Kun je in Excel?

Kun je in Excel? 

Onderwerp van Hetty

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Bij mijn vrijwilligerswerk zijn wij bezig om ??n bestand te maken in Excel, waarin wij een aantal zaken willen combineren.
    1. De deelnemersgegevens (heel uitgebreid)
    2. De aanwezigheidsregistratie van de deelnemers
    3. De betaling van de lessen door de deelnemers.
    4. De wensen van de deelnemers

    Een collega is er mee begonnen en heeft mij advies gevraagd.

    Ik heb een hele tijd meegekeken en heb het idee dat je dit niet allemaal in ??n werkblad kunt verwerken.

    Natuurlijk kun je heel veel kolommen maken en de gegevens erin typen, maar het wordt erg onoverzichtelijk.
    Ook weet ik niet hoe je de gegevens op een overzichtelijke manier kunt printen. Bijvoorbeeld hoe print je een lijst voor een docent wie er in zijn/haar les moet verschijnen?

    Het grootste probleem vind ik dat er elke dag anderen zijn die in het bestand moeten werken en kijken.

    Maar wat nu?

    Collega en ik hebben het eigenlijk opgegeven (om het te maken in Excel), maar misschien is er hier nog iemand met een goed idee.

    Groetjes Hetty
  2. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Jen

    In excel is het verstandigst om met formules te werken daarom kan excel zo handig zijn. Je kan wel 1 werkblad gebruiken maar een werkblad heeft verschillende tabblaadjes en die kan je namen geven en zo kan je er doorheen bladeren...maar je moet het eigenlijk zien...is het gemakkelijkst...het is echt niet zo moeilijk, hoor....

    Succes en ik heb nog een werkboek....excel voor gevorderden..


    Dank je voor je reactie.
    Dat was ??n van mijn eerste suggesties, meerdere tabbladen en formules.
    Vonden ze al te moeilijk.

    Maar als meerderen het adviseren .. ik moet er nog heel erg over nadenken.
    (Ik moet er ook over nadenken of ik een paar weken voor wil gaan zitten, want ja, het is en blijft onbetaald werk)

    Ik hoor ook nog graag van anderen, wat hun ervaringen zijn.
  3. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef alex


    Das onhandig...Smile
    Je kunt toch beter sorteerfuncties gebruiken?

    Maak bijvoorbeeld een kolom toevoegen waarin je bijvoorbeeld met een vinkje of kruisje bijhoudt wie er betaald heeft,
    Daarna auto-filter op die kolom, niet-lege cellen selecteren en klaar is Klara...
    Met meerdere tabbladen zijn horizontaal- of verticaal- zoekfuncties enorm handig, maar dat vergt enige kennis...


    Ik ben heel blij met jullie en dat jullie meedenken.

    Na alle gegevens over de deelnemers zou dat kolom 40 worden. Er van uit gaande dat iedereen elke maand betaald .. helaas niet, sommige betalen per maand anderen per week etc. etc. Dus eigenlijk moet ik een kolom voor elke maand hebben (qua betalingen).

    En wil ik een overzichtje printen dan wil ik niet alleen die tussenliggende kolommen printen.
    Ik weet hoe dat moet maar mijn collega's niet.

    Hetzelfde geld voor de lessen die gevolgd worden, sommigen volgen er 1 sommigen volgen er zelfs vijf per week.

    Dus ik blijf toch voelen voor de optie van meerdere tabbladen.

    Op het moment dat ik dan voor een docent moet printen kan ik wel een filter gebruiken, dat werkt alleen niet als er mensen meerdere lessen volgen ..

    Misschien toch gaan voor een boek met excel voor gevorderden en heel veel tijd vragen om het te maken.

    Groetjes Hetty
  4. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Sander76
    sorteren om te kunnen printen???

    begreep ik ook niet helemaal, maar later staat er filteren en dat is wel een idee ..weet nog niet precies hoe, maar ik denk door

    Groetjes Hetty
  5. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Diegene
    Geen idee wat vood gegevens je wil invieren en hoe het eruit moet komen te zien.
    Maar mss googlen op software excel ledenadministratie
    >>LINK<<

    wat wel heel grappig is, als ik op je link klik kom ik ook direct bij een aantal redenen om het echt niet in excel te doen.
    Maar dank je voor de tip. Ik zoek zelf ook verder.
  6. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    hoi Hetty,

    wat jij allemaal vraagt dat doen wij hier met kindervakantiewerk allemaal gewoon in words. , voor het een staat alles gewoon ingevuld om bij te werken en bij andere dingen is er een tabel welke uitgeprint word bijv voor aanwezigheidlijst te dienen, reden? omdat niet iedereen met exel onder de voeten kan en dat niet iedereen hier de gegevens vanuit exel goed op papier geprint krijgt. maar ieder maakt zijn eigen keuze he


    Hoi Frank

    Helemaal mee eens. Ik vind ook dat je niet iets moet maken waar iemand niet mee overweg kan.
    Maar voor dat maatwerk (voor iedereen dat waar zij mee over weg kan) is niet meer de tijd. Wij krijgen gelukkig steeds meer deelnemers, dus wij moeten een efficiency slag maken.

    Ik werd er eerst alleen bij gevraagd om een klein technisch probleempje op te lossen. Maar toen ik dat had opgelost, bleek dat ze eigenlijk waren vastgelopen.

    En dan ga je toch meedenken :)
    Groetjes Hetty
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Diegene


    Mss op gratis ledenadministratie zoeken.
    Met Acces kun je ook veel


    Helaas zit Access niet in het windows pakket dat wij hebben als stichting.
  8. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Het hangt er vanaf wat er vastgelegd moet worden.
    Zelf zou ik het altijd in excel doen als ik er ook aantallen deelnemers automatisch wil laten tellen, of financiele overzichten van wil maken.
    Als iemand een cursus geeft, en zelf een lijst met kruisjes bijhoudt kun je altijd een lijst uit Excel uitdraaien op een papiertje.


    Ik ben zelf iemand die heel graag met Excel werkt.
    Maar ik heb zelf altijd mijn eigen werkbladen ingevuld, beheerd en bijgehouden.

    Vandaag opende iemand mijn werkblad (ze wilde wat opzoeken) en heeft een half uur zitten zoeken naar kolommen die volgens haar onzichtbaar waren gemaakt.
    Kolommen waren niet onzichtbaar maar stonden links buiten beeld en ik heb titelrij en eerste kolommen geblokkeerd. Dus het enige wat ze had hoeven doen was met muis of pijltje naar links moeten lopen, maar dat wist ze niet.

    En dat is dus heel lastig .. binnen het team zitten mensen die goed zijn met Excel, maar ook totale beginners.
    En ook die totale beginners hebben een taak binnen de administratie.
  9. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Hightower
    Gelukt?


    Het is schoolvakantie .. dan zijn wij dicht.
    De co?rdinator moet nog beslissen wat ze wil.
    Maar ik ben je niet vergeten :)
Terug naar de lijst