WW en min-max contract

WW en min-max contract 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Waarom heb je op die functie gesolliciteerd? Wat spreekt je aan?
    En krijg je niet verrekening inkomsten met WW?
  2. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Ben je lid van een vakbond? Die weten dit soort dingen soms beter dan het UWV.
  3. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ok?, gebeld met UWV.

    * Tot een jaar na start WW recht op garantiedagloon. Ik heb zelf even de voorwaarden erbij gezocht:
    Voorwaarden garantiedagloon als u vanuit de WW gaat werken

    - Gaat u vanuit de WW aan de slag bij een werkgever en wordt u daarna weer werkloos? Dan gelden de volgende voorwaarden voor het garantiedagloon:
    - U heeft minimaal 1 jaar gewerkt in uw oude baan, voordat u werkloos werd.
    - Na deze baan had u recht op een WW-uitkering.
    - U gaat in een nieuwe baan werken waardoor uw WW-uitkering eindigt.
    - U wordt werkloos, uw vorige WW-uitkering wordt niet voortgezet, maar u heeft wel recht op een nieuwe WW-uitkering.
    - Deze nieuwe uitkering start binnen 1 jaar na het begin van de vorige WW-uitkering.

    * Ik heb tevens gevraagd hoe eventuele aanvulling vanuit WW gaat als ik minder verdien dan huidige WW (zeker het geval als ik slechts 16 uur ga werken):
    De inkomsten die u naast uw uitkering verdient, trekken wij af van uw WW-maandloon. Uw WW-maandloon vindt u in de beslissingsbrief over uw WW-uitkering.
    De eerste 2 maanden wordt 75% van uw inkomsten uit werk van uw WW-uitkering afgetrokken. En vanaf de derde maand wordt dat 70%. Zijn uw inkomsten uit werk meer dan 87,5% van het WW-maandloon? Dan stopt uw uitkering.

    Vervolgens wilde ik weten hoe het met de duur van mijn uitkering gaat als ik slechts met een klein bedrag wordt aangevuld, stel 100 euro. Die muts met wie ik toen een gesprek had, vertelde dat mijn WW-periode dan verlengd zou worden. Nu werd mij echter verteld, dat hoe klein de aanvulling ook is, de WW-periode niet verlengd zal worden! Smile

    Kortom, het blijft een lastig verhaal. Als ik per 1 juli een contract van een halfjaar krijg en deze wordt niet verlengd, dan val ik buiten de periode van een jaar en vervalt mijn recht op garantiedagloon. En als ik dan ook nog recht heb op aanvulling in deze periode, dan wordt de WW-periode ook niet verlengd.

    Ik begrijp trouwens niets van de berekening wat betreft de aanvulling. Deze wordt berekend over mijn maandloon, maar dat is niet wat ik maandelijks krijg. Ik krijg daar slechts 70% van. Als ik vervolgens via de UWV-hulp een berekening maak, waarmee ik bruto hoger uitkom, dan wat nu mijn WW maandelijks is, blijf ik toch recht op aanvulling houden Smile En wat als ik die dan niet wil???


    Je houdt inderdaad 30% van je nieuwe inkomsten.70% wordt verrekend met WW.
    Ik zou ook even een berekening met toeslagen maken (+30% inkomen) om te kijken hoe dat dan verrekend gaat worden.
    Kans bestaat dat je terug moet betalen. Houd daar rekening mee.
  4. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Pfff, oh ja, ook dat nog. Zodra ik daadwerkelijk ga werken, maar meteen hoger jaarinkomen doorgeven dan. Pff, houd ik per saldo nog minder over Smile

    Maandag nog een sollicitatiegesprek elders. Helaas ook tijdelijk.


    Succes in ieder geval. Wel vast aantal uren en beter salaris?

    Persoonlijk zou ik het aanbod van het ziekenhuis alleen aannemen voor 5 maanden. Dan behoudt je je oorspronkelijke WW rechten. En in 5 maanden weten ze echt wel wat je kan.
    Of 2 maanden met behoud van uitkering en daarna 1 jaarcontract voor 24 uur ofzo.
    Het aanbod wat je nu hebt, brengt zoveel financi?le onzekerheid met zich mee dat mij dat niet fijn werken lijkt.

    Heb je nog meer lopen? Naast deze en gesprek van maandag?
  5. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Gefeliciteerd, Solar! Smile De aanhouder wint.

    De andere sollicitatie is bij een oud-werkgever. 10 minuten met de auto. Via FB ook andere vacature gezien waar ik op ga schrijven.
    Wat betreft het ziekenhuis: daar verwachten ze een aardige investering van mezelf. Ik zal af en toe in eigen tijd mee moeten kijken bij onderzoeken en ik moet een cursus medische terminologie volgen (zelf betalen). Eerst morgen en vrijdag maar eens zien hoe ik het ervaar.

    Ik was de afgelopen jaren erg happy met mijn salaris, maar merk dat het buiten die sector vaak wel anders ligt Smile En binnen de sector is weinig verloop mede door de goede arbeidsvoorwaarden.

    Dat is inderdaad niet naast de deur, Eric, maar hou me maar op de hoogte van nieuwe vacatures!



    Goed idee om eerst mee te lopen. De zorg is toch een specifieke sector.
    Zijn er na die 6 maanden wel vooruitzichten of enkel als flexer?
Terug naar de lijst