Onbetaald verlof/ keep on dreaming

Onbetaald verlof/ keep on dreaming 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Liz, als je eventueel in het buitenland zou willen werken, denk dan eens aan VSO. Da's wel voor een langere periode, maar zij kunnen zaken als hypotheekverplichtingen van je over nemen en betalen jou een lokaal salaris.
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat is VSO?
    - ik heb t opgezocht; Voluntary Service Overseas....cool!


    Zag dat je ook nog eens in het onderwijs werkt? Daarin is altijd en overal veel behoefte aan professionals. Vind VSO een goede organisatie. Ben zelf als afgestudeerde een jaar via een andere organisatie gegaan (nog een jaar studiefinanciering en lening voor kunnen gebruiken. Wat een luxe) en geregeld hun bevlogen mensen tegengekomen die heel tevreden waten over VSO. Ik heb ooit een kantoor bezocht, volgens mij in Utrecht.

    Andere aanrader vind ik PUM - voor kortere opdrachten - maar weet zo niet of die veel in het onderwijs of gerelateerd hebben.

    Overigens weet ik van een leerkracht van de basisschool dat voor het onderwijs nog diverse andere mogelijkheden bestaan. Zo was er 1 een aantal weken in Malawi geweest.
    Weer een andere leerkracht heeft een heel schooljaar onbetaald verlof vanwege grote verbouwing thuis..

    Succes!
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Klinkt geweldig allemaal....

    Mijn duo-collega heb ik verteld van mijn plan.
    Ze haalt er allerlei argumenten bij om het niet te doen. (Straks kom ik terug en moet ik werken met een andere duo, andere locatie, andere school.......Smile)
    MIjn directeur vertel ik nog even helemaal niks.
    Hij is twee weken bezig geweest met de formatie van komend schooljaar, die kregen we vandaag te lezen. Ja nu al.
    En ik heb het meer naar mijn zin dan ooit...

    Ik ben me aan het orienteren, zo noem ik het even. En morgen vertel ik het mijn moeder Smile.
    Schoot me vandaag te binnen dat mijn dochter toevallig ook een tussenjaar ''opneemt'', als ze straks haar MBO-diploma op zak heeft. Ze wil een jaar gaan werken.
    Met een beetje geluk kunnen we samen naar Malawi.Smile

    Oh dat zou helemaal leuk zijn, als je samen kunt gaan! Voor mensen met de nodige werkervaring zijn wel meer en andere mogelijkheden. Best veel, eigenlijk. Overweeg bv eens het maken van een afspraak voor een ori?nterend gesprek op het Nederlandse VSO kantoor. En Malero kan je misschien nog iets vertellen over PUM. Zoek ook eens op uitzendingen voor professionals binnen het onderwijs. Nog niet eerder een collega binnen jouw organisatie gegaan? Misschien zijn er zelfs regelingen voor (buitenlands) vrijwilligerswerk.

    Je hebt overigens groot gelijk je plannen niet direct richting directie kenbaar te maken. Helemaal nog niet nodig. Eerst onderzoek doen en uitzoeken. Komt goed. Hartstikke leuk!
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ik heb t al laten vallen bij mijn dochter. Ze is heel enthousiast, voor mij, maar voor zichzelf....ze wil wel een keer langskomen Smile.
    Het lijkt erop dat je gelijk de goede organisatie genoemd hebt; ik heb wat gegoogled, sommige organisaties vragen zo een paar duizend euro voor twee weken vrijwilligerswerk. Het nieuwe toerisme, zeg maar.
    Ik ga voor de ervaring, zeker, en voor het avontuur, absoluut, maar ik wil ook graag het idee hebben dat ik verschil maak. Is dat ijdele hoop?
    Binnen mijn organisatie is volgens mij nog niet eerder iemand gegaan. Nog een goede reden om te gaan. Top Singa, fijn dat je meedenkt.
    Ik ben druk bezig te wennen aan het idee, en ik word er blij van.

    Zeker iets om blij van te worden. Ook de voorbereiding al. Take your time. En ja, er zitten tegenwoordig de nodige commerci?le aanbieders bij. Ben daar maar inderdaad voorzichtig mee. De twee die ik noemde, zijn beslist betrouwbaar. En ja, je maakt een verschil hoor. Klein maar da's prima voor een individu uit een klein kikkerlandje.
    Wat leuk dat dochter langs wil komen! Misschien de nodige andere familie en vrienden ook nog wel. Iets om over na te denken als je echt langere tijd elders gaat werken (dat ze dan ook vooral hun eigen weg moeten gaan en zo).

