Welke schilder/verfexpert weet dit.

Welke schilder/verfexpert weet dit. 

Onderwerp van jennie61

Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    En hoe zat het ook alweer, dochtervanschilder: acryl mag wel over alkyd maar andersom niet? Of was t omgekeerd? Ik heb vergeelde plinten....

    Btw: voor muurverf zweer ik bij Histor. Dekt eigenlijk na 1x al, maar ik doe de 2e laag altijd voor de extra mooi, en is zuiniger in gebruik dan op de pot staat. As zaterdag in de aanbieding bij de gamma!😄

    Ik ben net bezig met acryl over alkyd, dat mag dus. Alle vergeelde plinten en deuren aan het aanpakken. Vind het juist fijn schilderen met watergedragen verf, als je morst geen probleem en kwasten etc schoonmaken is ook niet vervelendSmile

    Ik heb weer een andere vraag, kan krijtverf over alkyd?
    22 okt '15 - 22:33:21 / 22 okt '15 - 22:45:45
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Carla-S



    Annie Sloan krijtverf kan overal over heen, zelf zonder te schuren.

    Mooi. !!! En korte droogtijd geloof ik? Ga ik de buffetkast op die manier aanpakken Smile
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Edith64


    Ik had de bovenboel gedaan met watergedragen,.....na anderhalf jaar bladderde het er al vanaf....kan geen drupje vocht bij en dat heb je nu eenmaal wel eens in de slaapkamer

    Het zit bij mij nu al bijna 2 jaar bij de deurposten van de badkamer. Maar geen last van bladderen hoor, ondanks behoorlijke vocht en stoom in die ruimte......Tis allemaal nog heel strak
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef jennie61

    Wat is voorstrijk ?
    Dat ken ik niet.

    onderlaag voordat je met latex begint. soort grondverf dus.
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Iemand ervaring met de krijtverf van de Kwantum (ashford & sons) ???
    4 euro per blik dus een stuk goedkoper
Terug naar de lijst