Films kijken van laptop of Netflix op tv

Films kijken van laptop of Netflix op tv 

Onderwerp van Anne1967

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    Hoe doe ik dit? Hier in huis een Apple TV en tevens beschik ik over een DNS/VPN dienst (Unblock US, kost me ca. 3,5 euro p/maand) waarmee ik kan doen alsof ik in de USA, Canada, Australi?, de UK, Belgi? of weet-ik-veel-waar ben. Met mijn gewone Nederlandse Netflix account kan ik alle Netflix regio?s ter wereld bekijken als ik dit zou willen (de USA en Canadese versie zie ik wel regelmatig). Overigens, als voorbeeld de BBC-player (een soort uitzending gemist en ook met live uitzendingen) werkt ook goed met Unblock US. Bij een Apple TV kun je eenvoudig een andere DNS-server instellen (via je router of rechtstreeks in de Apple TV zelf), dit in tegenstelling tot een Chromecast waar je vast zit aan de DNS-server die Google erin heeft gebakken. Alleen via een heule ingewikkelde manier is er bij een Chromecast ook zoiets mogelijk, maar da?s een studie op zichzelf.

    Behalve dat je met de iPad via je Apple TV kunt streamen naar het grote TV scherm kun je dit ook rechtstreeks vanaf de Apple TV doen, op zo?n Apple kastje zitten ook een aantal apps waarbij die van Netflix in Nederland de meest gebruikte is. Beschik je naast een Nederlandse Apple-ID ook over een USA Apple-ID (voor noppes eenvoudig aan te maken) en switcht je bij de Apple TV over naar het USA Apple-ID dan komen er opeens vele apps bij! Zo?n USA Apple-ID gebruik ik ook op m?n iPad om (gratis) apps te installeren die normaal alleen voor de USA markt beschikbaar zijn.

    Gedownloade films streamen naar het TV-scherm via de Apple TV gaat vanaf mijn MacBook eenvoudig met behulp van het OSX programma Beamer, voor een Windows laptop is er vermoedelijk wel vergelijkbare software wat kan communiceren met een Apple TV.

    Er zijn nog wel meer dingen mogelijk met zo'n Apple TV (o.a. foto's op je iPad of iPhone bekijken op TV), maar daar gaat je vraag niet over.
  2. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Ja dat kan dus niet omdat ik via VPN werk, en dat VPN account alleen op apple werkt, helaas.


    Heb nu besteld: Chromecast en HDMI kabel. Volgens mij kan ik dan alles wat ik wil. We zullen zien....

    Ik kan me vergissen, maar mijn vermoeden is dat dat VPN account niet met je Chromecast gaat werken... Een Chromecast (of eigenlijk de maker Google) is wat dat betreft zeer eigenwijs.
  3. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Waarom niet, kan je dat zeggen? En is er een way around it?

    In mijn eerste reactie had ik zoiets al aangegeven. In de Chromecast zijn de DNS-servers van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) hard ingebakken. Deze Google DNS-servers nemen de taak over die je eigenlijk door je VPN dienst wil laten uitvoeren, en zo blijf je door de Chromecast feitelijk in de Nederlandse regio.

    Wil je dit omzeilen dan dien bijv. je te beschikken over een router waarin je bijv. deze Google DNS-servers kunt blokkeren (lang niet alle routers kunnen dit). Zoals ik al aangaf kun je een Apple TV wel gebruik laten maken van een andere DNS-server (met hetzelfde effect als je VPN dienst), dit kun je in de Apple TV zelf instellen of in je router. Doe je dit in je router dan maken al je apparaten in je thuisnetwerk gebruik van zo'n andere DNS, reuze makkelijk!
  4. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Dit is mij dus al veul te ingewikkeld 😁

    Ik weet niet wat een DNS server is en kan niks met mijn router.

    Ik ga het gewoon maar ns uitproberen, en anders stuur ik het ding terug. Maar-kan ik met die Apple tv (duur!) dan ook gedownloade content die op de laptop (windows) staat, bekijken op mn tv?

    Een Apple TV (versie 3) is al niet zo duur meer als ie ooit was, voor 79 euris gaat het over de toonbank. De nieuwe Apple TV 4 die binnenkort te koop is zal aanzienlijk meer kosten.

    Wat ik al eerder schreef is dat gedownloade films probleemloos vanaf mijn MacBook via de Apple TV te zien zijn op de grote TV, uiteraard alles draadloos, alleen de Apple TV is via HDMI verbonden met de grote TV. Met een Windows machine lukt dat ook wel, maar met Windows houd ik me niet zo bezig dus zal je zelf even moeten zoeken... (Miquel geeft ook al een mogelijkheid lees ik).
  5. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Hier denk ik dat ik je even wil corrigeren. Als ik DNS en VPN goed heb begrepen zijn dit nou juist geen onderwerpen die eenzelfde effekt geeft. Dus een andere DNS in je router zetten zal er niet voor zorgen dat opeens alle pc's bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van de amerikaanse netflix.

    Even simpel uitgelegd (zoals ik het begrepen heb, correct me if i'm wrong):
    DNS = Domain naming service. Eigenlijk een grote telefoonboek. Jij voert in je adres balk in www . ouderalleen . nl (spaties gedaan om te voorkomen dat het een link wordt). Jou pc maakt dan contact met de bekende DNS-server. Die heeft een lijst gemaakt (of vraagt verder) welk adres ouderalleen heeft. Dat adres geeft hij weer door aan jou pc en je pc kan dan verbinding maken met ouderalleen.

    VPN = virtual private network. Je logt in op een andere pc/server via een beveiligde verbinding. Met de juiste versleuteling kan niemand mee kijken. Normaal ziet ouderalleen welk ip-adres vraagt om toegang tot de server. Dat ip-adres is gekoppeld aan een geografische lokatie. Nu dus nederland omdat je vanuit nederland internet. Bij VPN kun je dan inloggen op een pc/server in een ander land en vanuit die pc gaat dan een ip-adres mee met het verzoek om een bepaalde site te openen. Als de vpn-server in de VS staat en jij wil een film kijken die alleen voor die regio is vrijgegeven bij netflix, kun je hem op die manier kijken. Zou je dat niet met een VPN-verbinding doen, kan dat niet.

    DNS kan dus NIET de funktie van VPN overnemen. Dat zou wel erg makkelijk zijn.

    Ik gebruik Unblock US (zie >>LINK<< voor de uitleg) en behalve een account aanmaken doen de DNS servers van Unblock US de rest... Je kan het een week gratis uitproberen.
  6. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Heb het even bekeken, maar ze gebruiken daadwerkelijk een VPN-verbinding. Het enige wat jij moet doen met de dns is zorgen dat het via hun servers verloopt, zodat zij kunnen controleren welke sites jij wil bezoeken en daarmee kijken of het via de vpn-verbinding moet voor de programma's die zij aanbieden of dat je "normaal' kunt internetten.

    Opzich wel een interessante optie, maar werkt dus niet alleen door het veranderen van de DNS-settings.

    Maar dit is wel erg off-topic Smile

    Achter de schermen - bij Unblock US - gebeurd er natuurlijk nog het nodige. Bij mij thuis en andere gebruikers is echt het enige wat je doet het veranderen van je DNS en uiteraard ervoor zorgen dat je betaald Smile. Daarnaast is er ook een SmartVPN mogelijkheid, zonder extra kosten, ik gebruik die mogelijkheid tot op heden zelf niet. Helemaal off-topic is dit onderwerp niet, voor Anne67 is het immers van belang dat ze de Amerikaanse Netflix kan bekijken, dit is dus ook een mogelijkheid.
Terug naar de lijst