Andere baan voor 1 vaste dag?

Andere baan voor 1 vaste dag? 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef sanny
    In mijn contract staat dat ik niet, zonder toestemming, ergens anders mag gaan werken.
    Kijk dit dus ook goed na. Ik was me niet bewust van deze kleine lettertjes tot een collega van mij verplicht werd om te stoppen met haar eigen bedrijfje.


    Dat is bij mij ook zo, maar als je maar een contract heb van 20 uur is het wel onredelijk als dit wordt geweigerd.

    Mijn baas weet ook van mijn bedrijfje en deed vorig jaar ook enigszins moeilijk. Ik heb het toen bij een jurist nagevraagd en die zei dat het nog maar de vraag is dat mij baas in het gelijk gesteld zou worden als dit voor de rechter zou komen.

    .
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Ik werk 33 jaar in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking, 21 uur per week.
    De laatste 12 jaar daarvan werk ik als co?rdinator recreatie/activiteiten voor de vrije tijd.
    Die baan geeft en heeft veel vrijheid, ik kan spelen met mijn kantooruren. De activiteiten plan ik nagenoeg zelf.

    Na de scheiding moest ik uitbreiding gaan zoeken want 21 uur p.w. was niet voldoende om van te leven met 2 dochters.
    Ik heb nu bijna 8 jaar een contract in een kleinschalige woonvorm als begeleider van 9 bewoners (met verst. beperking). Begonnen met 6 uur in de week en oplopend naar nu 15 uur.
    Hier heb ik 1 dienst of 1 slaapdienst in de week.
    Ik vraag hier aan als ik echt niet kan werken bv voor activiteiten in de instelling of priv?-afspraken.
    Als ik mijn rooster vd woonvorm heb, pas ik daar activiteiten op aan...m.a.w. ik en mijn werkgever vd woonvorm ook, houden rekening met elkaars rooster en programma.
    Ik ben flexibel naar hen toe, zoveel mogelijk...andersom houdt men rekening met mijn programma wat elke week/maand/jaar anders is.

    2 contracten hebben geeft soms onrust...ik ben soms 6 dagen met mijn werk bezig...
    2 werkgevers hebben is belastingtechnisch niet zo gunstig.
    2 banen hebben geeft veel afwisseling en dat vindt ik erg fijn.
    Mijn banen gaan goed samen, omdat ik erg flexibel ben in mijn recreatie-baan.

    Het vraagt ook wel veel van jezelf...

    Ik ben de enige die op me past, ik moet mezelf in de gaten houden en mijn vrije tijd plannen..mijn werkgevers weten niet van elkaar hoe en wat ik alles plan maar ze vertrouwen op mij dat ik het goed regel.


    Voor de inkomensbelasting zou het volgens mij niet zoveel uit moeten maken of je 1 of 2 banen hebt. Op je loonstrook lijkt dit wel belastingtechnisch ongunstig, omdat maar 1 werkgever de heffingskorting mag inhouden, maar dit wordt weer rechtgetrokken als je je aangifte invult.

    >>LINK<<
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik zit naast mijn 20-urige baan in de politiek. Dit vind ik tegen mijn verwachtingen in ontzettend boeiend en leerzaam.
    In mijn baan heb ik lang niet altijd het gevoel gewaardeerd te worden en verder te kunnen groeien, maar zo maar overstappen naar een andere baan is niet echt realistisch.
    Die waardering krijg ik bij de politieke partij waarin ik zit wel en ik kan mijn andere talenten ontwikkelen (waarvan ik niet eens wist dat ik ze had). Dit is heel breed. Ik ben niet iemand die makkelijk op de voorgrond treed en ook het nog steeds lastig vind om in het openbaar te spreken (gaat wel steeds beter overigens), maar juist op de achtergrond haar waarde heeft.

    Hierin kan ik dus een stukje van mijn ei kwijt, wat ik op mijn werk niet altijd kan.

    Soms is het dus even (uit)zoeken wat je die voldoening wel kan geven en eigenlijk is het wel goed van je dat je hier naar aan het kijken bent.
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Singa

    Blijft ook stoer! (En nu hebben grote plaatsen nog het voordeel dat er ook nog een betere vergoeding tegenover staat. Dat zal bij jou niet overhouden. Er gaan wel heel wat uren in de politiek zitten).


    Nee het is geen wereldbedrag (iets meer dan 60 euro per commissievergadering, 1 keer per jaar uitbetaald), maar wel genoeg om mijn autootje van te onderhouden Smile.

    De ervaring en het netwerk dat je op doet is echter onbetaalbaar.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Margo

    Dat was iid het idee. Maar ik besef wel dat dat niet noodzakelijk zo hoeft te zijn. Zolang het maar uitdaging, interesse en voldoening geeft.
    En zoals Nicole zegt, ergens gehoord en gewaardeerd worden is fijn, ik denk dat het hem daar ook in zit: dat heb ik nu te weinig. En daar waar ik het wel heb, is er te weinig tijd om verder te ontwikkelen.

    Maar leuk Nicole, had ik niet achter je gedacht!


    Ik had vanmorgen geen tijd meer om te reageren.

    Ik moet zeggen dat ik soms ook verbaasd ben over mezelf, maar in de afgelopen 8 jaar ben ik hierin wel gegroeid. Ooit door de partij uitgenodigd om een keer te komen kijken vanwege een ingezonden brief over iets wat me enorm aan het hart ging en blijven hangen.
    Dit was zo rond mijn scheiding. Ik begon heel schuchter met vooral luisteren en af en toe verlegen iets zeggen. Als je me toen had gezegd dat ik ooit nog eens in mijn eentje namens de partij een commissievergadering zou bijwonen (bij de laatste vergadering kon het raadslid er door omstandigheden niet zijn) en achteraf ook nog een groot compliment zou krijgen van een voormalig wethouder van een andere partij voor de goede vragen die ik had gesteld, zou ik je voor gek hebben verklaard Smile.
    In het openbaar spreken zal waarschijnlijk nooit mijn grootste hobby worden, maar verder kan ik aardig creatief denken (heerlijk vind ik dat, denken in oplossingen), goed analyseren en een aardig stukje schrijven.
    Het is overigens niet alleen dat, door dit "werk" krijg je ook een hoop achtergrondinformatie. Bv bezoek bij de voedselbank en bij boeren, mensen die hun verhaal komen toelichten in onze fractievergadering etc.

    Volgende week ga ik trouwens ook beginnen met een cursus voor startende ondernemers waar ik ook ontzettend veel zin in heb. Dit is dan voor mijn eigen bedrijfje waar ik uiteindelijk ook nog een stukje inkomen uit wil gaan halen.

    Ja dat is het inderdaad dat gehoord en gewaardeerd worden, naast het stukje ontwikkeling en ontplooiing. Ik hoop dat je hier goede en bruikbare idee?n op doet.
Terug naar de lijst