Windows 10

Windows 10 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Mijn pc-boer vertelt me dat Windwos 7 en 8 nog een jaar of 10 worden ondersteund en dat Windows 10 niet per se beter is.
    Tegen de tijd dat de ondersteuning afloopt ben je hardware-technisch gezien sowieso toe aan een nieuwe pc of laptop.
    Kortom, ik ga voorlopig niet over op Windows 10, ik hoor en lees vooral heel veel problemen na de upgrade.
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WilM

    Om precies te zijn:

    Windows 7: t/m 14 januari 2020
    Windows 8: t/m 10 januari 2023

    Geen 10 jaar dus. Sterker nog: over 10 jaar wordt zelfs Windows 10 al een maand of 5 niet meer gesupport... Smile


    Tegen die tijd moeten mijn PC (met Windows 7) en mijn laptop (met Windows 8) al vervangen zijn.
    Tegen die tijd zie ik dan wel welke versie er op de nieuwe apparaten zit.
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Op advies van mijn pc-boer heb ik Windows10 aan me voorbij laten gaan, vooral omdat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al weer een nieuwere versie op de markt is op het moment dat ik een nieuwe laptop of pc nodig heb ?n omdat Windows10 niet wezenlijk iets toevoegt aan Windows7 of 8.
    Mocht ik v??r de nieuwe release mijn pc of laptop moeten vervangen dan staat Windows10 er naar alle waarschijnlijkheid standaard op ge?nstalleerd.
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef hanss51


    Dat is ook mijn standpunt.
    Alleen als je verwacht nog h??l lang met je huidige pc/laptop te doen, is het wel te overwegen.


    Mijn pc is nog van de Windows7 generatie, mijn laptop is een jaar of drie oud.
    Volgens mij ben ik ?cht wel binnen een paar jaar aan vervanging toe.
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik overweeg een nieuwe pc (desktop) te kopen.
    Daar zal nu standaard Windows 10 op zitten, ik heb nu Windows 7 op mijn desktop en 8 op mijn laptop.
    Hoe zijn jullie ervaringen met Windows 10 tot nu toe?
    Ik ben niet zo goed in nieuwigheden, dingen die ineens anders zijn waardoor ik niet meer weet hoe ze werken.
    Wat dat betreft zie ik er nogal tegenop.

    Zijn er heel veel voordelen aan Windows 10 of zit het nog vol met allerlei kinderziektes?
    Waar moet ik eventueel op letten?
    Wat zijn pluspunten en wat zijn minpunten aan Windows 10 boven Windows 7 of 8?

    Dank.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef bart


    Kort gezegd: je hebt geen keus. Dus het heeft niet zoveel zin om hierover na te denken.


    Het gaat er nu om hoe lang ik het nog kan en wil uitstellen.
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef HansHs
    Niet uitstellen, Windows 10 is een goed besturingssysteem voor de computer. Het start snel op, het heeft een prettige interface en je kunt er alles mee doen wat je wilt van een Windows-computer. Windows 10 is nu al ruim een jaar op de markt, de kinderziektes zijn er wel uit. Ik heb thuis vier pc's en een laptop met Windows 10 staan (en een werklaptop met Windows 7).


    Smile
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WilM

    Dit advies geef je aan iemand die stelt dat hij niet durft te upgraden van Windows 8 naar 10, omdat de kans bestaat dat sommige dingen dan anders kunnen werken. Smile


    Weet je, alles went en mijn angst en aversie is meestal snel weg zodra ik mijn manier een beetje heb gevonden.
    Maar wanneer er nog allerlei kinderziektes en moeilijkheden zijn stel ik een eventuele update/upgrade liever nog even uit.
    Bij alles wat 't niet doet geef ik mezelf maar de schuld, en zo kom ik soms nooit tot een betere en afdoende oplossing.
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef koen



    - met een schone installatie werk alles wat je installeert ook linux
    - als je de oude pc afdankt en 400/500 euro gaat uitgeven voor een nieuwe computer heb je niet veel te verliezen.

    btw: voor kinderziektes in windows 10 hoef niemand niet bang te zijn, maar bij w10 hebben ze een heleboel dingen een andere naam gegeven en op een andere plek gezet. bij kinux heten de dingen ook anders en staan ook op een andere plek.

    het enige wat ik niet kan doen met mijn (linux) computer is het updaten van m'n tomtom, maar ja dat kan ik ook niet vanaf m'n ipad.


    Kortom, genoeg redenen om me bij Windows te houden.
    Maar bedankt voor het meedenken.
    13 dec '16 - 11:08:57 / 13 dec '16 - 11:25:17
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WilM

    Dit advies geef je aan iemand die stelt dat hij niet durft te upgraden van Windows 8 naar 10, omdat de kans bestaat dat sommige dingen dan anders kunnen werken. Smile


    Mijn huidige pc (Windows 7) wekte bij mij steeds meer irritatie op vanwege de traagheid e.d.
    Heb vorige week een nieuwe pc besteld bij een klein zaakje in Amersfoort, die wordt morgen afgeleverd en ge?nstalleerd.
    Ik heb het geluk dat mijn vriendin al gewend is aan Windows10 en me dus komend weekend verder wegwijs mag en moet en zal maken.
    Uiteindelijk zal 't wel goed komen en ik heb ook wel vertrouwen in de "baas" van het zaakje.

    Maar ik denk dat ik pas over een half jaar of zo zal kunnen zeggen dat ik m'n nieuwe pc goed 'ken'.
    En dan n?g haal ik er met mijn beperkte verstand en knowhow misschien nog maar 25% uit van wat ik er ?cht mee zou kunnen.
    Nou ja, dat komt later wel.
  11. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef HansHs
    Ik heb thuis vijf pc's en een laptop met Windows 10. Het went snel, de pc start snel op, de mogelijkheden zijn goed. Als er iets niet lekker loopt, stuur even een PB-tje :>)


    Smile
Terug naar de lijst