Op zoek naar een andere hond, ervaringen gezocht

Op zoek naar een andere hond, ervaringen gezocht 

Onderwerp van Hetty

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Eindelijk ben ik er een beetje overheen. Het verlies van mijn hond.
    Nu ben ik al een maandje aan het zoeken naar een andere hond.
    Maar wat zijn er veel mogelijkheden.

    Ras, pup of oudere hond .. heel veel mogelijkheden.

    Waar ik graag van mensen hier wil weten, zijn er die ervaring hebben met het adopteren van een hond.
    Want daar zijn ook talloze organisaties voor.

    Welke organisatie is een goede om mee in zee te gaan ? (of welke moet je juist niet hebben).

    Groetjes Hetty :)
  2. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Is er in een asiel niet een hondje die bij jou past?
    Daar weten ze (meestal) waar het beestje vandaan komt, en hebben hem wat kunnen observeren kwa karakter

    Aanbod is hier heel gering.
    Maar het is wel een goede tip. Misschien moet ik er gewoon eens langs gaan en vragen of ze mij kunnen adviseren.
  3. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Marah
    Wat positief dat je weer een hond wilt.


    Ik heb ervaring met Animal in need in Spanje (la linea).
    Ik had bewust voor een wat ouder hondje gekozen (2 toen hij kwam). Geweldige hond! Belangrijkste criterium was eigenlijk dat ik meteen verliefd was. Maanden op zoek geweest, ook in Nederlandse asiels. Maar op dit hondje werd ik meteen verliefd.
    Tevreden over de organisatie.

    Hond was lief, sociaal, makkelijk, goed leerbaar. Wat ze mij verteld hadden, klopte ook precies met wat ik ervaren heb.

    Ik kan mij voorstellen dat je lang hebt gezocht.
    Ik vind het heel moeilijk zoeken. Groot aanbod en ik wil perse geen hondje van een broodfokker.
    Ik ga eens googelen bij Animal in Need . la linea
  4. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe. Ik zit nu alles te bekijken ..

    Een paar zaken had ik al bedacht.
    Zo wil ik graag een teefje.
    En ze moet wel een tijdje alleen kunnen zijn.
    Mee willen in de auto is ook een must.
    En ook belangrijk is, reactie richting vreemden, want ik woon natuurlijk in een heel rustige omgeving, maar in de vakanties zijn er veel toeristen. Dus dan moet de hond wel rustig reageren.

    Leeftijd ben ik nog niet uit. Begin ik weer aan een pup, ja of nee.
    En wil ik weer een border collie, ook niet echt een must. Daarentegen wel een aantal rassen die ik echt niet wil.
    Zo is bijvoorbeeld een echte jager ook niet handig in het bos.
    Ik ga weer verder surfen :)

    En o ja, ziet iemand iets waarvan hij of zij denkt, dat is echt wat voor Hetty, laat het me weten.

    Groetjes Hetty :)
  5. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Colly



    Je hebt je eerste pb al binnen. O ja, en kijk alsjeblieft ook nog even naar deze site. Daar zijn ook zulke lieve honden! Een vriendin van me heeft daar ook zo'n gouden beessie vandaan en je redt er echt een leven mee.

    >>LINK<<

    Succes!

    Ik blijf surfen :) :) dank zij alle mooie links
  6. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Mark-met-een-K
    Hele goede ervaring met >>LINK<<Smile

    Deze site heeft alleen dode links. Als je bij de hondjes kijkt en dan op meer informatie, klikt het door naar niet gevonden pagina's op marktplaats.
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Mark-met-een-K



    Klopt. Site is niet helemaal up-to-date. Had ik even moeten zeggen. Maar je kan daar langsgaan, kan zelfs zonder afspraak en op je gemak rondkijken. Wij zijn daar uren geweest, hele vriendelijke mensen ook

    En heel toevallig kwam ik ze al surfend tegen, want op dit moment zit er een border collie. Ze hebben veel hondjes op marktplaats staan. En als ik niet had gezien dat ik jij er goede ervaringen hebt, was ik er aan voorbij gegaan. Want hun presentatie is op het internet niet echt heel mooi. Nu hoeft dat niets te zeggen, maar ik moet ergens op af gaan. Ik ga morgen toch nog eens goed kijken bij hun aanbod, want ze hebben recent weer veel honden opgehaald.
    Misschien moet ik er maar een uitje van maken met een vriendin.
  8. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Ik zou zelf nooit een hond via mp kopen..
    Daar zitten ook veel 'broodfokkers'.

    Ik heb een Australi?n labradoodle, als je op mp ' labradoodle' intypt krijg je de meest variabele hondjes.
    Ze 'mis' bruiken de populariteit van de echte labradoodle en pikken zo een graantje mee.
    Een echte a-doodle vind je niet op mp.


    Waarmee ik nu niet zeg dat alle gemixte hondjes niet goed zouden zijn!
    Maar je snapt me vast wel.

    Mijn vorige hond heb ik wel via Marktplaats gevonden, maar dat is ruim 9 jaar geleden.
    En dat was een super beest. Maar ik zie wel het verschil met jaren geleden. Toch denk ik dat ook nu nog bonafide mensen zitten op Marktplaats.
    Het is alleen lastiger te vinden. Zo zitten bv. de mensen die Mark noemde vooral op marktplaats. En daar heeft hij alleen lof voor.

    Ik begrijp je trouwens heel goed, want het valt mij ook op.
    Zo had ik een heel vreemd telefoongesprek met een verkoper.
    Volgens hem betekende boomer bastaard.
    Ik ben niet gaan kijken.
  9. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    Zondag ga ik kijken bij een hondje van St. Aai.
    Ik heb eerst een heel vraaggesprek met de Stiching gehad.
    Zij wilden eerst heel veel over mij weten.
    Vond ik ook wel een goede benadering.
  10. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Joy


    Kun je gerust doen, een boomer is niet zozeer een bastaard, wel een kruising. Die term wordt vooral gebruikt in het segment Shih-Szu - Maltezer, een kruising daarvan wordt een boomer genoemd - en zo nog een aantal van die kleinere rasjes. Ik heb mijn lesje wel geleerd met pupje nummer 1, boomertje van broodfokker ... noooooooooooooit weer!!!! Nu wordt onze Ricky volgende maand al 1 jaar - ook van twijfelachtige afkomst, maar wel een pure Shih-Szu, een liever en fijner hondje kunnen wij ons echt niet wensen, ondanks de opstartproblemen als je een pup neemt :)

    Ik ben heel benieuwd waar jij mee uit de bus gaat rollen, Hetty, en volg je draadje dan ook met belangstelling! Goed van je hoor!


    Is hij al weer een jaar. Ik weet nog goed dat je hem kreeg.
    Leuk dat het goed gaat.
  11. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    Inmiddels wezen kijken bij een hondje.
    Helaas niet wat ik zocht.
    Ik lees ondertussen ook al jullie reacties (ook op facebook) en daar ben ik echt blij mee.
    Vergeet af en toe te reageren, want dan ben ik zo bezig met hondjes.
    Excuses daarvoor.
  12. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    Inmiddels paar maanden later ... ik heb een andere hond gevonden.
    Hij heet Shep en woont nu sinds twee weken bij mij.
    Plaatje
Terug naar de lijst