Behangen

Behangen 

Onderwerp van -caty2

Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Ik ga dit weekend een muurtje behangen. Nu vind ik behangen best leuk werk dus opzich geen probleem maar nu ben ik gewend om op de ouderwetse manier te behangen ( banen insmeren, dubbel vouwen,wachten en plakken) Maar nu ga ik voor het eerst vlies behang gebruiken. Dus muur insmeren ipv behang.

    Zijn er met vlies behangen nog speciale dingetjes waar ik op moet letten? Hoe dik moet de lijm op de muur bv zijn? Nog inwerktijd van de lijm? Per baan de muur insmeren?

    En het is een nieuw gestucte muur. Is iets van voorstrijk nog nodig?
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Muur is wel droog genoeg om te behangen. Mooi egaal wit opgedroogd en voor de zekerheid de druppeltest met water gedaan Smile

    Voorstrijk heb ik in huis voor een andere muur die nog geverfd moet worden dus deze behangmuur strijk ik daar dan maar ook eerst mee voor.

    Ik moet even kijken wat voor mezelf handig werkt of banen knippen of op de rol laten en plakken en dan pas afsnijden.

    Ben het trouwens wel met Bloem eens, eerst behangen en daarna daar overheen verven vind ik dubbel werk dus het is voor mij of verven of behangen Smile
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Klaar Smile ( met behangen dan.....) Zit er weer netjes op en deze manier van behangen bevalt me wel.Smile Ik heb geen banen gesneden maar op de rol laten zitten en dan plakken.

    Nu eerst maar even koffie zetten en dan eea opruimen.

    Ik hou trouwens nog genoeg behang en lijm over om in de wc ook wat nieuws te plakken maar eerst moet de keuken af want zoon slaapt al meer dan een week bij zijn vader omdat ik zijn slaapkamer in gebruik heb voor alle spullen en apparaten uit de keuken Smile

  4. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    ok komt ie
    Plaatje
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    beetje lastig met licht en een kleine keuken maar deze is van de andere kant genomen. De kleur van het behang is zilver en niet helemaal glad maar makkelijk muurtje, recht toe recht aan en geen stopcontacten ofzo.
    Plaatje
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Goed bezig! Fijn he, zo behangen, ik hou ervan op deze manier, zo makkelijk en prima alleen te doen Smile


    Ik verf en behang graag alleen, heb geen behoeft aan mensen die op mijn vingers kijken en dan vertellen hoe en wat ik moet doen Smile
Terug naar de lijst