    Als ik al grotere kinderen had, ging ik misschien ook weer voor de klussen in het buitenland of iets tijdelijk nieuws in den vreemde. Die tijd komt vanzelf.
    Succes met het bedenken en uitwerken van je plannen en veel plezier daarbij!
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja, ik neem zeker de tijd. Zoiets als dit vergt een goede voorbereiding. Het is nogal ingrijpend... ik heb het inschrijfformulier bekeken... er is veel info nodig bij een inschrijving, waaronder een referentie van mijn laatste twee werkgevers. Dat is al iets lastigs, als ik nog niet mijn directie wil inlichten. Misschien toch maar beter van wel....
    Tja, of familie langs wil komen, of vrienden... dat is van veel later zorg.

    Leuk Singa, alleen het idee is al fijn. Wat zou jij willen doen en waar, in het buitenland?
    Dankjewel voor je reactie, ik heb er veel aan.

    Ah! Je had nog gereageerd in je leuke draadje.
    Werk met asielzoekers. Op het moment zijn er de nodige uitzendingen naar Turkije en Griekenland. Verder zijn er de lange en korte klussen op een aantal ambassades wereldwijd of ook hervestiging vanuit UNHCR opvangkampen. Allemaal voor mij voorlopig niet weggelegd.
    Enne.. Gisteravond wist een Pabo stagiair me te vertellen hoe die organisatie heet die mensen uit het onderwijs uitzendt naar (o.a?) een aantal Afrikaanse landen: Edukans.
    Heb je vast al van gehoord? Anders effe googlen maar weer.
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Goed, Cool-Lizz! Mooi!
    Loop de tips (in dit draadje, elders?) nog eens af en vooral, ga ter inspiratie als het kan hier en daar wat praten, kijken, voelen?
    Wil je vooral reizen, zijn en/of ook werken/(taal) leren?

    Wat tijdelijke verhuur betreft, heb ik wel geregeld succesverhalen gehoord in het geval van (enigszins) bekende huurders. Ik denk aan een vriendin in Utrecht die dit voorjaar weer naar Nederland is teruggekeerd. Zij wilde na jaren werken in de (jeugd)hulpverlening weer eens naar het buitenland en vooral niet (primair) met mensen werken. Heeft toen ergens voorbij Mombassa gewerkt binnen een opvang voor apen. Tijdelijke verhuur aan een oud-collega is intussen prima gegaan.

    Veel succes en vooral plezier gewenst met ontdekken en de voorbereiding!
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja je hebt erg goeie ideeen ingebracht Singa, ik las ze net weer door. Ik ga nu een tijd kauwen op wat ik eigenlijk wil. En wat kan. Ik wil graag naar o.a. India.
    Gisteren vertelde ik een vriendin dat. Ze zei; Dan kom je niet meer terug. Smile

    Haha dat komt wel goed.
    Moet me met dochter naar sport haasten maar.. als je wilt, kan ik je in contact brengen met Nederlands-Indiaas stel die mogelijk heel goede idee?n voor je hebben. Met haar raakte ik bevriend tijdens jaar uitzending Indonesi? en zij ging haast aansluitend verder werken in Calcutta (Kolkata moet t zijn nu). Werkte wel in de gezondsheidszorg. Haar inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde man kent ook in verschillende delen van dat immense land personen etc. Als je googled zul je mogelijk al op heel veel komen. Mocht je daarnaast bv iets van hen willen weten, pb even.
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat klinkt goed! Dankje! Ik zal je een pb sturen als ik uitgebroed ben ok??

    Ja, tuurlijk! Daar ging ik al vanuit.
    Eerst eens bekijken of het echt (ook) India wordt en zo. En of je dan nog behoefte hebt aan wat input.

    Dat gevoel van vrijheid waar rotonde over schrijft, dat is het inderdaad. Heerlijk. Had dat gevoel afgelopen meivakantie weer even.
    Ergens (een tijd) wonen en werken vond ik echter nog toffer..
    Dit gaat hoe dan ook mooi worden. De tijd heb je al!
Terug naar de lijst