Versnellingbak lekt olie

Versnellingbak lekt olie 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Versnellingsbak Opel Agila 1.0 2008 lekt olie.
    Febr. 2015 gekocht, toen maakte hij al rare geluiden bij schakelen, ook diverse keren mee heen geweest maar was volgens garage niks. Daarna maar op zijn beloop gelaten.
    Na onmin over banden en hoge nota met vreemde ongevraagde reparaties begin dit jaar, niet meer bij die garage geweest.
    Vandaag voor beurt naar andere garage gebracht en kreeg met ophalen te horen dat dat rare schrapende geluid van de versnellingsbak komt en dat die ook olie lekt.
    Advies was bak laten reviseren. Kosten 950? exl werkuren en btw.

    Kan het misschien nog wat anders zijn wat van die bak kan lekken en wat niet zoveel geld gaat kosten?

    Auto heeft nog maar 60.000 gereden.
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef SFR
    Tja.. hoe hard lekt het?

    Leg eens een paar dagen een karton onder de auto thv de versnellingsbak.. en kijk eens hoeveel olie eruit komt?

    Merk je zelf iets aan het schakelen, op dat 'scharpende' geluid na? Geen problemen met schakelen, dat 'te' zwaar zou gaan..

    Ik begrijp dat je geen vertrouwen meer hebt in de garage waarbij je de auto kocht.. Aan de andere kant.. deze garage kom je nu voor het eerst.. misschien denken die wel h?, laten wij de klant even 'goed' van dienst zijn en de lichte olie zweting bij de bak koppelen aan het geluid en een revisie voorstellen.. Kassa! Smile



    We merken niks bij het schakelen, gaat op de achteruit na allemaal prima. En slecht in de achteruit willen schijnt bij Agila te horen want hoor daar meer over.
    Zijn net terug uit de bergen (ervaring op zich met een 1.0 :-) ) en ook daar geen problemen gehad met schakelen.

    Ik weet het niet. Ga niet terug naar de firma list en bedrog.

    Heb met de opelgarage afgesproken dat ik vandaag even langs rijd bij hun en dat ze gaan kijken wat er aan de hand is. Second opinion kan nooit kwaad toch?
  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik zou ze vragen de bak bij te vullen, iets boven peil en deze iedere beurt weer aan te vullen. De bak lekt niet dusdanig dat die leeg lijkt te raken anders waren de lagers er al uit gevlogen. Als de bak het uiteindelijk begeeft kun je ook kijken voor een sloopbak. Ik bedoel een bak uit een schadeauto, dat is vaak goedkoper dan een gereviseerde bak. Let wel op dat naast reviseren ook in en uitbouwkosten nog bij de prijs komen.


    Reviseren kost 950€ daar bovenop komt nog arbeidsloon en btw. Wordt erg duur grapje.
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Hightower



    Dat bedrijf in Dronten is erg goed. Heb ik verleden jaar nog een milieucontrole gedaan. Ze weten erg goed waar ze het over hebben. Ook die kunnen een advies geven. Zit in Dronten zuid.


    Dank je
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Kom bij opeldealer vandaan.
    Het is de kering van de aandrijfas en de linker aandrijfas.
  6. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik hoop voor jou dat die reparatie een stuk goedkoper is.

    Het verbaasde mij al, een 8 jaar oude auto met 60.000 op de teller, een defecte versnellingsbak.


    Reparatie komt bij de dealer op ongeveer 900 euro

    Ik ga even rondje bellen zo of het elders goedkoper kan.
  7. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Hightower
    Bij de schrapende geluiden kan dat in de bak zijn of er loopt iets aan tegen de aandrijfas dit kan afhankelijk van het type zo zijn.

    denk je dat het wel in de bak is dan draai je de aftapstop er uit en kijk wat er aan de stop zit. De binnenzijde is namelijk als een magneet uitgevoerd dus metaaldeeltjes blijven daar opzitten.
    is deze schoon dan is het niet in je bak. als je met aftappen een schone bak pakt kan je die olie e.v.t. ook weer gewoon gebruiken.


    Hun zijn er zeker van dat het de keerring is en de aandrijfas. Denk dat ze de olie bekeken hebben omdat ze bijgevuld hebben.
  8. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef SFR



    Rijd je nu dit type Agila?



    Of het nieuwere model hierna?

    Qua kosten van nieuwe aandrijfas en kering..

    ? 150 euro bij een universeel merk.

    (in de details staat het Opel 'OEM' nummer)
    >>LINK<<

    Keering (krukas kan ik alleen vinden, dat is de andere zijde dan de versnellingsbak) kost misschien ? 15,00
    >>LINK<<

    Soms zijn merkonderdelen iets duurder.. soms iets goedkoper..
    Dit zijn 'internetprijzen'.. dus wellicht dat er enkele tientjes bij komen.. maar dan nog vraag ik mij serieus af of de aandrijfas zoveel euro's (900) aan materiaal moet kosten.



    Rijden het type wat er na komt.
Terug naar de lijst