linux

linux 

Onderwerp van koen

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ga het eens bekijken. Ik kan dus eigenlijk gewoon mijn C schijf gebruiken waar nu Windows 7 op staat.
    Die mag er wel af want die wilde ik toch al een keer verversen.
    Maar ik zie het wel zitten om over te stappen.
    Ik ga nog eens lezen over diverse distributies.
    Er is ook nog OpenSuSe ( en nog veel meer natuurlijk)
    En dan kan ik de andere partities en de andere harde schijf zo laten? Daar staan foto's op.
    Dat is wel belangrijk. Dat kan toch?

    Ik ben benieuwd of ik mijn thunderbird Windows e-mails kan opslaan en dan in Linux kan importeren.
    Volgens mij had ik dat al ooit eens geprobeerd en dat was toen niet gelukt. Dat zou wel erg makkelijk zijn.
    Van Windows naar Windows lukt prima maar van Windows naar linux ging mis.
    Dus dat moet ik nagaan.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    >>LINK<<


    Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen. En anders is het nog niet erg:
    >>LINK<<
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik schrijf dit vanuit OpenSuse. :)
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou, ik heb tegenwoordig imap op Ipad en laptop en iphone dus de email stonden er nog. :D
    Alleen de hele oude emails zijn weg, met wachtwoorden en zo.
    Ik ga wel wachtwoordherinneringen doen voor wat ik niet meer weet.
    Eigenlijk wel lekker eenvoudig zo.

    Alles is zo'ń beetje standaard al aanwezig:
    Firefox, thunderbird, the Gimp, LibreOffice.
    Dus dat is mooi. Ik wil nu kijken voor Skype.

    O ja, ik ben gegaan voor het xfce bureaublad. Ik wil dat nog gaan vormgeven naar mijn smaak.
    Ik moet nog kijken wat er tegenwoordig mogelijk is.
    Vroeger in Mandrake kon je dan ook allerlei bureaublad dingetjes installeren.

    Het downloaden van de dvd was trouwens nog wel een gedoe.
    En het branden. Windows 7 schijnt images te kunnen downloaden maar dat ging toch mis.
    Dus ik heb een iso brander geinstalleerd toen en de dvd daarmee gebrand.
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou ja, gelukkig is mijn pc 32 bits. En ik heb die versie ge?nstalleerd.
    Morgen eens kijken.
    Maar ja, Skype op de pc is eigenlijk toch onnodig want ik heb het op de iPad.
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ben Opensuse opnieuw aan het installeren.
    Ik heb mijn hele Windows nu geformatteerd.
    Verder blijkt de 64 bits versie het hier toch te doen dus nu installeer ik deze.
    Ik ga ook voor een andere grafische omgeving, voor KDE.
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou, ik ben wel aan het rommelen hoor. De printer heb ik uiteindelijk maar aan de kabel gedaan.
    En nu werkt ie. (Epson xp-405)
    Ik wil graag Stellarium werkend krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. Misschien als ik de 300 updates binnen heb die klaar lagen in xfce.
    Want ja, ik ben van xfce, naar kde, naar gnome, en nu weer naar xfce gegaan. En dat is heerlijk overzichtelijk.
    En als je dan gaat googelen op eyecandy voor je systeem dan gaat er ook een wereld voor je open. Maar nu het nog werkend krijgen.

    Maar in principe heb ik alles wat ik nodig heb. O ja, het scannerdeel van de printer moet wel nog.
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Stellarium doet het in Xfce! :)

    Ik zal later nog eens kijken of ik daar screenshots van kan krijgen.
    Is wel gaaf hoor, de sterrenhemel bekijken zoals die bij jou is.
    4 sep '15 - 08:19:40 / 4 sep '15 - 08:39:44
  9. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Stellarium is een geweldig programma. Heb hem bijna dagelijks wel even open. En als ik ga waarnemen is hij heel mooi om te zien wat er in de lucht staat.

    Als je een telescoop of verrekijker hebt, kun je ook nog instellen wat je zou zien daarmee. Ideaal (alhoewel de plaatjes van deepsky allemaal foto's zijn die heel slecht geschaald worden).


    Ik ben eigenlijk meteen op zoek gegaan naar zoiets omdat ik vroeger toen ik met Mandrake aan het spelen was ook met iets met sterren en zo ben bezig geweest om dat werkend te krijgen. Mijn vader had vroeger een telescoop maar die is verdwenen. Dat is wek jammer maar die zou nu toch wel heel oud zijn. Maar toch gaaf. Misschien komt het er ooit nog eens van om zoiets te hebben.

    Ik moet nog heel veel leren. Ook over de commando's. Er is ook nog verschil merkte ik tussen bv die van Debian en deze want die kun je niet zomaar in Opensuse gebruiken merkte en las ik. Tenminste... Ik moet nog op onderzoek uit hoe dat dan zit. Vond net wel een pagina met de basis erin uitgelegd. Wel belangrijk want veel uitleg is in commando's en ik vind het ook wel leuk om te leren.

    Hier wat over basis commando's. Erg handig om wat van te weten.

    Link: >>LINK<<
    >>LINK<<
Terug naar de lijst