OA-ers en Bart? Mist de nieuwsklep niet zijn doel?

OA-ers en Bart? Mist de nieuwsklep niet zijn doel? 

Onderwerp van EmC

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Misschien schop ik beheerders en lezers nu tegen het zere been maar ik begrijp het doel van het automatisch verschijnen van berichten in de nieuwsklep niet zo erg.
    De nieuwsklep is al gauw goed voor 25 automatisch geplaatste draadjes per dag.
    Ben de laatste paar honderd nieuwsberichten even bij langs gegaan en maar zeer zelden wordt er op gereageerd en meestal verdwijnen de nieuwsdraadjes als maagd naar de volgende pagina's om nooit besproken te worden.
    Het komt op mij over als pagina opvulling waar niet heel veel OA-ers op zitten te wachten gezien het aantal keren dat er eens wat mee wordt gedaan.
    Ja, ik weet het, ik kan de nieuwsklep uitzetten maar soms zit er dus wel iets interresants tussen en dat mis ik dan ook.
    Ik zou heel graag zien dat de nieuwsklep een normale klep wordt, en dat er alleen een nieuwsbericht wordt geplaatst (met een link naar NU.nl of andere bron), omdat iemand op OA het een interresant nieuws item vindt om te delen.
    Ben ik de enige die er zo over denkt?
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Dion
    Oneens, zie het probleem niet.


    Het drukt heel veel berichten weg van de startpagina die geen "volgende" knop heeft.
    Als de meeste berichten toch worden genegeerd, dan is dat toch alleen maar paginavervuiling en zelfs hinderlijk?
    De meeste mensen lezen het nieuws ergens anders zoals op NU.nl
    De draadjes zijn alleen maar een tussenstation met daarop een link naar NU.nl
    Wat is daar het nut van dan?
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Eens met Dion. Ik lees hier graag de nieuwsitems. En meestal reageer ik er niet op.

    Als je bang bent om wat te missen, kun je het beste de knop 'aktueel' gebruiken. Daar staan alle draadjes die jij denkt te missen.

    Deze knop dus: >>LINK<<

    Anders kun je ook nog alle topics een voor een afstruinen.


    Actueel zie je er wel meer maar heeft ook geen "volgende" knop. Ongelezen nieuwsklepberichten drukken nog steeds draadjes aan de kant dus.
    Nou, ik ga het ook niet lopen verdedigen Smile
    De setting lijkt mij in ieder geval overkill en zelfs een beetje storend.
    Ben dus benieuwd hoe anderen en ook de beheerders en Bart erover denken.
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Boep

    Tot nu toe is de meerderheid hier v??r plaatsing van alle nieuwsberichten.

    De beheerders zouden een heel andere taak krijgen als gewerkt wordt volgens jouw idee. Zij moeten elke dag gaan bepalen welk nieuws interessant is voor ons. Willen ze dat? Kunnen ze dat? Hebben ze daar tijd voor?
    Ik vrees dat we 'oud nieuws' gaan krijgen omdat er even niet een beheerder online is om een bericht te plaatsen. En dat is niet helemaal het idee van nieuws he?


    Heb je uberhaupt het openingsbericht gelezen?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Lallebal


    Dus je stoort je aan de hoeveelheid berichten, het irriteert je dat er niet gereageerd wordt maar je wilt het niet uitzetten omdat je bang bent iets te missen.
    Wat vervelend voor je.


    Wat knap dat je zo snel dit draadje tot iets negatiefs maakt Smile
    Ik constateer iets en vroeg me aan de hand daarvan iets af.
    Deed dat volgens mij op een hele normale manier.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik denk van wel het antwoord lezend. En ik ben het met Boep eens.

    Als je beheerders gaat laten bedenken welk nieuws er geplaatst moet worden, dan krijg je een vorm van censuur, dat moet je ook niet willen. Nu is het geplaatste nieuws in elk geval objectief.

    En jij kunt je eigen (en elk) nieuws plaatsen in de overige rubrieken van OffTopic.


    Maar dat schrijf ik toch niet Scar?
    Ik vroeg me af of het niet een gewone klep moest worden waarbij de OA-ers dus gewoon een nieuwsbericht plaatsen dat ze interresant lijkt.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Boep

    Ehhhh, ja. Zei ik iets raars dan?


    Je zegt eerst dat ik de NK kan uitzetten terwijl ik uitleg waarom ik dat niet doe en vervolgens zeg je dat ik zou willen dat de beheerders bepalen wat er wordt geplaatst terwijl ik dat niet schrijf.
    Vroeg me dus af of je het wel had gelezen.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef scar


    Dus waarom zou er iets moeten veranderen?


    Dat moet niet maar viel me op dat de NK nauwelijks wordt gebruikt maar wel veel ruimte in beslag neemt op de startpagina.
    Vroeg me dus af of dat logisch was (vond ik niet) en of ik de enige was die dat vind.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Ik heb niet veel met de nieuwsklep maar vind het wel een normale vraag van Eric en er wordt best negatief geantwoord terwijl dat denk ik niet Eric zijn bedoeling was.


    Klopt, het was een vraag, omdat je met een mouseover kunt zien hoe vaak iets gelezen wordt en gemiddeld worden nieuwsberichten nauwelijks gelezen. Smile Maar zo snel mogelijk in sarcasme duiken om de eigen frustraties af te reageren is makkelijker dan inhoudelijk reageren. Er zaten gelukkig ook normale reacties tussen maar op OA is een opmerking/vraag/mening al gauw een reden tot een persoonlijke aanval of belachelijkmakerij.
    Ik laat me daarin ook weleens meetrekken dus ben ook schuldig maar ben toch blij met je reactie.
Terug naar de lijst