Ik zou ze vragen de bak bij te vullen, iets boven peil en deze iedere beurt weer aan te vullen. De bak lekt niet dusdanig dat die leeg lijkt te raken anders waren de lagers er al uit gevlogen. Als de bak het uiteindelijk begeeft kun je ook kijken voor een sloopbak. Ik bedoel een bak uit een schadeauto, dat is vaak goedkoper dan een gereviseerde bak. Let wel op dat naast reviseren ook in en uitbouwkosten nog bij de prijs komen.
Als een redelijk ervaren autosleutelaar vind ik dit de beste oplossing en waarschijnlijk ook de meest betaalbare. Eerst bak opnieuw laten vullen, wanneer geen verschil en wanneer het zeker de bak is, er dan een andere uit een sloopauto onder laten zetten.
Maar verwacht niet dat je voor een paar tientjes klaar bent helaas 😔
quote:Dit schreef Bloem
Ik heb een dealer onderhouden auto. Door alles bij de dealer te doen met originele BMW onderdelen, behoudt mijn auto een betere waarde. En ik betaal echt niet altijd de hoofdprijs.
Ik heb dat anders ervaren, en originele onderdelen zijn ook niet per definitie 'beter' maar wel vaak duurder.
Het enige is dat er tegenwoordig vaak 'speciaal' (merk afhankelijk) gereedschap nodig is, en dat een dealer dat natuurlijk w?l in huis heeft in tegenstelling tot de gewone vakgarages.
Ik zeg ook niet dat je niet naar een dealer moet gaan, zij zullen best goed werk leveren, dat mag je ook verwachten, mijn ervaring is echter dat je vaak voor dezelfde klus bij een vakgarage goedkoper uit bent, en ook bij een vakgarage kan je vragen of ze originele onderdelen willen gebruiken.