Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Je hebt een smeervloer en niet een betonvloer . Het beton zit onder de smeervloer . Een smeervloer kan best wat water hebben maar het is wel beter als de vloer wat ruimte krijgt on te drogen .
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ik heb er inderdaad geen verstand van maar probeer wel mee te denken.
    Waarom kost de vloer drogen 10.000 euro? Daar gaat bij mij het licht helemaal uit.
    Voor 10.000 euro kun je desnoods een laag beton over je bestaande vloer laten storten, nieuwe ondervloer, nieuwe vloer en dan hou je nog geld over voor een vakantie dus die 10.000 euro voor het drogen begrijp ik echt helemaal niet.


    Nieuwe betonvloer over bestaande vloer ? Hoop dat je meer verstand hebt van verzekeren Smile
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ik bedoelde prijstechnisch Dirk.
    Lamaar, Lizz heeft er nix aan, ik schrok gewoon van de schade.

    Ik begrijp je wel en als de smeer vloer erg los is gaan zitten door vocht is het idd beter om de smeervloer te verwijderen en er een nieuwe laag op te vlinderen . Een tijdelijke oplossing zou zijn om een keerklep te plaatsen in de overgang van de badkamer naar het hoofdriool. Er is duidelijk een probleem in het hoofdriool wbt het snel afvoeren naar het hoofdriool in de straat . Bij een klant van me ook al eens het probleem gehad ivm te veel regenwater in het straatriool waardoor het rioolwater het pand werd in gedrukt . Keerklep in de kelder gezet en probleem opgelost .
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    @Eric . Er zullen in de komende jaren steeds meer van dit soort gevallen naar voren komen omdat veel oudere straat riolen een te lage capaciteit hebben om de steeds heftiger regenbuien af te voeren . Veel gemeentes zijn daarom al volop bezig om de riolen te vervangen . Ook worden steeds meer hemelwater afvoeren afgekoppeld van het riool en krijgen een eigenstelsel . En teruggegeven in de bodem dmv drainage of vloeivelden .


    Wat Lizz moet zoeken is een onafhankelijke bouwdeskundige . Hier op OA zal er best 1 zijn bij haar in de buurt .
  5. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Even concreet, en in de praktijk vast heel goed over te onderhandelen:
    Het verleden heeft uitgewezen dat mijn vloer er 3 maanden over doet om volledig te drogen,
    en dat met behulp van 3 bouwdrogers.
    Ik lees op de site van Boels dat een dergelijke droger 30 euro per dag kost.
    3 maanden zijn 90 dagen en dat keer 30 euro keer drie bouwdrogers plus nog 90 dagen keer een tientje per dag aan energiekosten maakt
    volgens mij al gauw 10.000euro of meer. Bruto. Je gaat er natuurlijk vanuit dat de huur per maand en per drie goedkoper is, maar toch.....

    Een zelfstandig aannemer kwam bij mij een weekje van 9.00uur tot 16.00ur wat muren stuccen en repareren en sauzen nav de vorige schade.
    Daar declareerde hij ruim 4000 euro voor.
    Er gaan bedragen rond daar lusten de honden geen brood van.


    Die aannemer mag Max ? 2000,- vragen voor een week . En wbt de bouwdrogers : die werken alleen als je de ruimtes goed afsluit dus geen valse lucht van buiten kan komen . Wat vaak goed werkt is verwarming op 20 laten staan en een paar ventilatoren laten draaien richting een raam dat iets open staat . Circulerende verwarmde lucht droogt prima . En stukje goedkoper .
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Hij staat nu op 21. Ik heb een gesloten ventilatiesysteem; volgens mijn zus moet ik dan de ramen dichthouden. Maar ik zet m wel op max.

    Nog beter .Ventilatie systeem zuigt af . Draai de ventielen in de niet natte ruimtes stukje verder dicht ( ventielen ) en zet een ventilator aan in de natte ruimte . Circulerende lucht
  7. Bericht van Dirk is op 22-12-2015 om 00:15:50 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Succes

     
    Bericht van Dirk is op 12-04-2016 om 17:48:13 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Ach ja

     
Terug naar de lijst