wifi repeater

wifi repeater 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Realiseer je dat je snelheid sowieso de helft minder wordt. De helft van wat je dichtbij de router als wifi ontvangt bedoel ik dan. Is je internet 50/5 of 100/100. Dan mag je blij zijn als je wifi naast de router op 2.4ghz de helft is. De repeater haalt daar dan nog es de helft vanaf.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet
    Onlangs deze gekocht Gembird 300Mbps WiFi Repeater. Hij is hoofdzakelijk voor mijn dochter die heeft er al een naar gekeken. Nu denkt zij dat er een kabeltje van de router naar de repeater moet. Dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk. Weet iemand of dat dit zo is. Ik kan het niet terug vinden.

    Nee er hoeft bij een repeater geen kabeltje in, maar je kunt wel een pc bekabeld op de wifi repeater aansluiten als de betreffende pc geen wifi module heeft bijv.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Welk van de genoemde repeaters heb je gekocht? En is het er 1 met 2 apparaten? Of met 1 apparaat? En waar heb je m in het stop contact gedaan?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het beste resultaat biedt een homeplugsysteem met wifi functionaliteit als je geen ethernet of utp kabel wil doortrekken.

    Beste is eigenlijk om een ethernetkabel naar de eerste verdieping te brengen en daar een wifi accespoint neer te zetten. Dan is je bereik veel groter.

    Zelf heb ik een kabel doorgetrokken naar de zolder en daar een oude router die als accespoint is ingesteld neer gezet. Werkt als een trein. Maar ik moet erbij zeggen dat ik een eigen router heb geplaatst achter mijn glasvezelmodem die een veel groter bereik heeft (Netgear Nighthawk >>LINK<<(r7000).html )
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef marinus
    Ik heb zelf mindere ervaringen mer wifi-repeaters. Heb nu een kabel naar boven en daar een losse router (die ik nog had uit de tijd toen je enkel een ethernet modem kreeg bij je ADSL/Kabel internet) ingesteld als accespoint (DHCP uit en kabeltje op een lan poort) aan hangen. Heb twee keer een wifi-repeater gehad die al snel kapot waren.

    Die ervaring had ik ook en toen voor dezelfde oplossing gekozen Smile
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Toke


    Klinkt als een goede oplossing die ik zelf iets te ingewikkeld vind, gedoe met kabels en routers en stekkertjes die ongetwijfeld ergens in moeten, maar waar... enz.
    Heb zo'n alles in ??n box van Ziggo

    Een Horizon? Vraag dan deconsolidatie aan, krijg je een los modem met mogelijk beter bereik.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Toke


    Deconsolidatie? Smile schitterend Galgje woord

    Los modem heb ik gehad. Toen was het tv beeld weer slecht #hetisaltijdwatmetziggo

    ja een Horizon

    Dan was de splitter niet ok? (herkenbaar, had ik in oude huis ook). Zou het er toch nog es op wagen. Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat er accespoints geleverd worden bij mensen die slecht bereik hebben. Ff navragen bij de klantenservice (bel vandaag of morgen maar, ben er nu toch niet, hihi).

    Je hebt nu een geconsolideerde situatie (samengevoegd).
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Ik heb kortgeleden deze set gekocht en binnen no-time ge?nstalleerd. Werkt perfekt!

    >>LINK<<

    Goed ontvangst van het WIFI-signaal en ook de snelheid is goed te noemen. Natuurlijk veel lager dan bedraad of direct WIFI, maar ik kan in youtube filmpjes in HD kijken op mijn telefoon.

    Ziet er goed uit. Dit is in elk geval een betere optie dan een range extender.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef paul1964
    Ik zou voor een UTP-kabel gaan en een los accesspoint of een wireless router.
    UTP-kabel in het ziggo-modem en boven in je apparaat en je hebt snel internet boven.
    Als je een oude router hebt hoef je niets in te stellen behalve de beveiliging van je draadloze netwerk.

    Jep, was ook mijn idee. Als je een router gebruikt, zet dan wel even de dhcp server in de 2e router uitzetten.
Terug naar de lijst