0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang)

0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik weet dat ik na een aantal weken/maanden werken volgens een vast rooster aanspraak kan maken maar kan niet precies vinden hoe het precies zit. Binnenkort krijg ik mijn 3e nul uren contract en dat loopt dan tot 16 dec.
    Ik werk in de kinderopvang en doe een zwangerschapsvervanging van 4 dagen. Deze loopt tot oktober.
    Mij is al verteld dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik in december een vast (0 uren) contract krijg, omdat ze daar niet aan doen. Kort door de bocht. Ik vraag me af wanneer ik een vast contract kan claimen!?
    Men is overigens tevreden over mij als pedagogisch medewerkster ;)
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Ik denk dat jij niet doelt op de ketenbepaling (x contracten voor x tijd) maar op een 'vermoedde arbeidsrelatie' (na x tijd je gemiddelde aantal uren claimen)

    Klopt dat?

    Ik kan morgen wel even reageren...


    Ja dat klopt, ik ga ervan uit dat ze mij na mijn 3e contract lozen en dat ik na een half jaar terug mag. Dat is min of meer ook al aangegeven door mijn leidinggevende. Ik ben denk ik onduidelijk geweest in mijn vraagstelling: ik ben puur op zoek naar info over of ik recht heb op een vast (0 uren) contract nadat ik een bepaalde tijd volgens een vast rooster heb gewerkt en hoe dat dan in zijn werk gaat. Wanneer moet ik aangeven dat ik mijn recht op wil eisen en waar moet ik op letten? En vooral, waar heb ik recht op en wanneer?
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Wat zijn precies de begin- en einddata van jouw 3 contracten?

    Begin ergens feb 2015, eind dus 16 dec 2016. Precieze data zou ik moeten nakijken
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Erna
    Je mag maximaal 3 contracten in een tijdsbestek van 2 jaar krijgen. Daarna moet je of vast in dienst worden genomen of je moet te horen krijgen dat je contract niet wordt voortgezet cq omgezet naar vast dienstverband. Een periode van 6 maanden+ zonder contract luidt een nieuwe periode van 2 jaar in.

    Weet ik. Ik ben meer benieuwd naar mijn rechten als ik een aantal weken volgens vast rooster werk...
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef saskiav
    Ik lees even met je mee. Ik werk ook in de kinderopvang en heb nu een 0 uren contract voor 6 mnd wat afloopt eind mei. Dan krijg ik weer voor 6 mnd een contract maar voor 15 uur. Ik werk nu vanaf november iedere week gemiddeld 26 uur. Volgens kun je na 3 mnd uren gaan opeisen....maar ja voor jou 10 anderen h?. Dat merk ik wel....het ene moment ben ik.n "vaste medewerker" en moet ik zelfs doorgeven wanneer ik vrij wil zijn, het andere moment wordt een feestdag niet doorbetaald. Terwijl ik al 6 maanden op vaste dagen en tijden werk. Dit klopt volgens mij ook niet? Je bent " maar een 0-uren".....

    Ja, lekker herkenbaar. Ik word ook keurig uitgeroosterd tijdens koningsdag, hemelvaart en pasen en pinkster...
  6. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef saskiav
    Bij mijn vorige werkgever moest ik er na 6 mnd 0 uren eerst voor 3 mnd er weer uit. Weet ff de rede niet meer.

    Tis veranderd. Vroegah was het 3 maanden, nu 6...
  7. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mikky



    Ik reageer morgen ook hierop :-)

    Lezen de KO mensen ondertussen even hun nieuwe CAO? :-)

    Ik wacht met smart op je antwoord. En ik zal ook de cao lezen.. Is er een nieuwe dan :)
  8. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Toke

    Na 3 maanden kan je dat doen, vanwege rechtsvermoeden. De werkgever moet dan aantonen waarom het rechtsvermoeden niet juist is door aan te tonen dat de uren tijdelijk meerwerk betreffen.
    Betekent wel dat als je er samen niet uit komt je naar de rechter moet. Is maar de vraag of dat wenselijk is


    Ik denk dat ze dat wel kunnen aantonen, dat het tijdelijk meerwerk is aangezien ik een zwangerschapsverlof vervul....
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mikky

    Ik heb kinderopvang in mijn pakket. Ik heb een andere nuance in deze.. en daarnaast slaat KO ernstig door in flexibele contracten. Verklaarbaar? Niet volledig...

    En Saskia, jij hebt het over Estro? Is een rechtszaak van ons, dus kan ik je info over geven als je wil..

    Morgen verder..

    Ja Mikky, ik hoopte ook stiekum een beetje dat je zou reageren 😇
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Als ik het goed begrijp zit daar ook een ziektevervangingscontract bij? (zwangerschapsvervanging)

    Ik zou de reactie van Mikky even afwachten, zij weet hier veel van Smile

    Nee, het zijn gewoon 0 uren contracten
  11. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef saskiav

    Ja dat is wsl zo. Bij mij eigenlijk niet. Er ging een fulltimer weg en toen was er tekort aan personeel. Dus moest iemand solliciteren op deze functie. Ik ben als externe sollicitant aangenomen. Dus die uren waren/zijn er gewoon.

    Ja ik denk dat jij er wel recht op hebt dan. Dat zou mooi zijn ☺️
  12. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mikky
    @Dorien: heb je voldoende aan mijn eerdere antwoord?

    Hoi Mikky, sorry, dat ik niet reageerde. Ik ben heel druk met mijn erg zieke kat, en als ik niet bij de dierenarts zit dan werk ik.
    Heb veel gelezen van je maar misschien wel iets gemist, ik vraag me namelijk nog steeds af of ik mijn uren kan claimen, of dat dit niet kan omdat het natuurlijk heel duidelijk tijdelijke uren zijn, omdat het een zw verlof betreft. Overigens is er alweer een collega zwanger en die zou precies met verlof gaan als dit verlof klaar is.
    Heel erg bedankt voor je antwoord.
Terug naar de lijst