Verzekering scooter zoon: op wiens naam?

Verzekering scooter zoon: op wiens naam? 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Clara zelf op 13 mei 2016 om 11:12:12

Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    ik zou er voorzichtig mee zijn. Hoe oud is hij? je moet je bedenken dat alles op jou naam komt. Dus schade met drank, ook melding op jou naam. Bij volgende verzekeringen die je asnvraagt krijg je ermee te maken. Onverzekerd rijden, schade en scooter te veel opgevoerd kan betekenen dat ze jou eruit gooien, met alle ellende van dien. Wat als hij iemand laat rijden zonder te checken of die wel certificaat heeft en maakt een ongelukje

    Valt en staat bij hoe goed je hem vertrouwt en hoe versntwoordelijk is
  2. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Je moet hem als regelmatige bestuurder opgeven. Nu je dat niet doet en ze ontdekken het, wordt je eruit gegooid met verzwijging. Dan ben je echt zuur....en evt gemaakte schade verhalen ze op jou
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Clara
    Gewoon even ter vergelijking:
    Als hij in mijn auto rijdt komt er ook geen "gezeik" in geval van een ongeluk. Waarom bij een scooter dan wel?


    Bij de auto gaan ze er ook achteraan hoor als het een jonge bestuurder is, zelfde verhaal... Ik weet niet of ze daar eigen risico's ook standaard in de voorwaarden hebben, maar ze zullen na schade zeker onderzoeken of je zoon niet de regelmatige bestuurder is
  4. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Bij de auto gaan ze er ook achteraan hoor als het een jonge bestuurder is, zelfde verhaal... Ik weet niet of ze daar eigen risico's ook standaard in de voorwaarden hebben, maar ze zullen na schade zeker onderzoeken of je zoon niet de regelmatige bestuurder is

    Even gegoogled, in 2014 al de helft die bij casco schades hogere eigen risico's hanteren bij jongere bestuurders
  5. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik begrijp je niet. Je vraagt of je beren ziet die er niet zijn. Bijna iedereen zegt: die beren zijn er echt.....

    Als je de wasrheid verdraait op de aanvraag zowiezo.

    Daarnaast moet je je altijd bedenken of je t risico wilt nemen als je motorrijtuig uitleent: schade bij drank, appen of bellen tijdens rijden, veel te hard rijden etc, dan zal de verzekeraar je eruit gooien en daarnaast de schade verhalen op jou als roekeloos rijden ook door OM aangetoond word.

    Toevallig staat in de metro een stukje over oplichten van de verzekering. Twee pakken melk mee nemen onder je trui vindt iedereen diefstal. Schades aandikken of de waarheid beetje verdraaien voor een tientje premie niet. Vind je t gek dat verzekeraars het hard aanpakken?
Terug naar de lijst