inductie, dus een goeie hete wok zonder dattie verbrandt ofzo is lastig te bereiken.. Gek genoeg duurt het koken van een eitje veel langer dan op gas, ook op hoge stand..

    Nee, ik vind het niks, maar vind elektrisch ook niks.. Ik kan niet kiezen voor gas, dus dan maar dit, en het went wel, maar het kookt nooit echt helemaal lekker...

    Merk Teka.. gewoon van de keukenboer..
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik wok ook gewoon (wok van Ikea) en heb er totaal geen problemen mee. Maar het is wel wat Mikky zegt, juist de warmte rondom die je bij wok nodig hebt, heb je bij inductie idd niet. Maar ik heb er geen last van.



    Mijn vader zweert er ook bij.. Tis ook een kwestie van voorkeur denk ik
Terug naar de lijst