cv ketel

cv ketel 

Onderwerp van anita63

Terug naar de lijst
  1. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63
    Ik heb een cv ketel die 10 jaar oud is, gemiddeld worden deze dingen volgens zeggen tussen de 12 en 15 jaar oud.
    Nu schijnt bij de jaarlijkse onderhoudscontrole de cv van binnen te lekken, reparatie 400 euro. Een nieuwe soortgelijke is
    1300 euro. als er niets gebeurt kan hij uit elkaar klappen volgens monteur. iemand advies wat te doen? Ik ben bang als ik nu laat repareren ik volgens jaar alsnog nieuwe moet en dan is het zonde geld!
  2. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63

    Die bosch ziet er wat mij betreft ook prima uit, maar die 1300 is wel helemaal inclusief. Ben er i.i.g wel over uit dat een nieuwe aanschaffen wel de beste optie is. Nu nog even kijken welke het gaat worden. Die van 1300 is een vaillant VHR ecotec classic CW4, zegt mij alleen natuurlijk niets, maar achijnt een soortgelijke te zijn die ik nu heb hangen!
  3. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63

    quote:
    Dit schreef freddydetukker
    Hoi,
    mag ik vragen welk type bosch ketel jij hebt?
    ik ben Servicemonteur van beroep en kan je misschien wel helpen !

    groetjes Freddy



    Ik heb een vaillant vhr ecotec classic cw4 volgens mij.......
  4. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63

    quote:
    Dit schreef Hoop1
    Hoi Anita,

    Ik heb sinds half december drukverlies op de ketel. Eerst is het expansievat vervangen. Dat bleek niet de oorzaak te zijn. Toen is via de verzekeraar er een lekdetectiebedrijf ingeschakeld. Zij hebben alle slangen in huis gecontroleerd. Dat was het ook niet.
    toen leek de automatische ontluchter te lekken, deze is twee weken geleden vervangen, maar ook dat is niet de oplossing.
    Nu lijkt het de warmtewisselaar te zijn.
    Mijn ketel een Remeha is 9 jaar en 4 maanden oud en op de wisselaar zou 10 jaar garantie zitten.
    Een nieuwe wisselaar kost blijkbaar circa 400 euro.

    Ik word nu door Remeha gebeld en ben benieuwd wat de garantie zal inhouden.

    Ik zal dus ook afhankelijk van de garantie moeten kiezen of ik laat repareren of investeren in een nieuwe ketel.

    Maar misschien kun jij ook nog kijken of je garantie hebt op de warmtewisselaar.



    Bij mij is het inderdaad de warmtewisselaar, waarvan de garantie inderdaad nu is verlopen, is namelijk 10 jaar, ook bij vaillant.
    Die van jou is nog geen 10 jaar oud, dus misschien pakt het voor jou gunstig uit.
    Ik ga in ieder geval kijken voor een nieuwe!
Terug naar de lijst