Geen nevenactiviteiten naast bijbaantje?

Geen nevenactiviteiten naast bijbaantje? 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    De soep wordt iets minder heet gegeten dan hij hier wordt opgediend! Smile

    Op zijn werk is de CAO voor het grootwinkelbedrijf in levensmiddelen van toepassing.

    >>LINK<<

    Daaruit Art 5;

    quote:
    Verbod op nevenarbeid

    ARTIKEL 5

    1. Het is de werknemer in volledige dienst verboden zonder toestemming van zijn werkgever betaalde
    of onbetaalde arbeid voor derden te verrichten, indien deze arbeid een dusdanig beslag legt op de
    tijd van de betrokken werknemer, dat de vervulling van zijn functie daaronder lijdt.

    2. De werkgever zal geen persoon te werk stellen, die al een arbeidsovereenkomst heeft bij ??n of
    meer andere werkgevers voor de normale arbeidsduur.


    Het gaat dus met name om een volledige betrekking bij de Jumbo en het feit dat dan de werkgever toestemming moet geven. Dat is op zichzelf niet raar. Het gaat bij hem echter om een relatief klein baantje begrijp ik en dan is het niet echt bezwaarlijk. Wel blijft het zaak dat de uren bij de ene werkgever die bij de andere niet in de weg staan. Enige afstemming is dus wel aan te raden.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Bedankt voor je reactie!

    ... Ik ben nu even kwijt of CAO boven arbeidscontract gaat of andersom Smile

    ..


    Ik niet. De cao bepaalt de arbeidsovereenkomst en daar waar de arbeidsovereenkomst niet strookt met de cao is de arbeidsovereenkomst op dat punt nietig. Je verwijst overigens naar artikelen in de arbeidsovereenkomst en die ken ik natuurlijk niet.
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef kaatje


    ..

    Bedankt!


    Graag gedaan. Smile
Terug naar de lijst