Wat mee te nemen.... (schoolkamp Ardennen)

Wat mee te nemen.... (schoolkamp Ardennen) 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Zoon gaat volgende week op kamp en eindelijk hebben we meer info gekregen.

    Het wordt wisselvallig weer zoals het er nu naar uitziet, maar niets is zo veranderlijk....

    Vandaag het programma ontvangen. Ik weet even echt niet wat hij nou aan kleding moet meenemen. Vooral schoenen zijn lastig. Hij heeft hardloopschoenen, wandelschoenen (van de week pas gekocht) en water/surfschoenen. En ja, nog gewone (oude) schoenen en zaalschoenen. Wandelschoenen tijdens het hiken en hardloopschoenen bij de challenge? Waterschoenen bij vlotten bouwen?

    Bovenkleding vind ik ook lastig. Dik vest mee, regenjas en eventueel winterjas voor de avonden? Verder vooral sportkleding. Maar heb wat dat betreft eigenlijk niets met lange mouw dat nog past Smile

    Iemand ervaring met dit soort programma's? Ik wil niet teveel geld gaan uitgeven voor iets eenmaligs....
    Plaatje
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Malero
    Ik had van alles en nog wat bij hem ingepakt met zeer duidelijke instructies.
    Uiteindelijk heeft hij 2 dagen gelopen in een versleten joggingbroek en een hartstikke leuk bloesje wat voor de bonte avond bedoeld was...Smile


    Hahaha, ben bang dat het hier ook zo gaat.

    Zit een beetje met die hike in mijn maag. Tocht van ongeveer 25 km, zegt zoon. Best ver op gympen....Die afstanden is hij niet gewend.

    Ik ga nog wel naar Decathlon en Zeeman ofzo voor wat goedkope shirtjes. Hij is zo hard gegroeid. Van afgelopen jaar past eigenlijk niets meer.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Waar is de paklijst ? Wat een amateurs zeg.


    Er is paklijst. Alleen niet erg duidelijk over schoeisel. Zeker niet als ik zie wat het programma is.....en de weersvoorspelling Smile

    Maar goed, oude meuk dus Smile Gelukkig boeit het zoon weinig tot niets wat hij aan heeft of bij zich heeft. Ik had voorgesteld een nieuwe toilettas te kopen, aangezien die van hem er een dinosaurus op heeft staan. Geen stoere, maar lichtblauw met groen, daterende uit zijn dinotijdperk. Hij haalde zijn schouders op en zei: 'Waarom deze is toch leuk en niet kapot?' Smile
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Toke
    De paklijst bij ons op school:
    Ik ga naar de Ardennen en neem mee?:
    1. Een identiteitsbewijs
    ? Aangezien de werkweek in het buitenland plaatsvindt, moeten de leerlingen in het bezit zijn van een geldig paspoort of Europese identiteitskaart. E?n van de twee moet dus meegenomen worden.

    2. Pasje ziektekostenverzekeraar.

    3. De PSU (persoonlijk standaard uitrusting):
    ? Matje, goed isolerend vanwege de koude nachten, vorst aan de grond!
    ? Slaapzak, liefst 2 vanwege de nog koude nachten
    ? Zaklamp
    ? Bord/bestek/beker
    ? Zwemkleding
    ? Schoenen die nat mogen worden
    ? Sportschoenen
    ? Slippers (evt.)
    ? Genoeg warme kleding voor de avonduren
    ? Wat kleding om te kunnen wisselen (vooral sokken!!)
    ? Theedoek
    ? Lucifers
    ? Regenkleding
    ? 2 handdoeken
    ? Toiletartikelen, inclusief wc-papier
    ? Vuilniszak
    ? Veldfles/plastic fles
    ? Wat ingredi?nten als zout, suiker etc. (1 per tentgroepje)
    ? Afwasborstel (1 per tentgroepje)
    ? Afwasmiddel (1 per tentgroepje)
    ? 3 of 4 pannetjes (incl. houten roerlepel(s)) per tentgroepje
    ? Horloge met alarm of wekker (1 per tentgroepje)
    ? ?Dag-rugzak? met zelf van thuis meegenomen lunchpakket voor de maandagmiddag.

    De gehele PSU moet in(/aan/op) ??n rugzak of grote (sport)tas, zodat iedere leerling zijn/haar eigen bagage kan meedragen.


    Hier hoeven ze zelf geen pannetjes etc. mee te nemen. Maar dan wordt het alsnog een hele uitdaging om alles in 1 tas te krijgen....
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor alle tips!

    Gezien de weersvoorspelling morgen nog even naar Decathlon voor een goed regen/windjack en een sneldrogend shirt met lange mouw.

    De schoenen die we daar gekocht hadden gaan terug. Bij de Aldi andere gescoord (laatste herenpaar) die hij fijner vindt en ook nog 20 euro goedkoper waren. Zijn oude sneakers blijken aan de kleine kant te zijn, dus daar wil ik hem geen uren op laten lopen. Verder gaan er oude hardloopschoenen mee waar hij ook een obstacle run mee heeft gedaan. Prima schoenen om mee door een rivier en modder te kruipen Smile Waterschoenen voor het kajakken.

    Nu alles in de tas zien te krijgen Smile
Terug naar de lijst