Schroeven draaien door

Schroeven draaien door 

Onderwerp van Monika


Dit onderwerp is gesloten.
door Monika zelf op 26 mei 2016 om 19:56:12

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Monika


    Niet. Hij valt in een boorgat (?) en daar draai je m vast/los met een dopsleutel. Maar de hele bout draait dus mee. Normaal zou ik die dan met een tang vasthouden maar ook die kop ligt net wat in het hout.

    Als het dan nog niet zou lukken zou ik de kop eraf zagen maar dat gaat dus ook niet.


    Toch een kar huren is ook een oplossing, maar eerst nog niet Smile


    Ik zou anders met een slijptol haaks op de kop, een paar millimeter uit het midden aan 2 kanten wat weghalen zodat er wel een griptang of iets op kan.
    Of anders juist wel in het midden zodat je er een grote platte schroevedraaier op kunt zetten.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Pascal


    Boortjes speciaal gemaakt om vastzittende schroeven, geroeste schroeven, kapot gedraaide schroeven ed los te draaien...


    Maar dit gaat om een slotbout (deels verzonken) met aan de andere kant een moer, volledig verzonken.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Pascal


    Ook die krijg je er mee uit, steeksleutel op de achterkant... gat word wel iets groter van een slotbout door het vierkante stuk, maar oplossing dirk werkt ook heel goed.. Smile

    Oh moer verzonken, dan idd schroevendraaier erin en bijtel of deze boortjes gebruiken...


    Beitel hoeft toch niet? De slotbout steekt nog iets uit. Ik dacht aan een gleufje erin slijpen en daar je schroevendraaier op.
    Ik heb trouwens een heel bescheiden setje voor mijn doorgedraaide schroeven Smile
    Hou niet zo van dat stoere gedoe Smile
    Plaatje
Terug naar de lijst