Theorie rijles

Theorie rijles 

Onderwerp van on-my-own

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Weet ze welke (type) vragen zij de fouten maakt?

    Misschien is daar een verband in te zien?

    Ik heb laatst die ANWB test gedaan.. daarin stonden ook vragen waarbij de vraagstelling en het interpreteren daarvan van invloed kan zijn op de antwoorden.
    Vooral de afbeeldingen.

    Ik herinner mij een plaatje van een snelweg met op beide rijbanen voertuigen.. Volgens 'de ANWB' was dit een file.. voor mij was het gewoon druk verkeer.. en had de vraag dus fout.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Silvia
    Mijn dochter ( die nu op dit moment aan het afrijden is......) (..).


    Nou, duimen danSmile

    Maar, het is een mooie tijd, mooi weer (denk ik op basis van de weerberichten) dus goede omstandigheden voor een goed resultaat, wat mij betreft.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef on-my-own



    Dat is het lastige nu juist. Er is niet ??n type vraag die ze stelselmatig fout doet. Het wisselt telkens. Nu had ze een fout over al dan niet remmen bij sneeuw op de weg terwijl je snelheid 15 km per uur is.
    Ik ben het met je eens dat sommige vragen echt ingewikkeld gesteld worden. En dan ook nog van die regeltjes "wat vraagt meer brandstof, een verwarming of een airco? Dat weet ze best als ze er even over na mag denken, maar dat soort dingen staat ook niet in het lesboek.
    Ik zal blij zijn als ze het heeft.....en dan nog de praktijk Smile


    Ja, zo'n 'milieu vraag' is irritant al hoort het bij de huidige tijdsgeest (Het Nieuwe Rijden..). Bij zo'n vraag zou ik al snel zeggen "zeg, de aircopomp kan ook bij 24 graden werken, bijvoorbeeld voor een goede ontwaseming. Al zal die het dan wat rustiger hebben dan als er een temperatuur van 18 graden gevraagd wordt..". Kortom, naar mijn mening is de vraag niet goed.

    Bij dergelijke vragen is het vaak eerst zaak te bedenken / inschatten welk antwoord de vragensteller graag zou willen horen..
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Ja, zo zou ik het ook aanpakken. Dochterlief schiet in paniek met dit soort vragen, die gaat factoren als omgevingstemperatuur er proberen bij te betrekken enzo.


    Oei, zij gaat nog een stapje dieper de materie inSmile. Ongelijk heeft ze niet, sterker de vraag (situatie) zou aangevuld kunnen worden met welk traject, dezelfde voertuigen en testpersonen.. allemaal van invloed op het verbruik van een auto. Smile

    Jammer dat het eigenlijk zo 'oppervlakkig' blijft..

    quote:
    Dit schreef on-my-own
    [B

    Ik kan nauwelijks meer iets zeggen momenteel over het rijlesgedoe. Ze wordt direct prikkelbaar....nu gaat ze de 20e weer op.
    Het gaat vast een keer lukken hoor, daar ben ik niet bang voor, we hebben de rijlessen maar wat verminderd tot ze het examen heeft. Anders is dat ook zo zonde van het geld. En de rijlessen vindt ze juist zo leuk. [/B]


    Tuurlijk, ik denk dat het advies aan je dochter zou kunnen zijn om niet te ver door te denken en dat de vragen uiteindelijk op een breed publiek zijn afgestemd.
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Lekker dan, krijgt iemand het stempel' faalangst'
    opgedrukt terwijl dat niet de oorzaak is. Betere en volledige vragen stellen lijkt mij zinvoller.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Mooi, gefeliciteerd.Smile
Terug naar de lijst