TV ophangen aan gipswand

TV ophangen aan gipswand 

Onderwerp van Solar

Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    De nieuwe tv van zoon willen we ophangen. Aan gips wand met zo'n beugel. Maar gaat ie dat houden?
    Tv weegt 5 kg en is 72 x 44.
    Ik heb een beugel, echter in de handleiding gaat het alleen over bevestiging aan houten balk of solide steen/beton.............

    Kan ik dit gewoon doen, of is het link? En wat voor pluggen als ophangen kan?
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Henk_AssenaarH

    5 kg kan best als je de juiste pluggen hebt en de juiste beugel...als de beugel beweegbaar is zou ik het niet doen, want door frictie grote kans dat het op termijn een probleem word

    Ik heb inderdaad gekozen voor een beugel die ervoor zorgt dat de tv plat tegen de wand aanhangt, is dus niet wendbaar.
    Welke pluggen?
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    Het is een simpel gipsplatenwandje. In het midden houten latten en aan beiden kanten gipsplaten. Ik kan niet zien waar houten latten lopen.
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    Dank voor jullie reacties Smile
    Er zit een zakje bij met hele dikke blauwe pluggen, schroeven en allerlei flubbeltjes. Ik ga wel even met pluggen naar bouwmarkt hier
    Ik heb volgens mij in die gipswand geen metalen framedingwaarScarhetwoordevennietvankanbedenken, alleen maar latjes. Maar ga het maar doen in de hoop idd geen plof te horen....
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Kaarul


    Dan moet je kloppen tegen die muur dan kun je het horen.
    .

    Kijk, daar had ik natuurlijk weer niet aan gedacht Smile
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Wel schroeven er bij gebruikt ?



    Je moet je bij hollewand pluggen goed aan de maat voorschriften houden dus de juiste plug bij de dikte van de wand . Gips wanden zijn 9 of 12 mm dik . De hollewand plug moet mooi strak in het gat passen dus 8 mm plug in een 8 mm gat en liever niet met steenboor maar metaalboor ivm afbrokkelen gat . Vervolgens moet de plug kunnen uit klappen aan de achterkant van de plaat . Neem de juiste diameter en lengte schroef zie hier voor de voorschriften op de plug verpakking . Hier gaat het vaak mis en de plug niet doet wat het moet doen .


    oh boy
    Ik ga wel even naar de buurman.


    oh nee, snap m. Hij gaat trouwens met 4 schroeven/pluggen aan de wand. Lijkt mij dan afdoende toch
    Morgen/overmorgen naar bouwmarkt.
  7. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Kaarul
    Jezus....hangt dat ding nog niet??????

    Dat zei mijn kind ook

    neenSmile
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Boep

    Dat kind is 17! Laat het hem lekker zelf doen.

    Dacht het niet. Vertrouw mijn zorgvuldigheid meer dan het rouw douw gebeuren van hem.
  9. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Miquel69



    Maar die hing dan ook weer niet aan een hollewand.

    Solar, ik wil je best even helpen hoor.

    Dat is heel aardig aangeboden Miquel!!! Maar ik ga met support (= tips en advies) van buurman nu doen.Smile
Terug naar de lijst