Kan iemand me helpen met het aanvragen van gespreid betalen van inkomstenbelasting over 2014?

Kan iemand me helpen met het aanvragen van gespreid betalen van inkomstenbelasting over 2014? 

Onderwerp van Sterr

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Zoals ik het lees heb je altijd recht om 4 maanden uitstel van betaling te vragen bij de BD. In dit geval is die 4 maanden automatisch verleend. Bij de uiterste betaaldatum op je acceptgiro kun je dus nog 4 maanden extra optellen, mits de datum van de aanslag ligt tussen 30-4-2015 en 1-7-2016. Ligt die daar buiten, moet je zelf om die 4 maanden uitstel verzoeken. Ter bevestiging van de 4 maanden uitstel zou je nog een aparte brief krijgen met de juiste datum van betalen. Die brief zou nog kunnen komen als je pas de brief hebt gehad dat je moet betalen. Anders daar even over bellen.

    Overigens is het met de BD altijd mogelijk om een afbetalingsregeling te treffen, die over meerdere maanden of zelfs jaren loopt. Bel daarvoor ook gewoon even met ze. Houdt er wel rekening mee dat je in zo'n geval rente dient te betalen over de uitstaande schuld. Maar als je geen andere mogelijkheid hebt, is dat wellicht een oplossing.
Terug naar de lijst