Kruipruimte met aarde, houten fundering. Aarde afgraven

Kruipruimte met aarde, houten fundering. Aarde afgraven 

Onderwerp van Solar

Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Solar
    Wie kan mij verder op weg helpen?

    Ik heb een oud huis (jaren 40) op houten palen.
    Kruipruimte zit vol met aarde, weinig tot geen ruimte om te kruipen. Ben hangend door het luik naar de kruipruimte bezig geweest met het weghalen van aarde, om wat meer zicht te krijgen hoe het er verder uit ziet en of de aarde niet te veel tegen houtenvloer aan zit en tegen grote belangrijke dwarsbalk die in lengte over huis loopt. Want anders het gevaar van rotten. Maar zal nu verder onder het huis gekropen dienen te worden en mogelijk aarde verder afgevoerd moeten worden, daar waar het te veel tegen balken en vloer aan zit.

    De simpelste oplossing (uiteindelijk minder werk) lijkt me om de vloer geheel of deels te verwijderen, grond af te graven en daarna vloer terug te timmeren.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Solar

    Help! Dat betekent woonkamer en keuken leeghalen, laminaatvloer verwijderen en weer nieuwe laten leggen etc etc.
    Het is wel de makkelijkste manier in die zin dat je er makkelijker bij kan, maar hoopte hoge kosten te vermijden.

    De vraag is of het duurder is -als de vloer er uit is, kun je veel sneller afgraven (en evt ook met groter materieel) en dat scheelt ook bakken met geld.
Terug naar de lijst