Tips voor musea voor pubers?

Tips voor musea voor pubers? 

Onderwerp van Cato

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    We hebben nog steeds een museumjaarkaart, maar we doen er de laatste tijd niks meer mee.

    Kids zijn hier 13 en 15. Met name die van 13 denkt dat geen enkel museum interessant kan zijn.

    Wie heeft er een leuke tip?

    Op de site van museumjaarkaart vind ik het erg lastig zoeken.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    Leuke reacties al. Dank jullie wel alvast!

    Specifieke interesse niet heel erg ontwikkeld bij de jongste.

    Mijn dochter is wel ge?nteresseerd in zaken die met biologie en natuurkunde te maken hebben. Daar klinkt het Sciencecentre wel leuk voor!

    Dat met die sportauto's vindt Rens wellicht wel interessant.

    Nemo zijn we al geweest. Zeker leuk. Wel voor iets jonger misschien. Al weet ik dat niet zo precies meer. Corpus ook geweest. Ook leuk inderdaad.
    Dat soort dingen zoek ik dus nog meer.

    Fort Pampus en Fort Vechten klinkt goed Annemiek! Fort Vechten gezien op herfstfeest, t was donker, maar zag er wel Mooi uit.

    Muzieum was ik helemaal vergeten! Ooit al eens bedacht dat we daar heen wilden. En ook nog redelijk in de buurt, helaas zonder museumjaarkaart, maar goed. Maakt niet heel veel uit.

    We hebben alvast wat inspiratie!

    Meer tips altijd welkom!
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Marein
    In Den Haag is de Gevangenpoort heel leuk en dan op loopafstand even naar het panorama kijken bij Panorama Mesdag

    Mesdag staat al op het lijstje, dus mooie combi!
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef koen
    een museum is vaak zo groot, dat deze niet in 1 dag goed te bekijken is. veel,musa hebben de mogelijkheid om lid te worden van een vriendenstichting. Heb je voor een vast (fors) bedrag gratis toegang voor jezelf en jouw gezin.

    Heb je 1 jaar de tijd om in een aantal keren de gehele collectie te bekijken. Na 1 jaar heb je het wel gezien, moet je niet vergeten tijdig je lidmaatschap op te zeggen.
    Kan voordelig zijn als je een (groot samengesteld) gezin hebt.

    Daarom vind ik de museumjaarkaart handig. Niet alle, maar wel veel, musea zijn daarbij aangesloten.

    Corpus en Naturalis gezien idd. Moeten we eigenlijk nog eens terug. Die laatste was toen veel te druk.
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef SFR
    Marine & reddingsmuseum in Den Helder. Kan je ook nog door naar Fort Kijkduin, geen museum, wel onder water aquarium.

    Oef... Eindje rijden. Ideetje voor de zomervakantie wellicht!
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef EmmaN
    Museon Den Haag (cultuur en wetenschap)
    >>LINK<<

    En daarna naar de film in het omniversum, ligt er naast.

    Dat klinkt als een goeie combi! Smile
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Micropia bij Artis in Amsterdam, kun je naar toe zonder Artis zelf in te gaan. Met een uur of 2 heb je het wel gezien, maar als biologie je interesse heeft...

    >>LINK<<

    Grappig dat je daarmee komt. Heb hem net zelf ontdekt. Had er nog nooit van gehoord. Dochter is enthousiast!
    En handig icm dagje winkelenSmile
  8. Bericht van Cato is op 04-07-2016 om 10:38:46 uur verwijderd door Cato.

    Reden: Dubbel

     
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    Met het oog op de naderende zomervakantie... zijn er nog mensen met aanvullende leuke tips?
Terug naar de lijst