Waar komt die bobbel op de muur vandaan?

Waar komt die bobbel op de muur vandaan? 

Onderwerp van Pluk


Dit onderwerp is gesloten.
door Pluk zelf op 20 mei 2016 om 07:56:03

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Behang laat los.. niks ernstig volgens mij.. Zal wel niet genoeg plaksel op gezeten hebben.
    Gaatje erin prikken met een speld en de lucht gaat eruit, volgens mij.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Pluk
    Help..SmileSmile


    Ah, ik zag de foto daarstraks op mijn telefoon.. en begrijp dus dat het om dat plakkaat gaat boven dat plantje / fotolijstje..
    Mijn reactie was gebaseerd op dat kleine pukkeltje linksboven op de foto.

    Vocht is geduldig.. en beton kan zich eerst volzuigen met vocht (dat is het van oorsprong natuurlijk ook..) en gaat dat pas afgeven aan zijn omgeving als de verzadigingsgrens overschreden is..
    Kortom, kan lang duren.

    Zo is mij verteld toen in ons gezamenlijke huis stukken verf/beton van de muur kwam in de slaapkamer.. Bleek van een lek flensstuk te zijn in de afvoer.. dat vermoedelijk ooit bij de bouw (midden jaren 80) niet helemaal jofel gemonteerd zat.. Nooit last gehad tot een jaar of wat na de badkamerrenovatie.. waarbij nieuw toilet op de afvoer is aangesloten.. Hierdoor wat frictie op de leiding natuurlijk bij aansluiten.. waar de flenskoppeling kennelijk niet tegen kon..
    Enfin, e.e.a is door de lekdetectie meneer ontdekt en daarna netjes door mensen van Qbuild hersteld. E.e.a. in gang gezet door een telefoontje naar de opstalverzekeraar.. (de eigenaar van Independer..)

    Ik zou je polisvoorwaarden nog een nalezen / en of de brochure lezen waarin beschreven staat hoe en wanneer je schade moet melden..
    Het kan zijn.. dat als blijkt dat lekdetectie je niks oplevert.. die kosten zelf moet betalen.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    De oplossing:



  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Pluk


    Nou ik weet niet of het binnenkort is.
    Hoe snel vind ik iemand die ik kan vertrouwen en hoe snel wil die handige Hari?tte dan komen (mijn vertrouwen in handige Harry's is enigszins geschaad inmiddels).


    Dat is lastig, dat weet je niet.. probeer eerst de stap met de verzekeraar.. zodat zij iemand vanuit hun netwerk kunnen sturen voor een diagnose..
    Verleg je de verantwoording.
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Boep

    Heb je de foto van de bobbel ook naar je verzekeraar gestuurd? Want dit ding kan je eigenlijk al geen bobbel meer noemen toch? Smile Misschien snappen ze de omvang van de bobbel niet. Dit moet je gez?en hebben om het te geloven!


    Dan zou ik dat pikkie er wel ff af snijden.. wie weet kijkt er bij de verzekeraar ook een man naar de foto...


    Smile
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Misschien moet jij Ff het water oversteken en gaan kijken, Eric. Zo te lezen heb je er wel kijk opSmile
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Tadaaaaa. Ik zei het op pagina 1 al Smile


    In vragende vorm.... dus je vraag is nu (vermoedelijk) beantwoord..

    Zou dit wel een verzekering issue zijn.. of een kwestie van (achterstallig) onderhoud?
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Oh lord, misschien had ik toch geen gelijk! Bedankt Sander, voor het mij wijzen op mijn te snelle conclusie. Wat zou OA toch moeten zonder jou?


    Jij wilt toch openlijk je credits?

    Voor dat laatste.. mag inderdaad deze maand verlengenSmile
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Pluk


    (..)
    De muur waardoor de regen naar binnen kan komen staat in de tuin van de buren.
    Maar die muur is er omdat ik een uitbouw heb.
    Krijgen we nou nog gezeur tussen mijn verzekering en hun verzekering of zo?


    Je bedoeld waarschijnlijk te schrijven dat je door de tuin van de buren moet om de muur te schouwen?
    Want hopelijk staat de uitbouw wel op jouw eigen grond...
    De verzekering van de buren lijkt mij, vooralsnog, hier weinig mee van doen te hebben.. tenzij jij aantoonbaar kan maken dat de muurschade door gedrag van de buren zou kunnen ontstaan zijn,,

    quote:
    Dit schreef Pluk

    Wat is eigenlijk de exacte schade datum?
    De datum waarop ik de bobbel zag?
    Meer weet ik ook niet.


    Ik zou de datum nemen waarop je dit draadje bent gestart. Het is je toen opgevallen.. en bent op onderzoek uitgegaan.
    Zoals je uit de reacties kan lezen is het hele proces tot het ontstaan van de 'bobbel' een lang proces geweest..

    Inderdaad... net zolang het weleens kan duren totdat kleine pikkies groot worden..Smile
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Pluk
    Ik had nog een muur met bobbel, die bobbel zat er nadat mijn toilet was gerenoveerd.
    Daar heb ik het behang ook afgehaald.
    Nou lekker dan.
    Loodgieter heeft te ver door de muur geboord.


    .. zo dan, kan je lekker 'smeren' Smile

    Heb je nog een foto van 'de bobbel' op de 1e muur, daar waar het mee begon?
    Of kwam het gat direct na het stucwerk afbikken tevoorschijn?
Terug naar de lijst