Zo rond de Citotoetsuitslag krijgen mijn kinderen altijd een nieuwe fiets. Dat moet ook wel, want ze moeten 16 kilometer fietsen naar school, en weer ook weer terug.
Nu nadert de Cito van kind 3 en die moet niet alleen straks dat hele end naar school, maar ook nog vanuit school een dorp verderop - hij danst drie keer per week. En vandaar met de trein weer naar huis. Voor dat laatste leek me een vouwfiets wel handig.
Maar kind nummer 2 fietst tegenwoordig met een e-bike, en nu had ik bedacht dat dit voor kind nummer 3 ook ideaal zou zijn, maar dan als vouwfiets. Want dan kan dat ding na de dansles gewoon mee in de trein. Heeft hij niet twee aparte fietsen nodig.
Ik ben dus aan het rondkijken en er blijken heel veel van die dingen te zijn.
Wat ik zoek is een fiets die meer dan 50km op 1 accu kan rijden, waarvan de accu makkelijk is los te maken en mee te nemen, die zo weinig mogelijk weegt en waar ie dus ook fluitend die 16 kilometer mee naar school kan fietsen. En aangezien het ding dus veel kilometers maakt, graag een beetje kwaliteit, dus goeie versnellingen en degelijke onderdelen. En dat dan uiteraard voor zo weinig mogelijk geld.
quote:Dit schreef Roos44 Hoi,
Ik weet dat er in Schijndel een bedrijf is dat elektrische vouwfietsen verkoopt: Shinga.
Info vind je op hun website.
Succes,
Elize
Ah, dat merk kwam ik al eens tegen. Ik ga kijken, thx!
quote:Dit schreef Solar Wat voor e bike heeft kind 2 dan? En bevalt dat?
Ik moet nieuwe fiets en ben aan het afwegen/overwegen of ik over ga tot aanschaf e bike
Ik heb wat gegoogled maar vind die dingen ongeloofgelijk duur......
edit: die vouwfietsen zien er wel goed uit
Mijn dochter heeft d efiets die ooit van mijn vader was, gratissss dus en geen keus.
Maar ze is er heel blij mee, fietst vaak alleen en dan is het gewoon een rotend.
quote:Dit schreef Sander76 Is 16 kilometer enkele reis wel comfortabel te fietsen op een vouwfiets?
Het is toch een bepaald compromis. Kleinere wielen, zitpositie is net wat anders,.. kleiner stuur.
Wil kind wel gezien worden met een vouwfiets op school?
Lijkt mij ook niet alledaags.
Met wat voor trein(type) dient de terugreis in de regel plaats te vinden?
Als dat in de regel met een gelijkvloers exemplaar gebeurd, lijkt mij een regulier fietsmodel niet al te moeilijk mee te nemen. (indien stations op- en uitgang ook niet met al te veel trappen nemen gepaard gaat)
Wil je iets ?cht apart, elektrisch, 'cool' en opvouwbaar.. kies dan voor een Trikke.
Nieuw vanaf 2,5 duizend euro.. maar er zullen nu ook wel gebruikte exemplaren te koop zijn.
Het kan hem echt geen zak schelen hoe hij op het schoolplein verschijnt en of dat gek is of niet. Dat scheelt.
En een gewone fiets in de trein kost een treinkaartje. Dubbeldekker is niet handig.
Je argument van die 16 kilometer, daar wil ik wel meer van weten. Misschien eens bij zo'n zaak informeren...
quote:Dit schreef johan012 Het merk Qwic heeft er ??n.
Niet goedkoop, maar wel goed. Je kan kiezen uit drie accu's, om steeds verder mee te kunnen fietsen. >>LINK<<
O jij bent wel de expert natuurlijk.
Heel leuk deze, maar iets bovenbegrotelijk.
Ja klopt ze zijn niet goedkoop.
Misschien kan je hier kijken. Maar kijk uit bij gebruikte (oudere) fietsen is de accu meestal niet zo krachtig meer. Dus als je het doet laat de accu eerst testen voordat je tot aankoop overgaat >>LINK<<
Ja op marktplaats begon ik eigenlijk. Vandaar dat ik dit draadje opende: ik zag door de bomen het bos niet meer...
Ik meen nu te weten dat ik er eentje moet hebben met een 36V accu, lichter dan 20kg, versnellingen.
Die van Dayenne is ook leuk, en dus de beste, maar het lijkt me dat ik goedkoper uit kan zijn.
quote:Dit schreef Dayenne Goedkoop is vaak duurkoop. Gemiddelde ebike kost nieuw 1500 euro. Bij tweedehands moet je eigenlijk altijd een nieuwe accu erbij rekenen.
Die Shinga's gaan vanaf zevenhonderdennogwat weg. Maar misschien zijn die niet goed?
quote:Dit schreef Loeki Mocht je een tweedehands overwegen, dan kun je ook een accu laten "opwaarderen".
In Utrecht zit er een die me is aangeraden door een kennis. >>LINK<<
Het betekent dat je iets van 250 euro kwijt bent voor een nieuwe batterij.
(Ik heb dat overwogen voor mijn oude Gazelle Easyglider, die nu nog maar ongeveer 10 km haalt uit een volle batterij.
Maar ik vind het voor deze fiets niet meer de moeite, omdat er meer mee aan de hand is ondertussen, ook mechanisch)
Dat is ook een goeie tip, thx!
Ik las ook ergens iets over het elektrisch 'maken' van een gewone fiets.