Stoppen vliegen eruit bij veel gebruik

Stoppen vliegen eruit bij veel gebruik 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb je maar 1 groep beneden? Dat is veeeeeeel te weinig.
    Een wasdroger heeft officieel al zijn eigen groep nodig, laat staan nog een electrische oven (eigenlijk ook een eigen groep, maar niet noodzakelijk), waterkoker = flink wat vermogen + fohn, weer flink wat vermogen. Nee, dit is normaal dat je groep eruit vliegt als je dit allemaal aan hebt.

    Een groep is normaal 16A. Als alle verwarmingselementen van alles wat jij gebruikt tegelijk aangaan, gaat je groep eruit. Punt.

    Dit is iets voor een electra boer om minimaal 1 groep erbij te plaatsen.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Smile

    Maar moet ik dan gaan plannen? Het liep nu eenmaal zo. En ik keek geen tv, maar zoon. Ik vind het toch raar om te zeggen: lieverd, de droger, oven en waterkoker staan aan, de tv moet nu uit.



    Tv mag aanblijven, want dat is nou juist 1 van de verbruikers wat niet zoveel trekt. Droger niet meer tegelijk met oven aan zal al een flinke stap opleveren. Als dan ook nog de waterkoker en fohn verdeeld worden, dan zit je goed. Maar dat is tijdelijk.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Maar dan moet je ook de bestaande groep gaan splitsen en nieuwe kabels trekken.


    Klopt. Maar als in ieder geval de droger gescheiden wordt van de rest zal dat al een hoop schelen.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dit heb ik. De rechter schiet er dan uit. Ik vermoed dat er daarnaast een groep voor buiten (en de schuur) en boven is? De droger kan dan misschien beter op die van boven. Ik durf de droger en wasmachine al niet eens tegelijk aan te doen, al is destijds gezegd dat dat wel kan.



    Officieel hebben de wasmachine en droger ieder een eigen groep nodig.
    Er is maar 1 manier om definitief erachter te komen welke groep wat schakelt en dat is iedere groep apart met de hand uitschakelen en dan kijken wat er niet meer aan gaat.
    Buiten (schuur) heeft zo weinig vermogen nodig volgens berekeningen dat die waarschijnlijk bij boven zit bijgeschakeld. Misschien dat 1 de wasmachine is, 1 boven/buiten en rechts beneden, maar dat is puur gokwerk.

    Is je was al droog? Buiten hangen zal niet veel helpen vandaag vermoed ik zo (en nee, mijn droger draait vandaag ook overuren, dus helaas Smile)
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik gebruik geen verlengsnoeren.


    Smile De brandweer dankt u. 1 van de grote veroorzakers van oververhitting/beginnende brandjes: overbelaste verlengsnoeren (zeg ik met 2x 6stopkontakten helemaal vol bij mijn pc Smile)
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Klopt.
    Maar jij schrijft dat jouw groepen een aantal jaar geleden vervangen zijn. Stom dat ze toen niet meteen meer groepen gemaakt hebben.


    Huurwoning en te veel kosten maken bij onderhoud. Nee, daar doen ze enkel het minimale.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Precies. En van v??r de aansluiting op het riool Smile


    Ah, niets lekkerder om in een flinke stortbui even van het buitenhuisje gebruik te moeten maken. Of lekker even zitten mid-winter met -10 gevoelstemperatuur. Smile
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Je kan maar beter gewaarschuwd zijn, toch?
    En ach, als er een rookmelder (CO meter) is gemonteerd, dan wordt er gewaarschuwdSmile


    Let op dat een brandmelder niet automatisch een CO-meter is. En een brandmelder moet op een heel andere plaats hangen dan een CO-meter... Haal die 2 dus niet door elkaar.

    @Bloem: volgens mij bedoeld Rit eigenlijk dat Rotonde juist niet meer rustig slaapt na die melding en niet dat er geen/minder kans op brand is met een droger.

    *moet nodig batterijen kopen voor mijn rookmelders*
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Smile Dank Arno

    Geen vrouw die mij begrijpt... Smile



    Smile


    Oeps, verkeerde emoticon. Bedoelde deze: Smile
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik vind drogers absurde apparaten. Vreten stroom en je kleding slijt.

    2400 watt programma 2 uur - 4,8 kWh = meer dan 1 euro per droogbeurt.


    Een droger zal echt niet vol vermogen draaien voor al die tijd. Dus de kosten komen onder de euro. Mijn droger "meet" de vochtigheid in de trommel, dus als hij niet genoeg vocht meer meet voor die instelling (strijkdroog meestal, kastdroog nooit) stopt mijn droger. Helaas kan ik hierdoor geen kleine wasjes drogen, maar moet de droger zo vol mogelijk, wat wel weer kostenbesparend is. Droger is al wat ouder, dus zal iets meer verbruiken dan eerst.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef indigo


    2400 is gemiddelde vermogen dacht ik. Ik vind het echt heel veel.


    Voor die 1 tot max 2x per week dat hij aan staat heb ik het er wel voor over. Heb een hekel aan was in huis te drogen hangen. Kan gelukkig hier ook niet over de balustrade van de 1e verdieping. En huis is niet groot. Doe mij dan maar een droger. Als ik een kamer helemaal in kan richten voor was/drogen zou ik het misschien overwegen, maar nu echt niet.
Terug naar de lijst