Moka adapters

Moka adapters 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Bloem zelf op 28 mei 2016 om 11:27:27

Terug naar de lijst
  1. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Fantamas
    Ik lees dat je wel moet oppassen ivm internet veiligheid, moka komt ook van buiten, je buren kunnen meedoen


    Aangezien dit produkt (vodafone thuis) geen gebruikt maat van de kabel maar van de "telefoonlijn" is dit niet waar.
    Als Bloem besluit MOKA adapters te gebruiken sluit ze enkel en alleen de al bestaande coax kabel welke van beneden naar boven loopt aan op de MOKA adapter.
    In de meterkast word de coaxkabel welke naar buiten loopt dus niet aangesloten.
    Boven word ook alleen de van beneden komende coax kabel aangesloten.


    Ik begrijp niet waarom je dure moka adapters zou aanschaffen terwijl het ook met goedkopere power lines kan.
    voorbeeld: >>LINK<<
    @BLOEM Kan je mij dat uitleggen?
  2. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Omdat met een Moka adapter je lijn stabieler en sneller is. Via die TP Link adapters is je lijn een stuk instabieler, zeker als er een grotere afstand overbrugd moeten worden. Dat is in ieder geval mijn ervaring in het vorige huis.

    Als dat jou ervaring is is dat een goed argument.
    Ik heb een powerline vanaf de meterkast naar zolder en heb geen problemen. Je kent me een beetje en weet dat ik op dat gebied kritisch ben.
    Als je gebruikt maakt van wifi vanuit de meterkast en dat gaat goed.... en je hebt die verbinding enkel nodig voor de tv box zou ik toch nog even overwegen.
    Powerline adapters kan je bij mij lenen om te testen.
  3. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef koen


    heel verstandig.....

    Kan ook de coax vervangen Door utp. Kan je zo met de een de ander er doorheen trekken..
  4. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef koen


    dan heeft ze wel internet maar geen TV meer.....

    Adsl koen. Ze gebruikt die kabel helemaal niet.
  5. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef koen


    ow.... en kijkt TV via digitenne of zo?

    Nou sorry hoor maar als je niet 100% weet waar je over praat praat dan niet.

    Ik heb mijn tips gegeven.
  6. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Tja... er zit ook maar 130 euro verschil in mijn mogelijke oplossing en de moka versie. Maar dat zal geen rol spelen.
Terug naar de lijst