badkamerdeur probleempje

badkamerdeur probleempje 

Onderwerp van -caty2

Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Mijn badkamerdeur valt vanzelf half dicht als ik hem helemaal openzet ( tot aan de cv ketel) en als ik hem dicht doe ( maar niet in slot) valt ie vanzelf weer open.

    Deur kan niet helemaal open want cv ketel hangt er ook nog maar dit ter zijde, het is gewoon in de praktijk lastig dat de deur half dichtvalt want als ik met was door de deur wil moet ik constant met mijn elleboog de deur terug duwen. De ingang is al niet zo breed Smile

    Ik had de woningbouw gebeld en aannemer die badkamer geplaatst had wist niet wat ie hieraan zou moeten doen Smile

    Nu ben ik een leek maar dit zou toch op te lossen moeten zijn?

    1e foto is dat hij tot zover dichtvalt en 2e foto is dat hij tot zover weer open gaat als ik hem tot de deurpost dicht doe.
    Plaatje
    Plaatje
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Duh....dat ie op zijn plaats blijft waar ik hem plaats natuurlijk.
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    De aannemer kwam met de tip van een elastiek aan de deurkruk naar de waterleiding van de ketel.........heb ik een hele nieuwe badkamer moet ik met een elastiek de deur openhouden.......dat is toch stom Smile

    Ik zat zelf ook al aan een wig te denken onder de deur om hem open te houden maar ja dan moet ik die wig elke keer wegschoppen als ik de deur dicht wil doen want elke keer bukken om dat ding goed te leggen is ook niet handig.

    Jou idee van een soort uitzetter zodat de deur zwaarder gaat zal ik even kijken of dat zou kunnen want het lijkt mij ook dat als de deur zwaarder open en dicht gaat die dan niet meer zomaar dicht kan vallen.

    Ik wil geen scharnierpen met veer zodat de deur automatisch dichtvalt. Deur komt ook precies tegen zijrand van cv ketel dus daar ook geen houvast voor magneet.
  4. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Die-andere
    Je bepaald zelf hoe zwaar de deur loopt door de centrale vleugelmoer te stellen


    Kijk hier kan ik wel wat mee, heb net even gekeken maar dit zou moeten passen Smile

    Ik kan er nog niet over uit dat de aannemer alleen met een elastiekje oplossing kwam en dat hij niet wist hoe dit verder op te lossenSmile Er zijn dus wel oplossingen.

    Bedankt voor het meedenken. Ook jij Koen en Rotonde Smile. Die ga ik onthouden want de woningbouw is nog niet van me af en ik laat me niet afschepen door hen dat er geen oplossing mogelijk zou zijn.
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    oeps daar heb je wel een punt, is natuurlijk een dunne binnendeur waar niet in geschroefd kan worden Smile Volgende week komt er toch iemand van de woningbouw even langs om te kijken. Koste even wat moeite want ze wuiven makkelijk iets weg.

    Er zitten gewoon standaard scharnieren op. ( zo'n pen die je erin moet slaan) Niet zoals de foto die jij geplaatst heb. Ik neem die scharnieren ook mee in een mogelijke oplossing. Als de aannemer en de woningbouw niet willen meedenken doe ik het wel ( met jullie samen dan Smile)
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Ja, heel handig in zo'n kleine ruimte (not) maar er zit nog een deur in die ik zou kunnen gebruiken die uitkomt op mijn slaapkamer en die gaat naar buiten open maar die gebruik ik niet, staat een slaapkamerkast voor. Wil niet dat de kinderen constant door mijn slaapkamer naar de badkamer moeten.
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Dat zou ik oplossen door de wasmand op de machine te zetten en pas op te pakken als ik al half in de deur sta denk ik.

    Vooruitlopend op een meer definitieve 'fix'.


    Ik gebruik door de beperkte doorloopruimte al niet eens eens wasmand, ik draag de was zo wel, heb ik meer bewegingsvrijheid om door die deur te gaan.
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Solar

    Had ik ook bij de badkamer. Ik heb met verbouwing van de badkamer 2 jaar geleden een glazen schuifdeur laten plaatsen. Ziet er heel chique uit en er gaat geen ruimte verloren.


    Enige alternatief is hier zo'n vouw deur, of harmonica deur, weet niet precies hoe die heten maar vroeger zag je die veel. Bedoel je dat je die ook hebt?
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Fons69
    Een van de scharnieren beetje loshalen, scheef wringen en weer vastdraaien.
    Misschien dat hij dan voldoende wrijving heeft om in de gewenste positie te blijven staan.


    Ik had aan de aannemer al gevraagd of de oplossing niet in de scharnieren zou kunnen zitten maar daar reageerde hij niet op Smile. Jou tip neem ik ook mee voor de man van de woningbouw die volgende week langskomt.
  10. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef koen
    deur eruit halen..... probleem opgelost.


    Nee ik heb nog geen alternatief.......moet wel iets voor in de plaats komen dan he Smile
  11. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Woningbouw is eindelijk afgelopen week geweest en helaas niet te verhelpen. Dat word toch, deur eruit en vouwdeur erin. Is ook weer zo?n klus die ik niet zelf kan dus misschien moet ik nog eens een draadje openen hoe een vouwdeur te plaatsen of iemand die mij daarbij kan helpen maar deze schuif ik even op want heb eerst andere prioriteiten.
    Iedereen bedankt voor het meedenken Smile
  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    De man van een vriendin wil ook eens een blik op de deur werpen ( en misschien wat aan doen als hij dat ziet zitten), dat is de laatste keer dat ik met die deur bezig ben, wat een gedoe dat ding. Ik heb al een beetje in mijn hoofd dat ie eruit moet.

    Foetske bedankt voor je aanbod hoor maar is niet nodig Smile
Terug naar de lijst