Van vast contract naar tijdelijk leerlingencontract.

Van vast contract naar tijdelijk leerlingencontract. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Solar
    Stok achter de deur kunnen ze op een andere manier vorm geven als ze dat zouden willen. Bv dat ze minder van studie vergoeden en jij komt tot een eigen bijdrage wanneer het langer duurt.
    Dat ze met deze constructie komen geeft te denken vind ik.


    In de organisaties waar ik heb gewerkt was het gebruikelijk dat je een deel van de studiekosten moest terugbetalen als je niet binnen bepaalde tijd je studie haalde.
    Had verder geen gevolgen voor arbeidsvoorwaarden, wel voor promotiekansen.
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Dat dan weer niet, maar ook dat vergt enige uitleg.


    WW kijkt naar arbeidsverleden, dus staat los van vast/tijdelijk contract.
    Maar geen transitievergoeding bij be?indiging tijdelijk contract.
    Of is hier ook een uitzondering?
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Zeeg
    Dan lijkt het mij in ieder geval niet zo, dat je eerst ontslag moet nemen, en daarna weer aangenomen moet worden. Dat gebeurt andersom toch ook niet. Als je aansluitend blijft werken, heeft dit sowieso geen gevolgen voor een eventuele WW...


    Ze zal afstand moeten doen van haar huidige overeenkomst en een nieuwe moeten ondertekenen. Dus technisch komt dat neer op vrijwillig ontslag nemen en een nieuwe baan (weliswaar binnen dezelfde organisatie) aannemen.

    Verder is de kans dat je ooit nog aan een vaste baan komt niet heel groot, want de vaste baan is zo'n beetje aan het uitsterven.
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar de kansen op de arbeidsmarkt zijn voor 50plussers ook niet geweldig.

    Met name het feit dat je geen garantie hebt op een vaste baan, mocht je de opleiding met succes afronden, zou mij tegenhouden.
    Ik vind het ook raar dat je op jouw leeftijd met zoveel ervaring nog als leerling zou werken.
    Is de ervaring die je inbrengt vanuit je huidige functie dan niets waard?

    Als je heel slecht denkt, is het misschien wel een manier om van overtollige werknemers af te komen.
    Mensen met een opleiding lokken en vervolgens na 3 jaar het contract be?indigen, zonder gedoe met dossieropbouw, rechtszaken en transitievergoedingen.
    15 mei '16 - 11:24:54 / 15 mei '16 - 11:42:58
Terug naar de lijst